samenstellen/upgraden van computer

Pagina: 1
Acties:

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb eens een vraag over het samenstellen van mijn "toekomstige" pc. Heb er al goed rond gekeken erover, maar wat ik wil weten is nog nooit gesteld.

Ik heb nu dit systeem:
Pentium 233 MMX
64MB EDO RAM
2Gb HD (ATA 33)
ATI Rage II+ met 4MB met daaraan een Diamond Monster3D.
Sony CDU611 CD-ROM speler 24x
Philips CDD 3610 brander (is verder bekend :))
Diamond MX300
Heb eens zitten kijken wat ik met mijn budget kan kopen.

Ik wou dan dit kopen:
moederbord - MSI K7T Turbo of Turbo2
processor - AMD Athlon 1GHz (denk ik)
geheugen - 128MB of misschien wel 256MB
ATX voeding, omdat ik nu nog een AT heb en dat is nu te oud en wordt niet meer ondersteund.

En heel misschien ook wel een betere grafsiche kaart, maar dat ligt eraan hoeveel ik er dan voor sta met het geld.

Ik wou dan mijn huidige systeem vervangen met wat ik wou hebben en combineren met wat er in nu zit. En later de rest vervangen als ik weer genoeg geld heb. Is dat verstandig als je niet alles in 1 keer kan kopen of zeg je spaar eerst tot je genoeg hebt en koop dan alles in 1 keer.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Het is best leuk als je eerst het een koopt en dan het ander. Ik weet niet wat je precies met je PC doet, maar overgaan naar een 1Ghz is een hele vooruitgang. Alleen je HD is te klein, die moet ook vervangen worden. Je videokaart kan je nog wel even houden als je niet veel spellen speelt.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:37

DJ

Vergeet je kast ook niet. Je zegt al dat je een ATX voeding moet kopen omdat je nu een AT hebt. Dan is de kans (heel) groot dat er in je oude kast geen ATX bord past . . . die hebben andere afmetingen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Waarom w8 je nog niet een tijdje totdat je ECHT een wreed systeem kan kopen :? Heb ik ook gedaan (zie sign >:))

Kad eerst een intel pentium 100 mhz met 64mbram en 1.6 gb >:). En dan merk je pas het verschil :)

Verwijderd

ik zou als ik jou was 256MB nemen ipv 128, want 128 is echt kut, ik had laatst 128mb ipv 256, ik weet niet wat je wilt draaien maar ik draaide win2k en xp (dualboot) en dat werkt niet fijn, verre van dat. Vooral met xp, want na het opstarten heb je nog 'maar' iets van 20MB over, en hij wordt een stuk trager wat je overigens goed merkt...

edit:

Die grafische kaart doet wel heeeel erg onder je systeem... Tenmiste die athlon... Maar ja geld speelt natuurlijk ook een rol... Mijn advies is, spaar nog ff door zodat je een higher end comp kan kopen!! :)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
En wat heb je aan een 2 gb schijf in combo met die VDOkaart :?. Als je een vet spel wilt spelen kun je dat niet omdat je geen schijfruimte hebt, dus heb je ook nix aan je vdo kaart :)

Verwijderd

je kan beter eerst goed rondkijken voordat je iets besteld, doe je dus ook :)

Ik koop dat moederbord van MSI ook, die TURBO 2, die heeft een soundcard onboard, 5 PCI sloten, 1 AGP slot en nog wat handige troep erop.

Mijn advies, koop iig dat moederbord. MSI all the way :D :D :) ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop niet iets met een VIA want dat zuigt (ik zou gaan voor de AMD 761 chipset :9~ )
Maar upgraden van je huidige pc is zonde.

Ik zou zeggen, verpats dit systeem en spaar wat verder door voor een nieuw systeem.

en als je hem wilt verkopen, laat even weten wat je ervoor moet hebben

* TERW_DAN heb nog een freesco bak nodig

Verwijderd

Spaar door tot je 1000 euro hebt, en koop dan, zoals de anderen ook al voorstelden, een heel nieuw basis systeem. Kijk een goed rond, er zijn best wat aardige koopjes voor dat bedrag. Neem nou de XP-1700 van DiscTec Nederland. Heeft een Athlon XP-1700, 256 MB, Geforce 3 Ti 200, Maxtor DiamondMax 40 GB 16/40 DVD en een redelijk 17-inch scherm. Over een maand weer goedkoper.

