Pc wil niet aan, en vraag me niet waarom niet!

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Zo ik net me nieuwe mobo, K7S5A, en processor geinstalleerd.
Ik doe stekker in de voeding... "hmmm eerst ging ie altijd heel ff aan"... nouja zal wel loslopen.... niet dus :( ....

Me pc wil dus gewoon niet aan!? Als ik op de power knop druk, dan gebeurt er gewoon nix...

Het zou aan de voeding kunnen liggen omdat normaal als je de stekker er in deed 'ie altijd heel ff'tjes aan ging, maar dat doet ie nu niet :?

Het zou ook kunnen zijn dat me powerbutton niet goed is aangesloten:
Er zit op me mobo namelijk maar ruimte voor 2 pinnetjes, maar dat stekkertje is 3 pinnetjes groot en de buitenste 2 pinnetjes zijn dus zeg maar "gevuld"

Zo ziet het er dus uit:

Connector op mobo
. . . . (vetgedrukt daar moet stekkertje op)
. . . . .

En zo is het stekkertje:
[.][ ][.] (dus 3 gaatjes met in de buitenste 2 een pinnetje)

Zo als je ziet komt het buitenste pinnetje van het stekkertje dus nergens op :( |:(

Dus iemand een idee waar het nu aanligt?? Heb ik me voeding soms uitgeschakeld ofzo :? of zitten die pinnetjes op het mobo toch niet goed en hoe is dat op te lossen??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Sluit die pinnetjes voor je powerbutton op je mobo eens kort met een schroevendraaier... Hoort te werken :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Weet je zeker dat die drie pinnetjes je power is? volgens mij is dat voor je HD-led.

Het klinkt mij in de oren als een probleem met de powerknop. Check nog es...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ge er eens terug mee naar de winkel en laten vervangen. Volgens mij is er iets defect.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• McFlipp
Op maandag 24 december 2001 17:32 schreef PipoDeClown het volgende:
Ge er eens terug mee naar de winkel en laten vervangen. Volgens mij is er iets defect.
LOL heb hem net zelf in mekaar gezet, en voeding had ik al een tijdje en deed het een dag geleden nog hoor :)
sluit die draadjes eens kort
Hoe doe je dat precies? ben niet zo'n electro freak :)

Verwijderd

neem een pincet en sluit die twee pinnetjes even kort door ze beide tegelijk met de twee punten v/d pincet aan te raken. suc6

Ps, niet bang zijn voor een eventueel vonkje

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 24 december 2001 17:40 schreef Killjoy_b het volgende:
neem een pincet en sluit die twee pinnetjes even kort door ze beide tegelijk met de twee punten v/d pincet aan te raken. suc6

Ps, niet bang zijn voor een eventueel vonkje
lekker gevaarlijk |:(

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Heb gisteren ook een pc in elkaar geknutseld en had hetzelfde probleem als jou, alleen ik heb een MSI k7t266 Pro-ru2 mainboard. Bleek daar een jumpertje standaard op te zitten, dat ervoor zorgde dat ie alleen maar aan zou gaan als er beweging in een apparaat dat verbonden was met front usb (wat ik niet heb).

Ik zou zeggen kijk alle jumpers na, met behulp van je handleiding, en ik denk dat het daar aan zou moeten liggen. Suc6

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:42 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

Niks gevaarlijks aan, doe het vaak genoeg, is me werk :)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:42 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

Nee hoor echt niet. Vaak gedaan met een platte schroevedraaier, geen problemo

• McFlipp
mensen het werkt! schrijf dit van af me nieuwe pc'tje :P
lekkere bak man!
Het probleem was dus gewoon dat dat ene pinnetje wel dat pinnetje op het mobo moest raken, dus ik heb gewoon die andere van de les's weggehaald zodat ik ruimte had en dat stekkertje erin gedaan en voila het werkt :)
zometeen maar ff dat connectortje inkorten :)
Dan past alles teniminste :)
Alleen me floppydrive werkt niet :( ik dnek dat ik de voeding connector voor de floppy verkeerd heb aangesloten, want hij geeft niet eens zo;'n groen lichtje :)
FF nakijken alleemaal dan maar :)
Nog bedankt iedereen

• cyco2437
  • Laatst online: 13-09-2025
trek ook alle kabels er af... alleen de video kaart er in ... ok geen usb prut kabels er aan hangen (was bij mij het probleem).. leek toen ook een kapotte powerknop.

Better to be pissed off than pissed on .... :)

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 24 december 2001 18:19 schreef McFlipp het volgende:
mensen het werkt! schrijf dit van af me nieuwe pc'tje :P
lekkere bak man!
Het probleem was dus gewoon dat dat ene pinnetje wel dat pinnetje op het mobo moest raken, dus ik heb gewoon die andere van de les's weggehaald zodat ik ruimte had en dat stekkertje erin gedaan en voila het werkt :)
zometeen maar ff dat connectortje inkorten :)
Dan past alles teniminste :)
Alleen me floppydrive werkt niet :( ik dnek dat ik de voeding connector voor de floppy verkeerd heb aangesloten, want hij geeft niet eens zo;'n groen lichtje :)
FF nakijken alleemaal dan maar :)
Nog bedankt iedereen
Prettig kerstfeest... :P

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Pagina: 1