Idee tegen HK "jagers" en echte n00bs

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
• 1)Bij het registreren van een nick een duidelijke faq laten lezen over hoe het op GoT werkt. Dus op de volgende punten:
- HK acces - Search gebruiken en google - FAQ lezen -Geen Warez - Geen spam -misschien nog meer. Over die FAQ dan een paar simpele vragen stellen, die je gewoon door te lezen van de "new-user-FAQ" (dus niet leren) en zonder kennis kan maken. Is dit onvoldoende, een straf (opnieuw maken met andere vragen en strengere beoordeling >:) )

• 2)Read-only in niet-tech fora, zodat er geen onduidelijkheid is over het aantal posts. Als je dan wel wilt posten hier, kost je dat punten of extra dagen geen acces tot het betreffende forum. Deze user wordt normaal, dus "full-acces-user", zodra hij HK acces heeft.

• 3)Misschien voor nieuwe users een read-only voor alle fora, vanwege spam-attacs (kunnen we nog iets herinneren ;( )

Dit laatste (en de tweede) is misschien niet uit-te-voeren vanwege topix, maar dan is het voor het nieuwe forum.

Is het wat?
Van JT:n00bs : net geregistreerde users die het forum gebruiken uit luiheid, geen FAQ lezen, doen alsof ze niet weten wat een zoekmachine niet is en vooral ook geen search gebruiken.
Precies wat ik vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 24 december 2001 17:36 schreef WaarAnders het volgende:

• 1)Bij het registreren van een nick een duidelijke faq laten lezen over hoe het op GoT werkt. Dus op de volgende punten:
- HK acces - Search gebruiken en google - FAQ lezen -Geen Warez - Geen spam -misschien nog meer. Over die FAQ dan een paar simpele vragen stellen, die je gewoon door te lezen van de "new-user-FAQ" (dus niet leren) en zonder kennis kan maken. Is dit onvoldoende, een straf (opnieuw maken met andere vragen en strengere beoordeling >:) )
Ik ben hier wel grotendeels voor :)
• 2)Read-only in niet-tech fora, zodat er geen onduidelijkheid is over het aantal posts. Als je dan wel wilt posten hier, kost je dat punten of extra dagen geen acces tot het betreffende forum. Deze user wordt normaal, dus "full-acces-user", zodra hij HK acces heeft.
Dit lijkt mij al wat minder... Dan is SG ook vanaf 150... Het lijkt mij ergens wel aardig de drempel voor de HK te verhogen, maar die is al vaker langsgekomen. Users moeten gewoon geduld hebben en rustig wachten op de HK, als het alleen maar daar om gaat kunnen ze naar FOK!
• 3)Misschien voor nieuwe users een read-only voor alle fora, vanwege spam-attacs (kunnen we nog iets herinneren ;( )
Hoe nieuw moeten die users zijn... De eerste dagen alleen maar lezen, dan wacht je toch een paar dagen voordat je kloontje klaar is voor de attack :{
Dit laatste (en de tweede) is misschien niet uit-te-voeren vanwege topix, maar dan is het voor het nieuwe forum.

Is het wat?
[..]

Precies wat ik vind
Of het uitvoerbaar is weet ik niet, tis wel aardig er eens over na te denken, eventueel voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Persoonlijk lijkt het mij nogal veel werk om een systeem te bedenken waarbij de N00bs vragen moeten beantwoorden.
Op een dag registreren er +30 users zich op GoT, die users moeten dus veschillende vragen krijgen.

Stel je iedere nieuwe user op dit forum dezelfde vraag dan heeft het geen nut.
Zie nu al de eerste site verschijnen: "weet je een antwoord niet op de vragen die ze stellen tijdens de aanmelding op GoT?"
Kijk eens op www.GoTantwoorden.nl en hupsakeej aanmelding gelukt :Y) [deze domein is overigens al geregistreerd door mij :+]

Ik ben er wel voor om tijdens het aanmelden automatisch de FAQ te laten bezorgen bij de persoon die zich aanmeld.
Aangezien de meeste N00bs het knopje FAQ niet weten te vinden.
Dit punt begrijp ik niet helemaal. je mag dus alleen lezen maar ook antwoorden?
Als je dan wel wilt posten hier, kost je dat punten of extra dagen geen acces tot het betreffende forum
• 3)Misschien voor nieuwe users een read-only voor alle fora, vanwege spam-attacs (kunnen we nog iets herinneren
En wanneer is een een user read-only, als hij alleen maar crap post?
Als er sprake is van spam dan is het simpel, dan is die user binnen no-time banned.

De users die met een goede bedoeling zich registreren hier zijn dan de l*l aangezien ze niet mogen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Je hoeft ook niet lang read-only te zijn, 2 dagen is al genoeg. Gewoon dat er geen mensen zijn, die denken: ej, een forum kan ik ff spamen voor een site. Het wordt zo: ej, een forum. Shit, je moet eerst 2 dagen reregd (?) zijn en ook nog vragen beantwoorden over een stuk tekst, ja dag :( .

Natuurlijk moet je wel verschillende vragen hebben, maar 3 versies is genoeg, die soms veranderen. Als er zo'n site komt, dan moeten de nieuwelingen eerst actie ondernemen, om naar die site te gaan. Daaruit blijkt dus, dat ze bereid zijn om te zoeken, ik neem niet aan dat die site op elke andere site een banner heeft.

• 1 per IP per dag kan reggen, om clonen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op maandag 24 december 2001 18:50 schreef Devil_2000 het volgende:

Dit punt begrijp ik niet helemaal. je mag dus alleen lezen maar ook antwoorden?
Niet antwoorden, alleen kennis opdoen. Je moet dus wel 3 (verandering B-) )dagen aanwezig zijn. Misschien is het beter als je zegt 6uur lang, max 2 op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op maandag 24 december 2001 19:09 schreef WaarAnders het volgende:
Je hoeft ook niet lang read-only te zijn, 2 dagen is al genoeg. Gewoon dat er geen mensen zijn, die denken: ej, een forum kan ik ff spamen voor een site. Het wordt zo: ej, een forum. Shit, je moet eerst 2 dagen reregd (?) zijn en ook nog vragen beantwoorden over een stuk tekst, ja dag :( .
Dit lijkt me ook een probleem voor mensen die WEL willen helpen..

Als ik op een forum terecht zou komen waar ik eerst 2 dagen niks mag doen en nog een paar idiote vragen moet beantwoorden dan mogen ze het mooi bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het idee om met je password meteen een verwijzing naar de faq te geven heb ik een tijdje geleden ook al voorgesteld, maar toen ging niemand er op in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Ik denk dat het openen van max 1 topic per 1 à 2 minuten genoeg moet zijn... dan kom je al van een hoop spammerts af... want welk ziek persoon (no offence hLpDsk) krijgt het voor elkaar elke twee minuten een totaal andere vraag te verzinnen die nog niet op GoT is gesteld :?
Pagina: 1