[C++ / MFC] Ook met Dev-C++ te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag:

Is de MFC ook met Dev-C++ te gebruiken? Bij Dev-C++ zit mingw32, de Win32 port van gcc. Hierbij worden wel wat win32 API header files meegeleverd, maar ik hoef nou ook weer niet direct op de Win32 API te proggen. Zijn de MFC header files dus ergens te downloaden, of moet je daarvoor Visual Studio kopen of MSDN subscription nemen(waar ik beide niet echt geld voor heb)?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Volgens mij moet je daar idd VC voor kopen, je zou es naar WTL kunnen kijken wat in de platform sdk zit (die is wel gratis van de ms site af te plukken) documentatie die er bij zit is minimaal maar als je er eenmaal aan gewend bent is er prima mee te werken, sterker nog ik gebruik liever WTL dan MFC maarja das persoonlijk natuurlijk..

Verwijderd

De MFC headers zullen wel "ergens" op internet staan, maar dan zul je er nog weinig aan hebben lijkt me. Een MFC app is namelijk niet bepaald fijn/makkelijk te programmeren zonder het framework dat VC je al levert. Ik zou je dan ook aanraden om VC te kopen indien je serieus aan de slag wilt met MFC. VC bestaat trouwens ook in studentenlicensie, wat een stuk voordeliger uitvalt.

Verwijderd

Idd die studenten versie is best goedkoop, 110 piekjes bij acesonline.

http://www.acesonline.nl/redir.php3?pg=produktspecificatie&prodid=28421

• Johannes
Dat ziet er al heel wat beter uit. Van de prijzen die ik in de DDJ las, werd ik nl. niet echt vrolijk. Ik zal er eens naar kijken. Ik ben namelijk nu aan het kijken wel GUI class lib ik het beste vind werken. Maar ja, zonder header files valt er weinig te doen. Ik bedenk me trouwens net dat ik nog een Beta van VS.NET heb liggen, misschien staat het daar ook nog wel op, dan kan ik het eerst uitproberen.
Ik zal zometeen ook nog naar de WTL kijken.
Welke GUI class lib gebruiken jullie zelf?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 23:43 schreef Taradino het volgende:
Welke GUI class lib gebruiken jullie zelf?
de MFC meuk zit idd ook gewoon bij vs.net, zelf gebruik ik voor m'n gui's eigenlijk als ik de kans krijg Visual Basic, VB is nu eenmaal goed in snel 'n gui in elkaar te draaien. ingewikkeldere dingen kan je er dmv een in VC(evt met ATL) geschreven com componentje vrij simpel achter hangen. Als dat niet mogelijk is WTL of gewoon plain win32 api's maar net wat in die bepaalde situatie het prettigst werkt (als er bv alleen een simpel formpje nodig is met 'n edit boxje en 'n knop ofzo gaat het fijn via CreateDialog, heeft weinig zin om een complete gui lib uit te kast te trekken dan imho)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik heb hier Visual Studio Enterprise 6.0 voor 250 piek.

Hoe? Middels een SURF licentie. Da's dus via de onderwijs instelling waar ik onderwijs geniet.

Er is ook een introductory edetion van Visual C++. Echter deze wordt alleen op cd-rom bij boeken geleverd. Ik heb hem nog nergens kunnen vinden op het i-net. Ik heb wel de de diverse echte versies kunnen vinden, maar dan niet legaal.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 22:39
Op maandag 24 december 2001 22:31 schreef Yarvieh het volgende:
Volgens mij moet je daar idd VC voor kopen, je zou es naar WTL kunnen kijken wat in de platform sdk zit (die is wel gratis van de ms site af te plukken) documentatie die er bij zit is minimaal maar als je er eenmaal aan gewend bent is er prima mee te werken, sterker nog ik gebruik liever WTL dan MFC maarja das persoonlijk natuurlijk..
Volgens mij heb ik ff iets gemist. Wat is de WTL ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 12:25 schreef farlane het volgende:
Volgens mij heb ik ff iets gemist. Wat is de WTL ?
Windows Template Library , als je de platform sdk geinstalleerd hebt staan te vinden in het /src/wtl mapje.

• Johannes
Op dinsdag 25 december 2001 12:30 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Windows Template Library , als je de platform sdk geinstalleerd hebt staan te vinden in het /src/wtl mapje.
En anders hier te downen: http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/586/msdncompositedoc.xml

Ik ben nu naar een aantal dingen aan het kijken. Ik zal binnenkort nog wel posten wat ik ga gebruiken.

Pagina: 1