Toon posts:

Internet via stopcontact: hoe staat het er mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe het staat met de proeven van internet via het stopkontakt? Ik heb in het najaar ergens gelezen dat er proeven mee zouden worden genomen in Nederland. Weet iemand daar iets van?

In de search zag ik een onderwerp hierover, maar dat was al van augustus.

Verwijderd

voorlopig blijcven de tests nog wel ff doorgaan.. In Duitsland zijn ze er al verder mee :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ook nog steeds leuk: Gasnet en Waternet

Verwijderd

Volgens mij gaat dit het maken mensen : internet via de lucht!
(ala gsm, kleine cellen, gebruikers geven elkaar toegang, dus iedereen shared een paar kb van zijn (nu nog vaste) verbinding. Samen zijn we sterk :-)

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Nou ik hoop dat ze snel internet via het stopcontact hebbe want dan kan ik hier in dit GAT mischien ook nog een keertje breeband inetten ( JA want we hebben nix maar wel stroom :) ) ...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 11:35 schreef IbBeLz het volgende:
Nou ik hoop dat ze snel internet via het stopcontact hebbe want dan kan ik hier in dit GAT mischien ook nog een keertje breeband inetten ( JA want we hebben nix maar wel stroom :) ) ...
Even kanttekening, het werkt alleen als je op het stroomnet zit, en niet als je je eigen aggregaat hebt >:)

:P

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 25 december 2001 12:27 schreef thaduck het volgende:

[..]

Even kanttekening, het werkt alleen als je op het stroomnet zit, en niet als je je eigen aggregaat hebt >:)

Dan kan je alleen maar lannen :+

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022

[..]

Hmm oke bedankt voor de info .. >:)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Een paar maanden geleden las ik in de krant dat ze gestopt waren met het testen van internet via stopcontact, omdat je dan elektrische apparaten niet kon gebruiken ofzoiets.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Volgens nuon stoppen ze pas in feb 2002 met testen.

wie gebruikt het al?

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
zijn er nog mensen die er meer info over hebben?

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

[..]

Shit das nou jammer, ik heb nog een aggregaat staan van 350Ampère 165kw

• inXs
  • Laatst online: 22:34

inXs

known as inXs

Naja het is ook maar maximaal 5mbit en het is nog erg onstabiel (in Duitsland) als je buren de magnetron aanpleurt gaat de snelheid al omlaag.. En het is net zoals bij kabel, alleen dan erger: hoe meer mensen in de straat het hebben des te slomer!

superB

• _MB_
Op donderdag 03 januari 2002 20:02 schreef deadline het volgende:
Naja het is ook maar maximaal 5mbit en het is nog erg onstabiel (in Duitsland) als je buren de magnetron aanpleurt gaat de snelheid al omlaag.. En het is net zoals bij kabel, alleen dan erger: hoe meer mensen in de straat het hebben des te slomer!
Ik hoop het niet, maar als dat zo is dan heeft het hele project natuurlijk geen toekomst. Dus dat zullen ze wel aan gaan passen. En ik heb gebeld naar nuon en die zeggen dat de snelheid ligt van een minimum van 300 kbit tot een max van 45 mbit dus dat is best wel erg netjes. Maar het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen, dus alles zal nog wel verbeterd worden, hoop ik.

Canon Digital Ixus V2

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou dit misschien wat zijn?

Afbeeldingslocatie: http://u-n-f.com/fun//EthernetKiller.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

[..]

LoL :D

• _MB_
Zou dat nu ook al werken, of heb je er nog meer voor nodig.
Het ziet er wel gaaf uit zo'n kabel.

Canon Digital Ixus V2

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op vrijdag 04 januari 2002 12:07 schreef _MB_ het volgende:
Zou dat nu ook al werken, of heb je er nog meer voor nodig.
Het ziet er wel gaaf uit zo'n kabel.
Dit is toch geen reactie op mijn plaatje he?
Volgens mij is dat gewoon een geintje

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 04 januari 2002 12:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dit is toch geen reactie op mijn plaatje he?
Volgens mij is dat gewoon een geintje
Maar hoe moet je dan je ethernet kaart/modem op het stroomnet aansluiten? :? :?

