Resolutie op 600x800 zetten (zucht...)

Pagina: 1
Acties:

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een SIS 6215 grafische kaart waarvoor ik geen goede windoze 98 drivers kan vinden dus nu draait ie op de 'standaard PCI grafische adapter (VGA)' van windoze maar daarmee krijg ik m niet op 600x800 en 480x640 vind ik toch net te klein. Ik heb al geprobeerd om de originele drivers te installeren maar dan gaat ie flippen en geeft ie helemaal niks meer weer. Is er een speciale truc om m daar op te krijgen of moet ik dr een andere kaart in proppen?

PS tis een 300mhz amd k6 op een chaintech moederbord met 128 mb ram en een proview 15 inch monitor die als het goed is ;'( win98se laat zien.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 24 december 2001 21:00 schreef cryforhelp het volgende:
Ik heb een SIS 6215 grafische kaart waarvoor ik geen goede windoze 98 drivers kan vinden dus nu draait ie op de 'standaard PCI grafische adapter (VGA)' van windoze maar daarmee krijg ik m niet op 800x600 en 640x480 vind ik toch net te klein. Ik heb al geprobeerd om de originele drivers te installeren maar dan gaat ie flippen en geeft ie helemaal niks meer weer. Is er een speciale truc om m daar op te krijgen of moet ik dr een andere kaart in proppen?

PS tis een 300mhz amd k6 op een chaintech moederbord met 128 mb ram en een proview 15 inch monitor die als het goed is ;'( win98se laat zien.
Als een gekeken op www.drivers.com :?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

http://www.sis.com en daar de nieuwste drivers downen? Of helpt dat niet?

Fun while it lasted: World Community Grid!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Hier dus!

• cryforhelp
daar heb ik dus al gekeken maar als ik die drivers installeer dan begint windhoos al meteen te sputteren dat ie er niet voor bedoeld is en als ik m dan opstart krijg ik mn achtergrond met de taakbalk onderin zonder ergens text of icoontjes, ik kan wel met een zwart blokje :? ergens op klikken maar dat is ook niet het toppunt van doeltreffend als je niet weet waar je op klikt

• cryforhelp
ow en mochten er nog mensen bij de hand gaan doen:
op beeldscherm> instellingen> en dan op 800x600 zetten werkt niet |:(

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
doet dat niet verschrikkelijk veel pijn aan je ogen? :P

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heeft windows geen default VGA-scherm drivers? Laatst liep bij mij ook alles vast, en met deze drivers kon ik gewoon tot in de 1024*768 komen..
Misschien heeft windows wel toegespitste drivers speciaal voor die kaart ingebouwd? (had ik ook met mijn viper, maar die is kennelijk bekender...)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Als Windows zelf al aangeeft dat het niet de correcte drivers zijn, zijn ze vaak ook niet goed. Er zijn wel verschillende versies van de 6215 zo te zien op de bovengenoemde SiS-pagina. Allemaal geprobeerd?

• cryforhelp
Op maandag 24 december 2001 21:13 schreef internetinfo het volgende:
doet dat niet verschrikkelijk veel pijn aan je ogen? :P
where the fuck heb je t over?

ok maar weer ff ontopic:
kheb alle drivers geprobeerd en in windhoos zitten er helaas geen standaard drivers voor deze kaart, er zitten uberhaupt geen drivers in voor SiS.
kheb er nu de standaard vga driver in zitten en die wil niet verder dan 640x480 is diep kut kan ik je verzekeren: randen van schermen vallen eraf etc.

maar goed als niemand dan een oplossing heeft:

>:) heeft iemand nog een pci vga kaartje in de aanbieding dat t waarschijnlijk wel doet op een 4 jaar oud systeempje? (zie specs hierboven) ik wil tot 15 euro gaan...

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Deze link gaat direct naar een win95 driver. Probeer het hier eens mee?

edit:

hmmm sorry, maar volgens mij werkt hij niet meer :P

• cryforhelp
bedankt, ik heb die driver al gehad, dan krijg ik de hierboven beschreven problemen, tis echt enorm klote :'(

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Ja ik zie het, alleen drivers voor win95 nt3.1/2, nt4 en OS/2 warp....

