Maxtor d740x op udma 0, wat is er aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een nieuwe maxtor d740x 40gig die mijn 30 gig barracuda gaat vervangen. ik heb hem laten autodetecten in het bios en daar vind hij gewoon een 40 gig maxtor hd. prima tot zover. bij het opstarten echter, duurt het een aantal seconden voor hij de schijf herkent. daarna, in het tabelletje waar ook je proc speed in staat enz, nog voor het os komt, staat 40 gig udma 0. hij draait maar op udma 0!
ik ging de disc proberen te klonen met ghost, maar dit gaat maar met 43MB / minuut. dit moet veel sneller gaan weet ik uit ervaring.

wat gaat hier fout? misschien kapot gegaan door de kou (300 meter hd vervoerd in doosje in plastic zak)

de barracuda op ata 66 zit op primairy master en de maxtor zit op secundary master. ik heb de jumper van de maxtor zowel op cable select (factory setting) als op master gehad, met beiden hetzelfde effect.

het gekke is dat ik deze schijf vanmiddag al op een andere pc heb gehad om ff snel wat data te backuppen en dat ging wel gewoon goed

specs overigens: via kt133a + 686B mobo, ata 100 kabels gebruikt.

ik ben geen beginner ofzo, ik werk 15 uur per week in een pc zaak dus ik weet waar ik mee bezig ben

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb winxp geinstalled en hij is supersnel dus ik denk dat mijn mobo gewoon over zijn nek gaat van de term ata 133. maar hij doet het goed dus whatever.