10 gig genoeg voor inetbak?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben een nieuwe pjoeter aan het knutselen en ik heb keuze uit 3 hdd's die ik erin kan zetten.
1. 10.2 GB Seagate 5400rpm
2. 30.6 GB Seagate 7200rpm
3. 40.9 GB Maxtor 7200rpm.

de Maxtor moet ik nog binnen krijgen (die heb ik ermaar bijgekocht, was maar 250 piek) de Seagates zitten nu in een ander systeem.
maar wat kan ik beter doen. de 30 en 40 gb in mijn gamepjoeter zetten (die ook gebruikt gaat worden voor videobwerking) en die 10 in mijn inet bak, of zou iets anders makkelijk zijn,.

ik kom er zelf namelijk niet uit.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
wat zijn de verdere specs ? een oude p1 bijv. ondersteunt geen grote schijven :)

Ik zou in die Game pjoeter die 2 grote frotten en die 10 gieg in de i-net bak :)

Verwijderd

Als je alleen surft bij je Inet gebruik, en een beetje mailt is die 10 GB meer dan genoeg. Als je daarnaast veel download, (Mp3, Divx, spellen) dan zal ie snel vollopen. In dit geval kan je beter die 30GB in de Inet computer doen, en de 10GB en de 40GB in de gamecomputer.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 24 december 2001 18:45 schreef CB het volgende:
Als je alleen surft bij je Inet gebruik, en een beetje mailt is die 10 GB meer dan genoeg. Als je daarnaast veel download, (Mp3, Divx, spellen) dan zal ie snel vollopen. In dit geval kan je beter die 30GB in de Inet computer doen, en de 10GB en de 40GB in de gamecomputer.
2 minds, 1 thought...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:24

badFISH

Design & Decision Support

Maar als je gaat videobewerken op de andere computer is een snelle hardeschijf vereist. Daarom zou ik toch de 2 grote en snelle schijven in de game computer doen en de langzamere voor de internetcomputer gebruiken.
Om vol lopen tegen te gaan kan je natuurlijk alles op CD branden.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 19:37

-ET-

Phone Home

Dat op cd branden word je ook niet vrolijk van. Maar even ontoppic ik zou die 10 gig en 40gig in je gamesbak doen en die 30 in je internet server. Flikker al je divx op je inet server. Je O.S van je games bak op die 10 gig + evt office en shit. En hou je 40 gig over om je games op kwijt te kunnen. Zo zou ik het doen.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Totals : 44% 1.35 GB1.17 GB2.66 GB

Ik heb maar 2.66 GB in mijn server.. Dat is voor mij genoeg.. Maar misschien zet ik er meer in als ik hem wat meer files laat serven..

Expanding the inexpandable

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
mijn andere computer (waar ik nu op werk) wordt de echte download bak. Deze heeft echter een niet al te grote opslag ruimte (30GB seagate en 60GB seagate) en hier doe ik het downen van divxen en andere meuk, via DC.

De specs van het systeempje

cel 433 (of 400)
ik meen een chaintech mobo
(sorry voor de onduidelijke specs, maar dit is bijelkaar geraapt. mailtje gestuurd naar compuwinkel, "wat is je goedkoopste processor :)")
Riva TNT2 32MB
Voodoo2 12MB
10Mbit NIC
17" monitor (van :r kwaliteit)
36x cdrom
64 of 128 MB ram

misschien nog een modempje (voor als @home niet werkt, emergency backup :P)
en dan de hdd. waarschijnlijk komt er 98 op te draaien.
Pagina: 1