Toon posts:

MSN en email configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals iemand mij aanbeval een proxy geinstalleerd (win xp - win xp situatie)
mijn browser doet het, ICQ ook
Ik probeer nu alleen nog outlook express en MSN aan de praat te krijgen en dat wil nog niet echt lukken, iemand tips daarvoor ?
Ik heb bij msn geprobeerd socks 4 in te stellen met als server de gateway (192.168.0.1 dus)
bij email heb ik in het proxyprogramma aangegeven welk email adres, welke pop3 en welke smtp server gebruikt moest worden maar dat werkte ook niet echt.
Hoop dat iemand het weet, ben nu al zolang aan het kloten dat het wel fijn zou zijn als alles eens lekker werkt

Verwijderd

Ik heb een hekel aan proxy's >:)

Gebruik gewoon de internet-share functie van XP, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 22:58 schreef Lietsj het volgende:
Ik heb een hekel aan proxy's >:)

Gebruik gewoon de internet-share functie van XP, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
offtopic:
Hoe weet jij nou dat er in XP een share functie zit jij gebruikt niet eens XP :P

Verwijderd

Ik ken van die mensen die graag dat OS draaien en problemen hebben ;) of graag meerdere computers op internet willen hebben >:)

Verwijderd

Topicstarter
probleem was dat die Internetshare toestand van XP niet wilde functioneren

Verwijderd

heb ik ook gehad dan zegt hij dat dat bestand corrupt is ... je moet het gewoon op nieuw onstalleeren via de XP cd en dan gewoon de dns en gateway instellen als standard en dat doet het het helemaal ... O+

Verwijderd

Maak dan een gateway m.b.v. bv Winroute Pro

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Op dinsdag 25 december 2001 00:11 schreef Lietsj het volgende:
Maak dan een gateway m.b.v. bv Winroute Pro
Idd ja met winroute is het heel erg gemakkelijk om dit alles te laten werken. Het grote voordeel is dat je geen eens extra instelling hoeft te maken voor een specifiek programma. Dit vind ik erg gemakkelijk. Ik ben zelfs nog geen enkel spel tegengekomen dat niet via internet wilde werken met winroute zonder extra instellingen te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het met WinRoute Pro probeer dan doet mijn Internetverbinding het op de hostpc ook opeens niet meer :'(

Verwijderd

grmbl, neem effe de moeite om de manual van winroute door te lezen dan..
heb je zeker een fout gemaakt met het instellen van de NAT

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat NAT iets is dat vele protocollen ondersteunt, ik snap alleen niet hoe je zoiets het beste moet instellen, ik ben echt een newbie op netwerkgebied helaas

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Winroute nu wel zo ver dat mijn verbinding het op de host pc het weer doet door NAT uit te schakelen, echter doet mijn client nu niks meer, waar moet ik em dat in zoeken?

Verwijderd

*zucht*

Je moet NAT inschakelen op de netwerkkaart die verbinding heeft met internet. Daarnaast moet je het vakje inschakelen 'Exlude this computer from NAT' (of iets dergelijks)
2e Computer stel je bij tcp/ip de gateway in op het ip van de non-internet-netwerkkaart van de host

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vreemd, ik had dat dus inderdaad gedaan maar zelfs dat hielp niet, ben nu maar met een proxy aan de slag gegaan en ik heb ftp, msn, icq, www aan de gang, nu nog hopen dat me dat lukt met mail, news en morpheus en dan ben ik er.

Verwijderd

stel je msn in bij conection op http , bij mij werkt het prima
Pagina: 1