Iiyama verschillen.....???<< de oplossing!

Pagina: 1
Acties:

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Ik heb het gevonden!! B-)

Haal de kap eraf, stof goed wegblazen....was vrij veel....aan de rechterkant zitten bijna achterop op de bodem een 3 tal schroefjes, beetje heen en weer draaien en het is weer als vroeger *D
Vooral onderste schroefje had veel effect. Als dit alles is wat een reconditioneer bedrijf doet dan is dat big bussines, 10 minuten werk >:)

Ik ga weer genieten van mijn "nieuwe" Iiyama

Verwijderd

euhm... over WAT heb je het?

Verwijderd

bedoel je het feit dat je die randen niet goed kan afregelen ?

• thevisman
Op maandag 24 december 2001 18:56 schreef DiEana het volgende:
euhm... over WAT heb je het?
Zie topic Iiyama verschillen.....

Verwijderd

geldt dit bij alle iiyama's?

• thevisman
Op maandag 24 december 2001 19:45 schreef Jos_The_Boss het volgende:
geldt dit bij alle iiyama's?
Maak gewoon de kast open en kijk of je er kruiskop schroefies ziet, bij mij 3 bovenelkaar. >op eigen risico natuurlijk<

Verwijderd

Kan je ff screenie maken>?

hoe je het gedaan hebt....

en moet je hem aan laten staan om bij te stellen of juist niet etc...

ff wat meer info pls

• thevisman
Op maandag 24 december 2001 21:06 schreef -KOD- het volgende:
Kan je ff screenie maken>?

hoe je het gedaan hebt....

en moet je hem aan laten staan om bij te stellen of juist niet etc...

ff wat meer info pls
Plaatje wordt even lastig....

Maar je haalt de kap weg van achter de monitor. van voren gezien zitten er een de linkerkant bijna achterop wat grotere gaten in het plaatwerk van de monitor (dit zit dus normaal onder de plastic kap) Het spulletje moet gewoon aanstaan (lees beeld geven) en dan draai je met een kruikopschroevendraaier even heen en weer tot alles weer lekker scherp en helder is. Alle 3 dus even draaien. En op het scherm kan je meteen zien of het werkt! Er staan wel veel waarschuwingen dat er hoog spanning schok gevaar is dus proberen alleen de schroefies te raken, verder is het niet zo spannend....

Verwijderd

hehe lol.... ja ken het gevaar van hoogspanning wel >:)

Thnx voor de tip ik ga het ff proberen want vind al vanaf het begin het beeld niet helemaal lekker

Verwijderd

volgens mij loop je echt uit je nek te lullen, monitor is uit elkaar, maar ik zie wel 3 kruis kop schroefjes maar das alleen voor het vastmaken van 3 componenten aan een metalen pplaart vooor warmte overdrascht, verder zie ik 2 p,lastic regel schroefjes en 1 schakelaar die op de middenstand staat

Verwijderd

wel interesant is dat ik een zwarte regekl\l schroef zie plastic, daar staat op de prinplaat bij VH adjust... alleen er valt nix te rtegelen, de schroef is gesmolten... heel vaag

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op maandag 24 december 2001 21:54 schreef -KOD- het volgende:
wel interesant is dat ik een zwarte regekl\l schroef zie plastic, daar staat op de prinplaat bij VH adjust... alleen er valt nix te rtegelen, de schroef is gesmolten... heel vaag
gesmolten ?!?!

damn, hoeveel uur per dag staat die monitor aan zeg ? :P

Verwijderd

uur of 12... maar anyway alleen het schroefdraad is gesmolten en een beetje van de buitenkant van dat bloje.. het lijkt erop of het opzettelijk dichtgesmolten is zodat het door transport niet van stand kan veranderen

Verwijderd

lama ik heb de 3 schoroeven al gevibnden waar hij het over had... ze zitten links beetje in het metalen omhulsel

• thevisman
Op maandag 24 december 2001 21:59 schreef -KOD- het volgende:
lama ik heb de 3 schoroeven al gevibnden waar hij het over had... ze zitten links beetje in het metalen omhulsel
En al beter??? Ik had ook een dicht gesmolten schroefie....vaag. Met dat schakkelaartje dat op het midden staat kan je het beeld alleen naar links, midden of recht zetten, waar dat goed voor is...??

Maar met die 3 kan je dus de boel afstellen! Ze zitten dus door het plaatwerk heen bijna linksachter!

En als dat nog niet werkt, ik zag dat net voor de plek waar het beeldkannon in de beeldbuis gaat ook nog 3 stelschroefjes zitten, heb die niet geprobeerd dus weet de functie niet.

Verwijderd

Ja veel beter nu... alleen nu alles dicht in elkaar en die 3e schroef toch beeld iets te donker...maar dat doen we met gamma instellingen wel bijstellen..

Maar mijn beeld uis nu echt scherp :) thnx echt heel bedankt

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 11:34

fv

-------------------> hiero

'Zo'n dicht "gesmolten" schroefje' is normaal. In de fabriek fixeren ze de instellingen dmv. een lak achtig goedje zodat deze niet door trillingen en zo kan veranderen.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

ja dat dacht ik al...

maar die andere instellingen :) om te zoenen YEAH scherp beeld

• thevisman
Op maandag 24 december 2001 22:31 schreef -KOD- het volgende:
ja dat dacht ik al...

maar die andere instellingen :) om te zoenen YEAH scherp beeld
Ik ben er ook zeer blij mee....en dat zo simpel, ik zit al een jaar steeds dichter bij mijn scherm om alles goed te kunnen zien....nu is ie weer nieuw! Enne....nog iets spannends gevoeld?

Verwijderd

Hehhe nee ben wel voorzichtig geweest maar 't was wel een tering klus om die 19" open te maken ivm met gewicht dat zich erg op het front focussed was eerst bang dat mijn behuizing brak... hoorde ;t flink kraken :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

dank u !

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1