• Mystic_Jack
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 20:41 schreef CB het volgende:
Het is best leuk als je eerst het een koopt en dan het ander. Ik weet niet wat je precies met je PC doet, maar overgaan naar een 1Ghz is een hele vooruitgang. Alleen je HD is te klein, die moet ook vervangen worden. Je videokaart kan je nog wel even houden als je niet veel spellen speelt.
Ik wil er mee internetten, spelletjes mee spelen en tekstverwerken. Ik wou er ook nog wel een 20Gb of 40Gb HD erin zetten, maar daar wou ik nog even mee wachten.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Mystic_Jack
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 21:34 schreef DJ het volgende:
Vergeet je kast ook niet. Je zegt al dat je een ATX voeding moet kopen omdat je nu een AT hebt. Dan is de kans (heel) groot dat er in je oude kast geen ATX bord past . . . die hebben andere afmetingen . . .
Ja, dat ben ik vergeten om dat er neer te zetten.
Dat is zo'n oude Vobis kast met zo'n overbodige groene ecokey en te grote resetknop. Dat is toch een ATX kast, want volgens de papieren is het wel een ATX kast en mijn moederbord ondersteund AT en ATX voedingen. Dus...

• Mystic_Jack
  • Niet online
Nu nog de rest even beantwoorden, wel zo netjes dacht ik. :)

@Go0s en muaddib
- Ik kan wel even door sparen, maar aangezien ik stage ga lopen vanaf Februarie kan ik niet meer huidige werk meer doen en dus geen geld. :( Maar 1000 Euro voor zo'n leuke systeem is wel wat, ik ga dan wel eens naar opzoek, misschien dat ik met stage iets krijg.

@Bil_Naden
- Zal ik doen. :)

@pjot
- tja, ik kan wel die 256MB doen, kost nu nog zo'n 120 gulden, maar een complete systeem in 1x, vind ik nog iets te duur tenzij er een goeie aanbieding is zoals bij DiscTec.

@Go0s (again)
En wat heb je aan een 2 gb schijf in combo met die VDOkaart:?. Als je een vet spel wilt spelen kun je dat niet omdat je geen schijfruimte hebt, dus heb je ook nix aan je vdo kaart:)
Nu niet veel, maar met een betere processor en veel meer geheugen, zal het wel iets beter gaan, totdat ik weer genoeg heb voor een betere HD en grafische kaart.
Ik merk nu ook al, toen ik er 64MB in deed, inplaats van de huidige 32MB, dat de ATI en Monster3D veel beter deden, dus dan heb dan ook niet veel problemen mee. Wel met Max Payn ofzo. :)

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik zou toch wel een andere video kaart erbij kopen. Want anders heb je een mooi systeem maar met een zeer brakke video kaart. Mischien ook nog een grotere HD maar dat kan nog wel ff wachten.... verder leuk systeempje.. Succes er mee.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Als ik jouw was zou ik gewoon een simpel, no name, ATX kastje kopen voor f 75 piek ofzo incl voeding.

Dat MSI moederbord is een goede keus, de goedkoopste AMD cpu erbij (zal waarschijnlijk een duron zijn) deze kun je over een poosje altijd nog upgraden. Let wel dat je ook een cooler moet hebben, neem daar wel eentje die ook voor een AMD XP geschikt is.

Minimaal 256MB RAM, videokaart kun je blijven gebruiken, HD ook wel, CD ook nog wel, floppy ook, en je netwerkkaart en modem ook wel mits deze PCI zijn.

Maar ben er van overtuigd dat je dan ook snel een 7200rpm HDtje er bij in wil hebben.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Waarom niet even wachten , en alles tegelijk kopen???
Alles wat je nu koopt is over een tijdje alweer 'verouderd''

Wacht en koop dan een Athlon Xp 1600 , 256/512 mb pc 133 , Asus/Msi mobo en een Geforce 2 Ti ofzoiets.

Verwijderd

Wat je ook haalt het is in iedergeval nooit minder als je op het moment hebt :) en ik zo ook alles tegelijk halen want dat systeem upgraden is niet de moeite waard je kunt beter alle onderdelen tegelijk kopen en in elkaar bouwen ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:46 schreef MaXxX het volgende:
Wat je ook haalt het is in iedergeval nooit minder als je op het moment hebt :) en ik zo ook alles tegelijk halen want dat systeem upgraden is niet de moeite waard je kunt beter alle onderdelen tegelijk kopen en in elkaar bouwen ;)
StFu Sander >:) ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:50 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

StFu Sander >:) ;)
Houd zelf je Lelijke }:O kop Shaggy16 :P
Pagina: 1