Toon posts:

Wel netwerk, geen ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft kabel internet bij casema met een com21 modem en ppp-protocol. Dit werkt op 1 pc ok, maar op zijn andere pc, die met een crosslinkkabel is verbonden wil hij ook internetten.
In de pc die op i-net zit aangesloten zit een extra ehternetkaart, het netwerk werkt, maar internet op de tweede pc niet. Lan draait op tcp/ip en zoals gezegd i-net op ppp. Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar kan dit de oorzaak zijn? ICS is op beide pc's geinstalleerd en omdat dat niet werkte heb ik tevens sygate geprobeerd. Dit bood ook geen soelaas.

Bvd Henk Junge

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 11:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

hoi

ik zou als ik jouw was eens een proxy proberen. Ik heb ook lopen klooien met allerlei progjes voor internet delen, maar proxy werkt goed.
zolang je netwerk maar in de lucht is.

je kunt een proxy progje onder andere vinden op www.analogx.com

niet veel poespas wel duidelijk

succes

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Met een proxy kan je ook nog een hoop problemen hebben, ik raad aan om een gateway te bouwen. Een programma als Winroute Pro wil daar wel bij helpen :D

Verwijderd

Dan heb ik er nog een.
Sygate.
DHCP aanzetten en je hebt geen enkele instelling meer nodig.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 23:03 schreef Disken het volgende:
Dan heb ik er nog een.
Sygate.
DHCP aanzetten en je hebt geen enkele instelling meer nodig.
Volledig mee eens. Sygate werkt perfect.