Toon posts:

Cistron ADSL icm Priority telecom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond,

ik heb een vraag maar zal eerst de situatie waar ik in zit schetsen:

Ik heb momenteel chello en priority telecom (bellen via de kabel) beide zijn onderdeel van upc. Ik heb 1 telefoonlijn tot m'n beschikking via priority telecom. En nu wil ik graag Cistron MaXX erbij hebben. Dus naast me chello verbinding (op 2 verschillende pc's dus). Ik heb op de cistron site gekeken en daar staat op dat er geen linesharing beschikbaar is in mijn regio.

Mijn vraag is dus:

ik kan via priority een 2e lijn krijgen, dat kost me fl 14,82 per maand. Kan ik dan me huidige priority lijn blijven gebruiken als vaste telefoon aansluiting en die 2e lijn als lijn voor adsl? (linesharing)

Hoop dat iemand dit weet en/of hier ervaring mee heeft.

Greetz RedSKuLL

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Kort antwoord:

Nee dit is niet mogelijk, Priority biedt telefoon via de kabel een iets andere techniek dan de 'normale' telefonie vie een koperpaar.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply. Ik begrijp hieruit dat ik verplicht een aparte KPN lijn moet laten aanleggen of ik moet wachten tot er linesharing is??

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 24 december 2001 19:39 schreef RedSKuLL het volgende:
Bedankt voor je snelle reply. Ik begrijp hieruit dat ik verplicht een aparte KPN lijn moet laten aanleggen of ik moet wachten tot er linesharing is??
Linesharing heb je niets aan, want daarvoor heb je een KPN-abonnement nodig.

Wat ik jou aanraad: hou gewoon telefonie via Priority (kabel), vraag een gewone telefoonlijn bij KPN aan en gebruik die voor Cistron ADSL.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou betekenen dat ik 12*35 piek ofzo kwijt ben op jaarbasis? Schiet niet op dan, is er echt nix anders??

Verwijderd

Als er geen linesharing is betekend toch alleen dat KPN telefonie + non-mxstream ADSL op één lijn niet mogelijk zijn?
Als bijv. cistron wel beschikbaar is, maar linesharing niet, dan kun je dus wel ADSL aanvragen, maar geen KPN telefonie, en die heb je toch niet nodig.
(je betaald dan vlg mij dus ook geen extra 30 piek in de maand aan KPN)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Bel cistron gewoon ff.... tot op vorige maand leverde ze bij ons wel "hun producten" (dus isdn en shit) maar geen line sharing.
line sharing is alleen nodig als je adsl van cistron wil met kpn telefonie...

Het is jammer dat cistron telecom failliet is want dan had je gewoon je telefoon lijn kunnen laten overnemen door cistron en had je duz gewoon cistron als telecom kunnen hebben en als adsl provider....
mja achteraf gepraat...

Komt er duzz gewoon op neer dat je verplicht bent een telefonie abbonement te nemen bij kpn omdat zij je telefoonlijn 'actief' houden....
Maar je had toch zo'n belbuget abbonement???
Ik dat je die niet kon nemen i.c.m. MXstream maar misschien hoeft dat niet te gelden als je gebruik maakt van linesharing??? maar ik dacht dat dat nog aardig wat was... (15 piekjes per maand :? )

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op maandag 24 december 2001 21:36 schreef MasterM het volgende:

Maar je had toch zo'n belbuget abbonement???
Ik dat je die niet kon nemen i.c.m. MXstream maar misschien hoeft dat niet te gelden als je gebruik maakt van linesharing??? maar ik dacht dat dat nog aardig wat was... (15 piekjes per maand :? )
Dat is er :P
Maar volgens KPN is het dan niet mogelijk om ADSL te nemen. Ze zeggen: Belbudget is er voor mensen die weinig tot niet bellen en dus ook niet Internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Even kort samengevat:

Ik heb een KPN-lijn nodig als ik Cistron ADSL wil gaan gebruiken. Ik kan dus niet een tweede lijn van m'n priority telecom daarvoor gebruiken.

Begrijp ik dit goed?

• VHware
  • Nu online
Klopt

Priority (aka UPC >:)) biedt telefoon over de TV kabel aan. ADSL gaat alleen over het openbare telefoonnet. En laat dat nu net in handen van de KPN zijn (zolang ze daaro in Den Haag het net niet terugkopen en het in een onafhankelijke org. stopt die geen telecomdiensten mag aanbieden).

Oftewel:

KPN BelBasis abbo vereist :7. Want bij BelBudget mag je de lijn niet porteren van KPN :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat een kut monopolie. M'n ouders willen niet terug naar KPN. Geen ADSL voor mij dus. :(:(

• VHware
  • Nu online
Enige provider waar je geen KPN lijn voor hoeft te hebben is BabyXL of iig een wederverkoper ervan, zoals Eweka - www.eweka.nl .

Daar wordt de lijn aangevraagd en betaald door BabyXL en wordt dus daar de ADSL overheen aangeboden. Enige nadeel is nog dat BabyXL niet meer dan 2mbit down wordt aangeboden.

een quote uit de FAQ van BabyXL:
Kan ik in de nabije toekomst bellen en Internetten over één en dezelfde lijn?

Via BaByXL kunt u geen gebruik maken van gewone telefonie. BaByXL vraagt een 2e lijn voor DSL aan. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. U kunt dus uw huidige telefoonlijn voor gewone telefonie blijven gebruiken. Binnenkort zal gecombineerd gebruik van telefonie en DSL over dezelfde lijn wel mogelijk worden. Dit wordt 'line-sharing' genoemd.

• VHware
  • Nu online
Mag me eigen bericht niet wijzigen :?

Oh well.. Had even gekeken verder, Eweka is de goedkoopste ADSL aanbieder op het BabyXL-netwerk.

Verwijderd

Slimpies:

Voor adsl heen heb je een lijn(meestal van koper) nodig om met de router in de wijkcentrale te "praten".

Bellen via de kabel gaat via de glasvezel, het is dus 0,0 %,nopes,niets mogelijk om zonder normale koperen lijn(aangesloten) naar de centrale adsl te nemen.

Dus je zal bij een of andere maatschappij eerst een bel abbonement nemen(KPN dus...).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 25 december 2001 22:45 schreef worldpunch het volgende:
Slimpies:

Voor adsl heen heb je een lijn(meestal van koper) nodig om met de router in de wijkcentrale te "praten".

Bellen via de kabel gaat via de glasvezel, het is dus 0,0 %,nopes,niets mogelijk om zonder normale koperen lijn(aangesloten) naar de centrale adsl te nemen.

Dus je zal bij een of andere maatschappij eerst een bel abbonement nemen(KPN dus...).
Glasvezel? Die kabel voor de TV die bij mij in huis komt is toch echt gewoon van koper. En ik wed bij jou ook. Bellen via de kabel gaat echt niet via glasvezel, althans, het eerste gedeelte niet. Beetje klok-klepel verhaal van je :)
Pagina: 1