Negatieven scanner gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Mijn vader wil een scanner kopen waar ook negatieven mee gescanned kunnen worden.
nu ben ik vrijwel alleen maar HP tegengekomen en ik vind HP om te :r :r :r, wegens de slechte kwaliteit en service van HP. Bovendien heb ik al veel ellende gehad met die scanners.
dus zijn we op zoek naar een andere scanner die dit kan.
heeft iemand enig idee wat voor eentje, in de pricewatch stond niet echt iets interessants.

of zou het ook lukken met mijn El cheapo cheap ass scanner (plug & scan)? zoja, hoe?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Is het de bedoeling dat je er alleen dia's en negatieven kunt scannen, of ook gewoon tekst?

Als je alleen een negatiefscanner wilt is er de Primefilm 1800i, anders zou je eventueel voor een Canon of een Epson kunnen gaan. Er zijn een aantal modellen van deze twee merken die het ook kunnen. Epson is de beste keuze!

edit:
En ga er maar van uit dat het met je El cheapo scanner niet gaat lukken

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

waarom kan dat niet met een gewone scanner :? papiertje erachter...

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 21:04 schreef Compubiter het volgende:
Is het de bedoeling dat je er alleen dia's en negatieven kunt scannen, of ook gewoon tekst?

Als je alleen een negatiefscanner wilt is er de Primefilm 1800i, anders zou je eventueel voor een Canon of een Epson kunnen gaan. Er zijn een aantal modellen van deze twee merken die het ook kunnen. Epson is de beste keuze!

edit:
En ga er maar van uit dat het met je El cheapo scanner niet gaat lukken
het gaat enkel om de negatieven.

Verwijderd

HP scanjet 4470 werkt mooi die negatieve inscannen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 23:03 schreef Jaromir het volgende:
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend de eerste post in dit topic te lezen.

hierin staat gesteld dat ik niet gediend ben van HP.

>:) HP :r

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 24 december 2001 23:03 schreef Jaromir het volgende:
Helaas heb ik die ervaring niet met dat zuigding...

Ik wilde op een gegeven moment ook een nieuwe scanner aanschaffen.
Ik heb toen die 4470 gehaald.
Mijn ervaringen:
De software installeren was een echte marteling. Pas na een paar keer had ik een succesvolle installatie zonder foutmeldingen.

Daarna het scannen zelf:

Eerst ruim een minuut opwarmen (zucht)

Dan een enorm korrelige scan als resultaat.

Dia's Scannen? Leuke adapter erbij. Resultaten: Wederom korrelige scans en bovendien waaaaaaardeloze kleuren. Ook na gamma-correctie etc. Maar dat alles hielp niet. Ook een flink stukje fotosoepen kon niet het gewenste resultaat geven.

Wat betreft die korreligheid.... Ligt niet aan de resolutie. Ik heb nb ingescand op de maximale resolutie. Ook lag het niet aan de negatieven; kep meerdere geprobeerd van verschillende rolletjes.

In dit geval vind ik dat HP :r

Ik heb dat ding ingeruild voor een Canon (zonder negatievenscanner; ik had die HP niet specifiek daarvoor gekocht) waar ik enorm tevreden mee ben.

Verwijderd

Sorry hoor, maar als je goed met je spullen omgaat, ook met installaties van software dan krijg je nauwelijks te maken met errors. Ik heb dus de 4470 direct onder winXP kunne installen, no probs @ all, perfect scannertje, niks op aan te merken

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 24 december 2001 23:16 schreef Jaromir het volgende:
Sorry hoor, maar als je goed met je spullen omgaat, ook met installaties van software dan krijg je nauwelijks te maken met errors
En bedankt :(

Ik weet inmiddels toch echt wel hoe ik software moet installeren. Ook hoe ik met m'n spullen moet omgaan.
Ik ben niet de eerste de beste debiel (hoewel.... maar niet op computergebied) die voor het eerst een computer heeft......
Ik heb dus de 4470 direct onder winXP kunne installen, no probs @ all, perfect scannertje, niks op aan te merken
Fijn voor je......

Mogelijk dat ik gewoon een slechte versie heb gehad..... Of dat het ligt aan combinaties van drivers of hardware (ook niet zeldzaam). Ik weet het niet. Maar wel weet ik dat die installatie bij mij dus absoluut ronduit KUT liep. En je mag toch echt van me aannemen dat ik zelfs een STANDAARDINSTALLATIE kan volgen.... gewoon op next of volgende rammen kan elke zool.......

Ff dimmen graag

edit:

excuses voor deze geërgerde reactie maar na uren kutten om dat kreng aan de praat te krijgen (terwijl ik altijd zonder problemen m'n oude Teles BRI 16.3 aan de praat kon krijgen......) komt dat commentaar van jou een beetje rauw op m'n maag, en wordt dus absoluut niet in dank afgenomen.
Pagina: 1