Philips 107P en gloed vanaf rechts

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:29
Als ik IE open dan geeft de scroll balk rechts een witte gloed af op vooral donkere ondergronden naar links.
Hiermee bedoel ik dat de scrollbalk witte pixxels naar links laat schijnen.

Ook als ik met de muis cursor in de buurt van het rechter deel kom zie je deze met een witte gloed aan de linker kant.

Het rare is dat dit voorheen niet zo was, en het alleen aan de rechterkant is. :(

Nu wil ik vragen of mensen goede ervaringen hebben met die 48uur service van philips, en of ze een geheel nieuwe monitor kregen, of een gerepareerde monitor van iemand anders.
(Monitor is net 4 a 5 maanden oud).

• Smirnoff
Blijkbaar niemand hier die te maken heeft gehad met de service van philips.

Verwijderd

Is dit enkel als je IE opent?
Anders zou het wel eens kunnen duiden op magnetisme.
Dan krijg je ook zo'n vage gloed over je beeld heen.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

heb enkele maanden geleden m'n kapotte 107s die buiten de garantie viel vervangen gekregen ze stonden toen binnen 3 dagen aan de deur met een vervangend model.
Helaas was ook deze monitor niet helemaal goed dus opnieuw gebeld en weer een vervanger gekregen.

Ik moet er bij vertellen dat het hier dus om een gerepareerd exemplaar gaat. Maar als de monitor net aangeschaft is krijg je geloof ik wel een nieuwe.

Over het algemeen tevreden over de service van philips.

• Smirnoff
Het is geen magnetisme, omdat ik hem al heb gedemagnetiseerd....

Het gaat mij er om dat ik gewoon een hele nieuwe krijg, of dat deze word gemaakt.

Ik heb geen zin om een monitor te krijgen die al stuk is geweest en veel ouder is.

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Als je je monitor demagnetiseerd dan demagnetiseer je het rooster met de gaatjes waar de elektronen stralen doorheen komen, maar als je bijvoorbeeld een luidsprekerbox naast je monitor hebt staan dan heb je kan dat de magneet in de box de elektronen stralen afbuigen waardoor deze een verkeerd fosfor deeltje kan raken en zo kan je dus een waas in je monitor krijgen die een andere kleur heeft als dat het zou horen.

al met al demagnetiseren heeft niks te maken met een "waas" die een verkeerde kleur heeft in je monitor. ik zal eerst kijken of je niet een sterke magneetbron naast je monitor hebt staan

• Smirnoff
Nee, dit is niet het geval.....
De opstelling is al hetzelfde sinds de eerste dag na aanschaf van de monitor.

Dus sterke magnetische bronnen zijn niet in de buurt.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Kan het zijn dat je convergentie verkeerd is afgesteld? Mijn Sony is mede daarom vervangen (had ook wel last van spikkeltjes) Maar bij mij waren dan ook wel rood en blauw verschoven

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Het kan zijn dat je monitor niet goed is afgesteld. De kleuren zijn dan niet precies 'uitgelijnd', en dan krijg je dus uitsmering van kleuren. Als je in Paint een wit vlak maakt, met daarin een zwart vierkant, dan kun je dit heel mooi testen. Er zal dan uitsmering aan een kant van het vierkant te zien zijn.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

'k heb goede ervaringen met de garantie op Philips monitoren. Ze hadden één probleem! Er waren leveringsproblemen met het type monitor dat ik had....
'k kreeg daarom binnen 72 uur een duurder type monitor thuis bezorgd.

• Smirnoff
koffercomputer, dan is ie aan alle kanten gelijk, naarmate ik het vierkant naar rechts verplaats word het aan de rechterkant steeds wittiger.

klausewitz, dit is in de 17" lightframe serie jammergenoeg al de duurste versie ;)

Verwijderd

De monitor die ik kreeg was dus nieuw. De kaduke was zes weken oud. 'n barst in het glas van het beeldsscherm. 'k dacht dat het een haar was. De haar was alleen niet weg te krijgen

• Smirnoff
Das wel mooi dan dat het zo is opgelost, ik had namelijk hier op GOT een keer gelezen dat iemand een oudere Philips terug had gekregen.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op maandag 24 december 2001 21:45 schreef Smirnoff het volgende:
Das wel mooi dan dat het zo is opgelost, ik had namelijk hier op GOT een keer gelezen dat iemand een oudere Philips terug had gekregen.
Dat ligt aan het soort garantie dat je hebt dacht ik na een bepaalde periode krijg je een gerepareerde terug, valt dat goed uit dan heb je een nieuwere zoals ik dat heb valt dat slecht uit dan kun je een oudere krijgen.

Maar wat heb je liever een kapotte monitor of een iets ouder model die wel goed werkt ;)

• Smirnoff
Naja een 17" van 4/5 maanden terug voor 990 mag je best een nieuwe verwachte denk ik ;)

En vooral dat ie nog geen half jaar oud is.
Pagina: 1