Hello,
Ben twee computers (XP Home allebei) met elkaar aan het verbinden.
Het interne netwerk doet het, Internet delen echter niet.
Ik heb de volgende instellingen gebruikt
provider: Wanadoo cable
netwerkkaart host wanadoo=> verbonden met wanadoo cable, werkt prima, verder niks ingesteld bij ip/gateway etc.
Netwerkkaart host intern=>
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: niets
dan heb ik de firewall maar even uitgezet en aangegeven bij de netwekkaart die verbinding maakt met Internet dat ie em moet delen.
Op de clientpc heb ik aangegeven dat ie de Internetverbinding van de hostcomputer moet halen, ze zitten allebei in dezelfde werkgroep in ieder geval.
Ik heb het ook geprobeerd met
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
Ik werk met een hub overigens, maar het interne netwerk doet het dus dat zal wel goed zitten .
Ik heb ook nog geprobeerd win Route lite te installeren maar hij wil de engine niet eens runnen, iemand een idee?
Ben twee computers (XP Home allebei) met elkaar aan het verbinden.
Het interne netwerk doet het, Internet delen echter niet.
Ik heb de volgende instellingen gebruikt
provider: Wanadoo cable
netwerkkaart host wanadoo=> verbonden met wanadoo cable, werkt prima, verder niks ingesteld bij ip/gateway etc.
Netwerkkaart host intern=>
ip: 192.168.0.1
gateway: niets
dan heb ik de firewall maar even uitgezet en aangegeven bij de netwekkaart die verbinding maakt met Internet dat ie em moet delen.
Op de clientpc heb ik aangegeven dat ie de Internetverbinding van de hostcomputer moet halen, ze zitten allebei in dezelfde werkgroep in ieder geval.
Ik heb het ook geprobeerd met
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
Ik werk met een hub overigens, maar het interne netwerk doet het dus dat zal wel goed zitten .
Ik heb ook nog geprobeerd win Route lite te installeren maar hij wil de engine niet eens runnen, iemand een idee?