Toon posts:

opstarten... na het indrukken van de reset knop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,

als ik me pc[server] aan zet en me beeldscherm, doet ie nix behalve de lampies om me kast branden, dan druk ik op de reset knop, en gaat ie het wel doen.

k vindt het een beetje raar. weet iemand wat het kan zijn?
is het schadelijk? voor voeding bijvoorbeeld? of rest..?
ik heb namelijk al een nieuwe voeding moeten kopen en weet niet of het door dit probleem kwam.

pc = pentium 3 666MhZ, 10 gig hdd, 2 netwerkkaartjes, tnt2 video kaartje, cd-rom speler en een HP cd brander.
monitor = microscan 3v/adi 14'

ik heb alle draadjes om me mobo al vaak nagekeken dus kom niet met dit antwoordt pleaze!
en voeding is het ook niet, is nu de tweede dus en bij beide het zelfde geval dus...

alvast bedankt.
T-lex

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb 't zelfde probleem met een k6 van mij op een p5a-b moederbordje.
Ik vermoed dat het komt door een rommelig powergood signaaltje op de voeding waardoor er geen goeie power on reset gegeven wordt.
Op zich hoeft dit niet schadelijk te zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 21:41 schreef bugs het volgende:
Ik heb 't zelfde probleem met een k6 van mij op een p5a-b moederbordje.
Ik vermoed dat het komt door een rommelig powergood signaaltje op de voeding waardoor er geen goeie power on reset gegeven wordt.
Op zich hoeft dit niet schadelijk te zijn.
hoe weet je dat dit het geval is? en is het te verhelpen want ik vindt het een beetje irrie, eerst de power knop dan de reset knop, wil me pc aan gaan.

en de ene keer doet ie het wel goed in een keer (de power knop) en de andere keer niet dan moet ik dus de reset in drukken na de power knop wil ie het gaan doen. :'(

ik zal hem ff open trekken om te kijken welk mobo ik heb.

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
1) draadjes van schakelaars op mobo controleren.
2) kijken of de reset knop niet blijft hangen...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit het bakkie op een geaard stop contact?

enne, je hoeft je naam niet onder je post te zetten.

Verwijderd

hehe lol,

ik heb dat ook gehad, maar bij mij zat de vid kaart los :D >:) :) 8-)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn K6/3-400 @ 450 zonder voltageverhoging had dit verschijnsel ook toen ik een nieuw bord onder z'n pootjes legde.
Heb het voltage van 2.4V naar 2.5V verhoogd en ik was van alle problemen af.
heb dit overigens ook wel eens als mn Duron te hoog staat geklokt en het te koud is op mn slaapkamer.
Pagina: 1