Toon posts:

optische muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat een optische muis sterk reageert op kleurverschillen op de ondergrond. Ik heb net een nieuwe muis. Logitech Wheelmouse. En op het houten blad waar mijn computer opstaat en op mijn originele muismat (reflecteren met veel kleurtjes) loopt hij te flippen..

wie weet het?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er nog nooit last van gehad.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het klopt inderdaad wel dat je muis het best op een egale ondergrond gebruikt moet worden. Durf 't alleen niet 4 sure te zeggen... Misschien ff je handleiding nachecken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn MS intelli mouse werkt op vrijwel ieder oppervlak (alleen glas doet ie moeilijk)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Kettrick

Rantmeister!

Op sommige witte buro's doen die muizen het ook niet. :(

Verwijderd

Die van mij heeft dat ook. Tenminste....
Vooral op gladde/spiegelende oppervlakten en op rode/oranje ondergrond.
Maar ja, daar wen je wel aan.

Verwijderd

Dat schijnt normaal te zijn. Ik ken meerdere personen die een optische muis hebben, en die hebben daar ook last van. Op reflecterende oppervlakken werken ze niet al te best.

• Genghis Khan
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 22:15 schreef terw_dan het volgende:
Mijn MS intelli mouse werkt op vrijwel ieder oppervlak (alleen glas doet ie moeilijk)
Same here :).

• theborgnl
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

logitec doet het overal op hoor...

nouwja bijna overal op, op mn voorhoofd doet ie het nog wel, maar op mn behaardebolletje niet meer... :(

*ding* Einde bericht *dong*

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Logitech die ik heb werkt niet op de Inter Pentium 4 muismat.
Is een soort flyer met dubbele laag als je hem erop zet gaat hij flippen door de reflectie :)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik muis op een rood/oranje muismat van chello :D nog nooit problemen dat ding is al half gaar van het te veel gamen :D. me muis doet het op hout, tapijt, behang, deken van me bed en op de zijkant van me monitor denk gewoon dat je muis gaar is, verkeerde/verouderde drivers of dat er vuil op de lens zit :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ff de conclusie...ik muis op een bureaublad met opgebouwed uit allemaal latjes veel nerver en randjes....hij is idd oranje/rood...ik heb er nu een rabobank muismatje ondergedaan en hij muist als een tierelier

Allemaal bedankt

Verwijderd

Nou ik heb met mij Dual Optical nogal last van mijn houten bureau. Waarschijnlijk is het blad niet helemaal vlak of er zijn van die vervelende hout nerven. Soms springt de cursor opeens weg, of moet ik 2 maal zover mijn muis verschuiven voordat de cursor beweegt. Naar mijn mening moet je je optical muis onder een zo lichtkleurig mogelijk oppervlak gebruiken.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 22:10 schreef PBDK20s het volgende:
Klopt het dat een optische muis sterk reageert op kleurverschillen op de ondergrond. Ik heb net een nieuwe muis. Logitech Wheelmouse. En op het houten blad waar mijn computer opstaat en op mijn originele muismat (reflecteren met veel kleurtjes) loopt hij te flippen..

wie weet het?
Heb ik ook last van, ik heb een zwart wit gespikkeld keukenblad als bureau en mijn muis flipt ook en het oppervlak is wel gewoon vlak. Oplossing nieuwe muis Razer BoomSlang 2000

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Met een egale oppervlakte van dezelfde kleur die niet rood is doet onze muis het perfect...

Hmmz ja dat zet je niet in een reclamefolder natuurlijk >:)
Doet 't hier trouwens prima op een eikenhouten bureau zonder mat...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Mijn logitech doet et perfect op een egaal witte tafel zonder muismat!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Mijn muis houdt ook niet van niet egale oppervlakte. Het heeft denk ik ook iets met het licht te maken.
Als ik op een lanparty zit in een donkere zaal flipt hij meer dan als ik thuis in mijn verlichte kamer zit.

Een optische muis kan ook last hebben van snelle bewegingen. Als je je muis heel snel beweegt gaat de cursor bij mij achteruit ipv vooruit.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op maandag 24 december 2001 22:15 schreef RoeLz het volgende:
Op sommige witte buro's doen die muizen het ook niet. :(
Ik heb een Optical Wheelmouse van MS, en een witte bureau... Doet het prima :)

Verwijderd

ik gebruik een wit a4 tje....
Pagina: 1