Dit lijkt mij een hele makkelijke manier.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 19:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 04 januari 2002 12:34 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Maar hoe moet je dan je ethernet kaart/modem op het stroomnet aansluiten? :? :?

Dit lijkt mij een hele makkelijke manier.
Internet via het lichtnet werkt met een soort splitter. Deze filtert het netwerkverkeer eruit. Vergelijk het met de splitter bij kabel en adsl. Het is dus niet zo dat je je netwerkkaart direct op het stopcontact aansluit (De splitter zou trouwens wel kunnen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _MB_
het lijkt mij wel een leuke oplossing. :)

Canon Digital Ixus V2

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

dit kwam vandaag in de brievenbus

Afbeeldingslocatie: http://robinski.no-ip.com/stopcontact.jpg

verder alleen geen info

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

nou, die zaak moet dan maar eens een marketing medewerker aantrekken. Het heeft niet veel zin een advertentie te plaatsten zonder te vertellen wie je bent en waar je te vinden bent.... *D

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:19 schreef Robinski het volgende:
dit kwam vandaag in de brievenbus

[afbeelding]

verder alleen geen info
beetje vage info "internet via stopcontact" moet je toch echt wel abbo en aansluiting voor hebben lijkt me :+

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan wil wel een 380V abonnementje :)

Verwijderd

Kan je ook keuze maken tussen verschillende abboos?Ik voel persoonlijk nix voor wisselstroom. Ik wil minimaal gelijkstroom met i IP en indien mogelijk graag een hoogspanningsabbonnement. Het zwakstroom abbo is voor losers!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
ik ga ervanuit dat in NL er GEEN internet via het stroomnet aangeboden gaat worden.

Heel simpel. In NL is het stroomnet opgedeelt in blokken van +/- 100 aansluitingen.
per blok zou er dan +/- 5Mbit beschikbaar zijn. Oftewel: 50Kbit per aansluiting. Nu zal dit met het overboeking idee etc wel op te hogen zijn tot +/- 128kbit per aansluiting, maar het is dus gewoon NIET veel. Voor telefonie zou het wel goed te gebruiken zijn.

Een ander nadeel is dat er blokken gebruikt worden in nederland, van +/- 100 aansluitingen. Als je bijv. de stad Almelo als voorbeeld neemt, deze heeft 65000 inwonders. Dat betekend dus dat er 650 aansluitpunten moeten komen van 5 mbit per aansluitpunt. Omdat er in geen enkele stad zo'n netwerk zal liggen, zullen er 650 huurlijnen van 5mbit aangelegd moeten worden...en dat is DUUR.
TE duur in ieder geval.

Ik ga er niet vanuit dat het in NL ooit werkelijk gaat werken. het is gewoon NIET winstgevend te maken.

In duitsland werkt het anders, daar hebben ze niet van die domme blokken in het stroomnet......

Verwijderd

Dit wordt natuurlijk heel erg leuk. Want dan is het wel heel simpel om internet-kosten te gaan delen met je buren. Even electriciteitsaftakkinkje maken....stopcontactje eraan en je buren gaan ook via Nuon het internet op !

