Toon posts:

File sharing probleem tussen 3 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sup tweakers,

Wij hebben 3 pc's hier in een werkgroup. Internet gedeeld d.m.v een hub. netwerk d.m.v. netbios via ipx/spx. 2 pc's draaien xp. Een pc draait win98SE.

Ok nu het probleem. Beide xp machines kunnen perfect bestanden en printers delen met de win98se pc. Willen we nu de xp pc's bestanden laten delen moeten we op elkaars pc inloggen onder guest account :?

Wat ik ook instel aan andere accounts hij blijft zeuren om guest account wachtwoord. Ik kan user ook niet aanpassen bij de login. Is namelijk uitgegrijsd.

Ik heb uiteraard folders op sharing gezet en security en permissions aan. We hebben allebei gebruikers accounts op de xp machines gemaakt.

Het moet toch mogelijk zijn om ook zonder login in elkaars shared folders te komen :? En het moet toch ook mogelijk zijn dit zonder login te doen :?

Alvast bedankt.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je je PC's automatisch laat inloggen is het probleem toch al opgelost?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 19:54 schreef AlvaK het volgende:
Als je je PC's automatisch laat inloggen is het probleem toch al opgelost?
Yup, laat ze desnoods op de Administrator account automatisch inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou precies het probleem. De xp pc's accepteren niks anders dan de guest account.

Het lukt ook niet met administrator accounts. Het lijkt wel alsof ze die accounts niet zien ofzo :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

hier heb ik ook last van, heb ook 2 XP systemen. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid aan de praat. Twerwijl ik met windows2000 en met win98se prima kan connecten met de XP shares en anders om ook.

XP <-> XP GAAT NIET!

zitten beide in dezelfde werkgroep, in hetzelfde netwerk, in dezelfde subnetmasker en IP range en het wil nog steeds niet!

Wie-o-wie helpt me uit deze ramp, ik ben er al 2 dagen mee bezug, het lukt voor geen meter.

/dev/null

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

1) Guest account enabelen (isss logisch)
2) Blanco password (dus geen password op guestaccount)

VOlgens mij moet het dan lukken :)

Oh ja, en waarom gebruik je intern ipx/spx? Gebruik gewoon alleen tcp/ip en laat dan alle andere protocollen weg. Deze zorgen in dat geval alleen maar voor onnodig veel overhead.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 20:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
hier heb ik ook last van, heb ook 2 XP systemen. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid aan de praat. Twerwijl ik met windows2000 en met win98se prima kan connecten met de XP shares en anders om ook.

XP <-> XP GAAT NIET!

zitten beide in dezelfde werkgroep, in hetzelfde netwerk, in dezelfde subnetmasker en IP range en het wil nog steeds niet!

Wie-o-wie helpt me uit deze ramp, ik ben er al 2 dagen mee bezug, het lukt voor geen meter.
Ik heb de oplossing gevonden. Op de computer selecteer je in user accounts de administrator account die je voor jezelf hebt aangemaakt. Daarna ga je de netwerk logins beheren. Dat staat linksbovenin. Daar kun je naam van computer invullen en naam\user om in te loggen.

Als je dit goed doet kun je op andere xp pc folders benaderen *D

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:08 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Ik heb de oplossing gevonden. Op de computer selecteer je in user accounts de administrator account die je voor jezelf hebt aangemaakt. Daarna ga je de netwerk logins beheren. Dat staat linksbovenin. Daar kun je naam van computer invullen en naam\user om in te loggen.

Als je dit goed doet kun je op andere xp pc folders benaderen *D
Hmm nog niet, maar ik merk dat ik niet eens kan pingen :?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Op maandag 24 december 2001 19:46 schreef SoftIce het volgende:
Sup tweakers,

Wij hebben 3 pc's hier in een werkgroup. Internet gedeeld d.m.v een hub. netwerk d.m.v. netbios via ipx/spx. 2 pc's draaien xp. Een pc draait win98SE.
Waar vindt jij ipx/spx in WinXP.
Ik kan het nergens vinden. :'( :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 13:27 schreef JEV het volgende:

[..]

Waar vindt jij ipx/spx in WinXP.
Ik kan het nergens vinden. :'( :?
In het netwerkscherm van protocollen en clients. Daar kun je protocol installeren. Netlink bios ipx/spx heet het geloof ik. Het is in ieder geval een geintegreerd protocol ofzo.
Pagina: 1