Toon posts:

kan de yamaha rx-v495rds 5.1 sound afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wij gaan binnenkort een DVD speler kopen en ik vroeg me af of de yamaha rx-v495rds dan dat DTS enzo aankan, want ik wil wel graag "echt" surround hebben? of moet ik een DVD met ingebouwde AC-3 decoder hebben en dat dan via de versterker afspelen?

http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/index.html

(ik vrees namelijk dat we die versterker net een maandje te vroeg kochten, dus dat er toen nog geen DTS versterkers waren)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Staat er een DTS teken op je set?
Staat er op de site dat hij DTS ondersteund?

Nee. Hij ondersteund dus geen DTS.
Zal je dus op een andere manier moeten oplossen.
Externe decoder bv.
En wat bedoel je met echte surround.
DD (of Dolby Digital ookwel AC3 genaamd) is ook echte surround hoor.
DTS maakt gebruik van een hogere bitrate en een mindere compressie. Zou dus iets beter moeten zijn. Maar dat hangt van meerdere factoren af.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
het DTS teken staat er idd niet op maar als ik de stukjes op deze link lees, http://www.audioreview.com/reviews/AVReceiver/product_6584.shtml , dan ga ik toch denken dat ie DTS aankan, niet?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien dat er meerdere uitvoeringen zijn voor meerdere landen. En dat deze in canada het wel hebben.
Er moet DTS op je receiver staan of een optie in het menu om DTS af te spelen.
Ook in je handleiding moet het vermeld staan.
Ik denk niet dat hij DTS ondersteund.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Hij heeft géén DTS, maar wel Dolby Digital 5.1 en Dolby Prologic decoders ingebouwd. Dus je kan wel genieten van digitaal surround geluid. Alleen niet van de (zeer schaarse) DTS soundtracks die soms erbij op een dvd staat.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Maar.... Als je een dvd-speler koopt en die heeft een 6 channel output en een ingebouwde decoder (en dat hebben de meeste dvd spelers wel) voor dts dan zal die 495 vrolijk dat dts geluid _doorgeven_.

Tenslotte beschikt de 495 over een 6 channel input.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
dus als de DVD-speler een AC-3 Decoder onboard heeft speelt mn lieve 495 alsnog het allemaal in zn volle spectrum af?

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik ben in het bezit van een model groter (verschil: meer optische en coaxiale aansluitingen)
't Komt er op neer dat: Zodra je de optische of coaxiale digitale aansluiting gaat gebruiken tussen de dvd en de versterker dat de dvd zich NIET meer gaat bemoeien met 't geluidsdeel en dat de versterker van digitaal naar analoog gaat omzetten... De dvd-speler stuurt de geluidstrack/signaal door naar je versterker. Je versterker gaat deze signalen ontleden/doorsturen naar de diverse boxen.

M.a.w.: sluit de dvd digitaal aan de versterker en geniet van DTS...

iOS N3rd

Verwijderd

Een AC-3 decoder doet alleen Dolby Digital, geen DTS. Die AC-3 decoder zit ook al in je receiver (een betere). Het enige waar je wat aan hebt, is als de dvd-speler een DTS decoder heeft. En die zijn zeer schaars, raak niet in de war met "DTS stream out". Dat logo staat namelijk op elke dvd-speler met digitale uitgang(en).

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Op dinsdag 25 december 2001 03:59 schreef davar het volgende:

M.a.w.: sluit de dvd digitaal aan de versterker en geniet van DTS...
Als je dit doet dan stuurt de dvd een puur signaal door. Dan weet je zeker dat je uit dat signaal nooit dts kan halen (want dat kan die versterker niet (de 595a kan het wel)). Daarom moet er een voorgedecodeerd signaal gestuurd worden. En die gaat via de 6 channel output naar de 6 channel input van jouw versterker.
En inderdaad let er op dat de dvd speler zelfd dts kan decoderen.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Pagina: 1