Floppy drive dood? gister nog niet! :?

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
K zoals een aantal misschien al in een ander topic hadden gelezen, werkt me nieuwe pc'tje nu! (jippie! :P )
Een probleem, en niet een echt kleintje, de floppy drive doet het niet! :?
Hij geeft echt helemaal geen teken van leven, nix geen lampje dat gaat branden ofzo, zelfs als ik een floppy er tijdens het booten in doe zegt ie niets eens van "he er zit een floppy in waarvan ik niet kan booten, ruk die er eens ff heel snel uit en ram dan op een of andere key!"
Ik heb al geprobeerd, met een andere kabeltje van de voeding maar dat werkt ook niet :( |:(
Ik heb floppy kabel wel geround, maar dat lijkt me het probleem niet, ik bedoel het lampje werkt niet eens! (btw al me andere kabels ook geround, en die werken prima)
Dus waar ligt dit nu aan? aan de floppy drive of aan iets anders??

P.S. Pretig kerstfeest @ll :P

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Probeer een andere floppy drive

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Probeer de drive eens in een andere PC :)

• McFlipp
jamaar andere pc is van me pa, en die vind de resolutie veranderen al eng...
Dus zal ie niet zo leuk vinden als ik ff ze andere floppy drive eruit gooi en die van mij er ff'tjes in :)
Is er niet iets wat ik vergeten zou kunnen zijn?? Wat wordt vaak vergeten of wat is vaak de oorzaak hier van enzo...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een floppy drive is niet het duurste om te vervangen ;)

Sjek het is met een andere drive :)

Verwijderd

heb je wel eens in de bios staan dat je een floppy drive hebt

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
als het floppy lampje niet eens even aan gaat bij het booten is over het algemeen de kabel niet goed/zit los.
Heb hier zelf ook weleens last van gehad. Verkeerd om zal ie niet zitten want hij heeft het wel gedaan (als ie verkeerd om zit gaat het lampje ook niet aan)

Heb je trouwens wel de melding dat ie de floppy niet kan vinden? (druk de kabels op het moederbord en floppy goed aan en controlleer toch nog eens of pin 1 aan allebij de kanten goed zitten)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dat al ik weet niet hoeveel x gehad, bios herkent hem wel echter zodra hij moet lezen verrekt hij het. :( (Ziet flop niet) gewoon andere drive erin (op de beurs voor een kleine 15 euro.
btw de floppy kabel gesjekt? en op mobo?

Verwijderd

ikke was me voor

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Floppy drive dood? gister nog niet! :?
Dan is hij kapot jongen...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• McFlipp
Op maandag 24 december 2001 22:02 schreef ikke_ het volgende:
als het floppy lampje niet eens even aan gaat bij het booten is over het algemeen de kabel niet goed/zit los.
Heb hier zelf ook weleens last van gehad. Verkeerd om zal ie niet zitten want hij heeft het wel gedaan (als ie verkeerd om zit gaat het lampje ook niet aan)

Heb je trouwens wel de melding dat ie de floppy niet kan vinden? (druk de kabels op het moederbord en floppy goed aan en controlleer toch nog eens of pin 1 aan allebij de kanten goed zitten)
Okeej het lampje gaat dus ook niet aan als de connector naar het moederbord niet goed is, want ik dacht dat alleen afhankelijk was van de kabel naar de voeding, dan kan het dus best zijn dat ik me floppy kabel heb gemolt tijdens het rounden of dat ie er niet goed in zit :) ik zal morgen nog ff kijken als ik tijd heb! morgen die stomme kerstbezoeken helaas :(

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

die van mij was ook dood. (gaf geen kik). bleek de voeding op de print los te zitten. voila. ff solderen ;)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• McFlipp
ik heb hem nu zo ver dat het lampje aangaat (jippie! :) ) ik had volgens mij de floppy kabel er verkeerd om in zitten, maar er stond zo'n pijltje aan 1 kant dus ik dacht dat daar wel de pin 1 connector zou zitten, niet dus :)
Alleen als ik er nu een floppy instop dan zegt ie dat ie er niet van kan lezen!?
:? :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

.: foute post :( :.

Mother, will they like this song?

• McFlipp
^^ schop :) ^^

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
't Lampje moet alleen even aangaan bij 't starten van de computer en 't lezen/schrijven van diskettes. 't Moet dus niet continu branden, dan zit de kabel ook niet goed.

Als dit niet 't geval is, probeer 't eens met een diskette die je nog niet hebt gebruikt tijdens al je geprobeer. 't Kan zijn dat ze allemaal corrupt zijn geworden door de foute aansluiting.

• McFlipp
Op woensdag 26 december 2001 00:19 schreef JAVA-Doctor het volgende:
't Lampje moet alleen even aangaan bij 't starten van de computer en 't lezen/schrijven van diskettes. 't Moet dus niet continu branden, dan zit de kabel ook niet goed.

Als dit niet 't geval is, probeer 't eens met een diskette die je nog niet hebt gebruikt tijdens al je geprobeer. 't Kan zijn dat ze allemaal corrupt zijn geworden door de foute aansluiting.
Hmmm dat moet niet want was heel belangrijke drivers :)
ik probeer nog wel wat verder maar ga nu :z :z

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op maandag 24 december 2001 22:06 schreef PeetPlafond het volgende:
Hallo,

Ik heb dat al ik weet niet hoeveel x gehad, bios herkent hem wel echter zodra hij moet lezen verrekt hij het. :( (Ziet flop niet) gewoon andere drive erin (op de beurs voor een kleine 15 euro.
btw de floppy kabel gesjekt? en op mobo?
heee, je bent al € proof :)

gewoon ff floppy checken als je vader niet thuis is.. kan in 15 minuutjes klaar zijn..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1