Toon posts:

Pc wilt niet booten met zijkap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje HEEL vreemd.. maar er valt me iets op
ik heb een AMD athlon 1400 + midi kast behuizing, en al een hele tijd een plexiglas raampje erin gebouwd, bij de zijkap.. als ik deze erop deed GEEN probleem..
Nu heb ik een cooler in het plexiglas raampje gezet zodat deze op de CPU blowed... ook geen probleem lijkt mij..
Maar als ik NU de zijkap erop doe, komt mn pc nog geen eens in windows 2000, af en toe wel, maar dan die melding van : fysieke geheugen dump.. als ik de kap eraf doe (en de cooler op het plexiglas laat draaien) wilt ie wel weer booten in win2k :?
..
beetje vreemd probleem niet? :'(
Volgens mij ligt het niet aan de temp
Volcano II CPu cooler + 2 outake coolers + 1 intake..
en dan nu dus nog een intake op dat plexiglas raampje..
Heeft het iets te maken met magnetisch veld ofzo?

Alvast bedankt

Verwijderd

Idd vreemd :)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
...sluiting.... :?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Op maandag 24 december 2001 17:29 schreef Diederik_ het volgende:
...

Heeft het iets te maken met magnetisch veld ofzo?

...
Dat zou best mogelijk zijn. Is je computer geaard?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

heel raar en als de cooler uit is dan

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 17:34 schreef Tom_Paris het volgende:

[..]

Dat zou best mogelijk zijn. Is je computer geaard?
Hij is Inderdaad geaard.. Alhoewel stopkontact ongeaard is.. heb ik toch aarding aangelegd naar mn kachel :)

en ik ga nu even testen als de cooler uit is..

Update: Vreemd, als ik de kap erop doe in windows 2000 blijft ie het wel gewoon doen... even wat tests..

Verwijderd

Check of rond de cooler een goede isolatie zit. Mocht de cooler op een of andere manier sluiting maken, dan geeft ie dat af aan je systeemkast op die manier. Dan maakt het volgens mij niet veel uit of je je PC geaard hebt via een kachel of verwarmings-radiator, daar die dingen namelijk geen echte grond raken. Aarden via een geaard stopcontact zou kunnen helpen, maar ik vermoed dat je via die weg best wel eens je PC op kunt blazen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen korsluiting in de voeding (of zit er een kabeltje dubbel ofzo)

Verwijderd

mr. bean syndroom

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
chassis intrusion detection uitzetten in de bios ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga alle stappen even nalopen

zoals ik al zeg, als ik de pc laat booten ZONDER zijkap en hem in win2k er opzet blijft ie wel gewoon draaien..
ik ga hem eens booten met zijkap er al op..

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Wel een wazig probleem ik zelf kan een paar mogelijke oorzaken bedenken:

1. Der zit iets met kabeltjes niet lekker en je creerd ergens iets van een vaag stroompje dat voor instabileit zorgt.

2. De Koolers die in je paneel zitten veroorzaken zo'n sterk (magnetisch :?) veld dat je hardware er van over de zeik raakt.

3. Toch koeling? je veroorzaakt op een bepaalde en oververklaar baren manier een soort airflow dat warme lucht bij een kritich onderdeel blijft hangen.. (je kan proberen 1 koeler uit te schakelen en te kijken wat deze dan doet..

Verder zou ik het ook echt niet weten, ik zou proberen koeler voor koeler uit te schakelen ed.. dan weet je waar het probleem zit.. en anders. sjah.. dan weet ik het ook niet meer ;)

iemand nog een idee??

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het is ook mogelijk dat bij het monteren van de zijkap de hele kast iets wringt en daardoor een insteek-kaart of DIMM ietsje uit het slot wordt gedrongen.
Zelf een keer mogen beleven, en je wordt er helemaal gek van : PC doet't niet, kap eraf, geen problemen, kap er weer op ....

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

klemt de kap als je um erop doet?

edit:

had ff niet gelezen wat de persoon voor me had getypt... sorry

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 22:40 schreef mvdejong het volgende:
Het is ook mogelijk dat bij het monteren van de zijkap de hele kast iets wringt en daardoor een insteek-kaart of DIMM ietsje uit het slot wordt gedrongen.
Zelf een keer mogen beleven, en je wordt er helemaal gek van : PC doet't niet, kap eraf, geen problemen, kap er weer op ....
JUIST !!! DIT IS HET !!! ik zie steeds mn pc lichtjes samen geknepen worden als ik de kap erop doe.. en nu heb ik het 1 en ander aangepast en nu draait ie weer lekker stabiel!!!
Thnx en bedankt allemaal voor het helpen !!! I appreciate that !!! :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik had hetzelfde probleem tot ik een eikenhouten keukenkast deurtje in mijn PC bouwde en nu geen problemen meer. Draait super stabiel, op een of andere manier maakte de plaat aan de zijkant kortsluiting en met eikenhout heb je daar geen last van natuurlijk!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
ik ga binnenkort voor mahoniehout :)
Pagina: 1