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Weet je zeker dat die kaart wel goed is? de laatste keer dat ik dit bij een videokaart had (S3-kreng), toe bleek die kaart gewoon defect te zijn.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• cryforhelp
volgens mij istie wel goed, hij deed t iig goed voordat ik mn hd had geformat, ik was vergeten om de driver op te slaan, ik nam aan dat ik die zo kon vinden, niet dus... :'(

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Welk os had je voor de format erop staan dan? Ook 98?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Hier staat ook nog een driver: [url][url="http://www.dr-tech.com/drivers/video.html[url]"]http://www.dr-tech.com/drivers/video.html[url][/url]

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Kijk hier eens

• cryforhelp
ja, maar toen first edition, k kan me niet voorstellen dat ie dr op achteruit is gegaan wat drivers betreft.
alhoewel, t blijft microsucks :9

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Staat er op de 1st ed. CD geen driver dan?

• cryforhelp
Op maandag 24 december 2001 22:05 schreef Go0s het volgende:
Kijk hier eens
bedankt voor de moeite, maar daar ben ik al op gewezen en ik ben dr ook al geweest, werkte ni! :'( klote taiwanezen die geen kaaarten kunnen bouwen :r

• cryforhelp
kheb net op de 98fe cd gekeken maar daar staan nog minder drivers op.
weet anders niet iemand met welke kaart ie compatibel is? volgens mij is die rotzooi toch allemaal bijna hetzelfde (als t ni zo is hoef je me niet te verbeteren).

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Ram die kaart uit je pc lees alle chipsets na misschien staat er egens iets zoals S3ADj4S. Dit dan indouwen in google en zoeken wil soms wel eens werken.
succes

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 24 december 2001 22:18 schreef cryforhelp het volgende:
kheb net op de 98fe cd gekeken maar daar staan nog minder drivers op.
weet anders niet iemand met welke kaart ie compatibel is? volgens mij is die rotzooi toch allemaal bijna hetzelfde (als t ni zo is hoef je me niet te verbeteren).
fe? Fuckedup Edition? Cool 8-)

• cryforhelp
Op maandag 24 december 2001 22:22 schreef peterzwet het volgende:
Ram die kaart uit je pc lees alle chipsets na misschien staat er egens iets zoals S3ADj4S. Dit dan indouwen in google en zoeken wil soms wel eens werken.
succes
heb ik al geprobeerd, zo ben ik er ook achtergekomen welk type het was totdat ik bedacht dat ik op zich ook wel eens in de manual zou kunnen kijken>:)...
daarmee vond ik ook de site van SiS verder kan ik echt niks verzinnen dus:
heeft iemand nog een pci vga kaartje in de aanbieding dat t waarschijnlijk wel doet op een 4 jaar oud systeempje? (zie specs hierboven) ik wil tot 15 euro gaan...

• cryforhelp
Op maandag 24 december 2001 22:24 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

fe? Fuckedup Edition? Cool 8-)
gutteguttegut, we hebben weer lol >:) maar ik moet toegeven dat ie wel origineel is alleen staat fe natuurlijk voor first edition!O+

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 24 december 2001 22:28 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

gutteguttegut, we hebben weer lol >:) maar ik moet toegeven dat ie wel origineel is alleen staat fe natuurlijk voor first edition!O+
Oh echt? Sjit ik dacht dat je iets orgineels had.... mrja die post was natuurlijk alleen maar zodat deze post mijn
800e is :D

• cryforhelp
cool, kun je mij dr niet ff een paar lenen, ik heb er nog lang geen 150 en ik wil nou wel ns ff in de huiskamer kijken, het zal daar vast wel lachen zijn... 8-)

• cryforhelp

OK iedereen, bedankt voor de hulp. er blijkt nu dat ik een van de drie drivers was vergeten omdat ik ze door elkaar had gehaald |:( |:( |:( |:( |:( . hij doet het nu op 800*600*256 en dat is precies wat ik nodig had! :)
Pagina: 1