Verwijderd

Topicstarter
De mensheid is niks anders dan een virus. Die hun natuurlijke bronnen opbruiken en dan naar een volgende plek gaan om daar verder te verbruiken. Tot we bij volgende planeet uitkomen en die ook weer opmaken. Toch denk ik, dat het ooit niet zo bedoeld is geweest. Kijk maar naar de dieren en natuur, die houden elkaar in evenwicht, die gebruiken maar leveren. Toch wel triest om dit in te zien. Ook al willen we het niet, we vernielen alles in onze buurt. Zelfs onderling, het ene volk molt het andere om hun stukje grond te jatten, maar die grond is van ons allemaal dus niemand krijgt ook maar iets, we vernielen alleen maar. De natuurlijke evolutie heeft ons te ver gebracht, maar dat maakt niks uit. Wij zijn binnen kort helaas niet meer te stoppen van buiten af. Omdat we snel versprijden. Maar door onze ongeloofelijke hebzucht zullen wij uitendlijk elkaar vernietigen. Tenzij wij over een dusdanige wijsheid komen te beschikken om dit te laten.
Jammer.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niks mis mee, zou ik zeggen. Noem het evolutie. Momentopnamen makend per 100 jaar is het de afgelopen 10.000 momentopnamen een stuk beter voor elkaar.

Overigens is een virus een beestje dat zichzelf niet zelfstandig kan voortplanten, dat zelfstandig voortplanten is nu net datgene wat de mens juist wel goed doet (te goed).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je dat zelf uit de matrix vertaald, of stond dat al op een site?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Op maandag 24 december 2001 21:40 schreef basiep het volgende:
heb je dat zelf uit de matrix vertaald, of stond dat al op een site?
:D

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 22:53
neejoh, komt niet uit de matrix, komt uit independence day, was laatst nog op sbs6, hoef je de video tenminste niet te pakken! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat stukje van virus had ik idd uit de matrix alhoewel ik al veel langer met dat idee rond liep :/
een virus is een dood organisme dat een levende cel nodig heeft, in die cel bouwt hij een "virus fabriek" en tadaa laat productie beginnen. Ik weet wat een virus is, maar ik vond de vergelijkenis wel mooi.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ongelooflijk hoeveel mensen hun wereldbeeld uit oneliners van films of de "kijk" halen.

Kan ik nog eeen docteraal doen, 10 jaar intensief kranten, NOVA's en oog op morgen volgen alsmede technische bladen lezen, blijkt dat allemaal uit hollywood te komen |:(

Verwijderd

Volgens mij heb je het nou over de westerse mens. Er zijn ook genoeg volken(volkjes) die veel beter met elkaar en de natuur omgaan.
Helaas worden zij nu door 'ons' verdrongen.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
ehm......[topic=293961/1/25]

Lijkt hier toch heeeeel sterk op geloof ik.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

en ik vind ook die hele stelling niet kloppen,
de mensheid leeft

net als al het andere leven wil de mensheid datgene wat het leven zo uniek maakt:
zich vermeerderen en verspreiden.

En ja, nu heb je nou eenmaal evenwichten en natuurlijke predatoren die normaliter het leven in toom houden maar als je om een of andere reden tijgers bijvoorbeeld de overheersende soort maakt, dan gaan zij ook het evenwicht verkloten, net als bijvoorbeeld de konijnen in australie.

Je hebt zoiets als een roofdier/prooi cyclus, als er veel prooien zijn, dan neemt het aantal roofdieren toe, totdat er te weinig prooien zijn, dan neemt het aantal roofdieren af, waardoor het aantal prooien weer kan toenemen etc....

Het enge aan de mens is alleen dat deze tot nu toe alle 'problemen' heeft weten te ontwijken met intelligentie, gereedschappen en technologie.

Mijn stelling is dus: Al het leven is als een virus, omdat het enige wat leven echt doet is blijven leven en snel meer leven maken.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Op maandag 24 december 2001 20:31 schreef ShoarmaSchaap het volgende:
De mensheid is niks anders dan een virus. Die hun natuurlijke bronnen opbruiken en dan naar een volgende plek gaan om daar verder te verbruiken. Tot we bij volgende planeet uitkomen en die ook weer opmaken. Toch denk ik, dat het ooit niet zo bedoeld is geweest. Kijk maar naar de dieren en natuur, die houden elkaar in evenwicht, die gebruiken maar leveren. Toch wel triest om dit in te zien. Ook al willen we het niet, we vernielen alles in onze buurt. Zelfs onderling, het ene volk molt het andere om hun stukje grond te jatten, maar die grond is van ons allemaal dus niemand krijgt ook maar iets, we vernielen alleen maar. De natuurlijke evolutie heeft ons te ver gebracht, maar dat maakt niks uit. Wij zijn binnen kort helaas niet meer te stoppen van buiten af. Omdat we snel versprijden. Maar door onze ongeloofelijke hebzucht zullen wij uitendlijk elkaar vernietigen. Tenzij wij over een dusdanige wijsheid komen te beschikken om dit te laten.
Jammer.
Wij houden onszelf ook in evenwicht, over een paar miljoen jaar zijn we uitgestorven, en dan kan de natuur ongestoord haar gang gaan :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op woensdag 26 december 2001 01:10 schreef Rey_Nema het volgende:

[..]

Wij houden onszelf ook in evenwicht, over een paar miljoen jaar zijn we uitgestorven, en dan kan de natuur ongestoord haar gang gaan :)
hoeft niet, de mensheid is nu zo verontwikkeld dat als we maar genoeg bommen laten vallen, we de aarde uit haar balans kunnen halen. Als de ozon te dun wordt krijgt de zon teveel 'toegang' tot de aarde waardoor de aarde uiteindelijk, net zoals mars geworden is, zonder atmosfeer komt te zitten er er dus nooit meer leven mogelijk is (athans nooit meer voor mensen)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rolex dicht de mensheid wel erg veel mogelijkheden toe. Ozon is een evenwicht dat verschoven kan worden door menselijk ingrijpen: verdwijnen en nooit meer terugkomen is uitgesloten. In de tussen tijd zal echt het leven niet dratscih veranderen. Misschien de samenleving zelf, maar verder niets.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 24 december 2001 23:07 schreef ShoarmaSchaap het volgende:
een virus is een dood organisme dat een levende cel nodig heeft, in die cel bouwt hij een "virus fabriek" en tadaa laat productie beginnen. Ik weet wat een virus is, maar ik vond de vergelijkenis wel mooi.
Niet helemaal toch...

Een virus is niet dood, immers, om de staat van dood te bereiken moet je eerst geleefd hebben...
En dat doet een virus niet... :)

Een virus is daarom een 'niet-levend' fenomeen (mag je het een micro-organisme noemen?)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
hm ja, wat moet je het dan anders noemen, een element ? :)
Pagina: 1