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het op dit moment maar crap.
In het AD hebben ze het over 200 tot 900kilobit.
Dat noemen ze dan breedband.. PFFFFFFFFFFF :r

Tis ook altijd hetzelfde liedje in nederland :r
't wordt pas interessant bij dl-snelheden van MIN. 200 KB en een upload van minimaal 64KB/s

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 11:35 schreef IbBeLz het volgende:
jep, ik zit in't zelfde schuitje... :r
We gaan nu maar es ISDN @work proberen, een 24/7 verbinding voor een paar -centjes in de maand... hopen dat we dan beetje goeie verbinding hebben.
En zodra internet via lichtnet komt, ga ik maar meerdere stopcontacten tegelijk aan m'n computer koppelen denk ik!!! >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op nu.nl stond dat het er WEL komt.. :)

🌞🍃

• inXs
  • Laatst online: 22:34

inXs

known as inXs

Nuon gaat het testen in arnhem, dus we horen er nog wel meer over..

superB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 21:36 schreef deadline het volgende:
Ik kreeg vandaag een folder van Mediamarkt in de bus, waarin een apparaat wordt aangeboden om internet IN huis te verdelen d.m.v. het lichtnet. Dus internet komt binnen via telefoon (of kabel?) en met dat apparaat kun je een soort netwerk maken via het lichtnet en dan op elk stopkontakt in huis internetten. Apparaat kost wel zo'n 300 Euro's dacht ik.

Oeps, ik lees net dat dit al eerder in dit topic is aangestipt. Sorry, niet gezien.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:30 schreef rara het volgende:

[..]

Ik kreeg vandaag een folder van Mediamarkt in de bus, waarin een apparaat wordt aangeboden om internet IN huis te verdelen d.m.v. het lichtnet. Dus internet komt binnen via telefoon (of kabel?) en met dat apparaat kun je een soort netwerk maken via het lichtnet en dan op elk stopkontakt in huis internetten. Apparaat kost wel zo'n 300 Euro's dacht ik.
Dan mag je netwerk wel beveilig anders kunnen je buren jou lekker hacken. En echt snel kan het niet want elk apperaat dat je op het lichtnet aansluit veroorzaakt ruis.

nog meer soorten internet joepie dan krijgen we straks topics van hoe combineer ik mijn op internet verbinding over adsl,kabel en lichtnet

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
Op woensdag 30 januari 2002 21:36 schreef deadline het volgende:
de tests zijn dus net afgerond... ze gaan nu bekijken of ze het in hun spreidings gebied willen gaan aanbieden omdat de tests geslaagd zijn :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 31 januari 2002 01:24 schreef Weps het volgende:

[..]

de tests zijn dus net afgerond... ze gaan nu bekijken of ze het in hun spreidings gebied willen gaan aanbieden omdat de tests geslaagd zijn :)
Ja...dat is ook wat ik hoorde..en dat ze de snelheid waarschijnlijk nog op kunnen krikken :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Heb net vanmorgen een stukje in de metro of de spits ( kan me ff niet meer herinneren welke van de 2 ) gelezen.
Inderdaad iets van proef geslaagd.
dus ff naar het station voor een krant, t zal trouwens ook wel in andre kranten staan dan of op www.nu.nl

Verwijderd

Internet via stopkontact stond vandaag of gister weer in de krant. Weet iemand al iets meer? Of word het toch die digitenne zoals ze op het NOS-journaal vertelden?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
Digitenne is alleen TV, internet zie ik er nog niet overheen gaan; da's andere techniek.

Citaatje van nu.nl over internet via het lichtnet:
"Het bedrijf start met de aanleg in de stedelijke gebieden."

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Weet ook iemand hoe het precies werkt, vind ik eigenlijk ook wel interessant. (of een linkje)

• cryforhelp
  • Laatst online: 15-08 10:51
Ik zie niet zo veel heil in dit hele idee, uiteindelijk wordt het toch alleen maar in de bewoonde gebieden bereikbaar net als kabel en adsl. Dus waarom zou je dan ook nog via het stroomnet aan gaan bieden :? Het zal denk ik net als kabelinternet ook wel nooit in van die 'middle-of-nowhere' plaatsen komen omdat er waarschijnlijk toch een snelle lijn naar het lokale distributiepunt gelegd moet worden

/edit:
laat mij maar lullen, ik heb net dat nieuwsartikel gelezen |:(
Pagina: 1