Toon posts:

XP: intern wel, internet delen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ben twee computers (XP Home allebei) met elkaar aan het verbinden.
Het interne netwerk doet het, Internet delen echter niet.
Ik heb de volgende instellingen gebruikt

provider: Wanadoo cable
netwerkkaart host wanadoo=> verbonden met wanadoo cable, werkt prima, verder niks ingesteld bij ip/gateway etc.
Netwerkkaart host intern=>
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: niets
dan heb ik de firewall maar even uitgezet en aangegeven bij de netwekkaart die verbinding maakt met Internet dat ie em moet delen.
Op de clientpc heb ik aangegeven dat ie de Internetverbinding van de hostcomputer moet halen, ze zitten allebei in dezelfde werkgroep in ieder geval.
Ik heb het ook geprobeerd met
ip: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1

Ik werk met een hub overigens, maar het interne netwerk doet het dus dat zal wel goed zitten .

Ik heb ook nog geprobeerd win Route lite te installeren maar hij wil de engine niet eens runnen, iemand een idee?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 11:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

hoi

zou het eens met een proxy proberen www.analogx.com heeft er eentje. Dit werkt goed als je netwerk goed werkt. maar dat is in jouw geval zo!

heb ook erg lang lopen klooien, maar ik type nu op een linux bak, zonder internet verbinding.... dus het werkt

succes

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:58
Ik deel het internet hier met Sygate (www.sybergen.com)

werkt heel makkelijk :) Kan zelfs DHCP genruiken :P

Feyenoord!

Verwijderd

Topicstarter
[quote][b]Op maandag 24 december 2001 19:27 schreef

zou het eens met een proxy proberen www.analogx.com heeft er eentje.
==============

Het is me gelukt, dank je.
Echter doet mijn mail en msn het nog niet.
http en icq heb ik voor elkaar, ftp en news moet ik nog bekijken, bij MSN probeerde ik socks 4, met als server 192.168.0.1 en als port 1080 maar dat vertikt ie

bij mail heb ik in het proxy proggie mijn email adres, pop3 en smtp server ingevuld maar dat vertikt ie ook, enig idee?