I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Aangezien VPN een routering tussen twee subnetten is moet je WINS gebruiken. WINS is broadcast, en die word nooit geroute.Ik heb hiero een vpn netwerk opgezet met linux.
Maar als ik verbinding heb kan ik wel door die VPN verbinding internetten (alles gaat daardoorheen) maar als ik bij windows 98 ga netwerk browsen komt geneen pakketje terug.
Welke ipchains regel moet ik invullen. Wordt er echt gek van (durf te zweren datik wat over het hoofd heb gezien maar wat)
Verwijderd
Standaard NetBIOS (onder andere waarmee je netwerkomgeving wordt opgebouwd door de Browser service) is broadcast. WINS is juist directed en dus kun je dit maar beter gebruiken ;]Op maandag 24 december 2001 20:19 schreef igmar het volgende:
[..]
Aangezien VPN een routering tussen twee subnetten is moet je WINS gebruiken. WINS is broadcast, en die word nooit geroute.
Je moet dan wel op je client een WINS-server opgeven en de NetBIOS node-type op Hybrid (0x8) zetten door dit op de DHCP-server op te geven of dmv. een registry-edit. Dit verandert de volgorde waarop je client een computernaam probeert te resolven (cache, lmhosts, wins, broadcast).