Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Je bent niet de enige, 't is een bij microsoft bekend probleem dat kan worden opgelost door write-caching uit te schakelen op je harddisks.. windows gunt nl je harde schijf de tijd niet zijn cache leeg te schrijven.Op maandag 24 december 2001 17:02 schreef Leuty het volgende:
Ik heb het volgende systeem:
Duron 1ghz, Asus AV7-E moederbord (met het nieuwste bios), Maxtor 40gb hdd, e-tech 56k6 pci modem, soundblaster live 5.1, aopen dvd/cdrom, lite-on 16x cdbrander en een pine geforce2 mx400 videokaart.
Met dit probleem:
De installatie van winxp gaat goed, daarna kan ik gewoon alles in winxp doen wat ik maar wil. Alleen, als ik de pc daarna uitzet en dan weer aandoe dan krijg ik een bsod en weigert winxp te starten. Vanmiddag zelfs ook al gehad dat ik winxp helemaal opnieuw moest installeren omdat er iets ontbrak of iets dergelijks. Na die installatie werkte alles weer goed. Alleen ik zet weer de pc uit en plop, winxp geeft weer een bsod.
Alles heb ik ondertussen al geprobeerd: ander geheugen, geen cd-rom, geen cdbrander, alle kaarten eruit behalve de videokaart, andere videokaart en noem maar op. Ik snap het echt niet meer. Iets is fout, maar wat??? beats me....
Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen want tot op heden vind ik het echt shitty dat de vijver is dichtgevroren.. anders hadden de vissen allang een nieuw "kasteeltje" gehad
volgende installatie moet je het automatisch rebooten bij het optreden van fouten eens uitschakelen. waarschijnlijk is je registry beschadigd
thanx! ik ga dat morgen ff proberen. het uitschakelen v/d write-cache had ik daar straks al even geprobeerd, maar mocht (nog) niet baten..... misschien na een nieuwe installatie dat het dan wel helpt... ik ben in ieder geval benieuwd.Je bent niet de enige, 't is een bij microsoft bekend probleem dat kan worden opgelost door write-caching uit te schakelen op je harddisks.. windows gunt nl je harde schijf de tijd niet zijn cache leeg te schrijven.
volgende installatie moet je het automatisch rebooten bij het optreden van fouten eens uitschakelen. waarschijnlijk is je registry beschadigd
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
ik snap er helemaal nix meer van! win98 draait perfect erop en dat winxp gedoe weigert gewoon.....
ik begin er maar over te denken om dit ding te gaan verkopen ofzo
[update 13:17 uur]
zet ik dat ding net weer aan en nu start ie gewoon helemaal goed op!!! waaraan kan dit toch wel niet liggen? foute voeding (te licht; t'is 300w)? sb live 5.1 in verkeerd pci slot (zit in de 1ste)? zeg het maar... ik weet het niet meer...
[/update]
Verwijderd
ACPI uitschakelen, en XP opnieuw installeren. Ik heb een officiele mail van Maxtor met de uitleg. Het probleem is gekend. Ligt aan Microsoft en/of je IDE drivers als je andere installeert.Op dinsdag 25 december 2001 13:07 schreef Leuty het volgende:
Nou ut heeft dus niet geholpen. Heb daar vanmorgen alles opnieuw erop gezet, gelijk die write-cache uitgezet en het automatisch rebooten uitgeschakeld. Zet ik net de pc weer aan kan dat ding een bestand niet vinden in de directory windows\system32\config\system
ik snap er helemaal nix meer van! win98 draait perfect erop en dat winxp gedoe weigert gewoon.....
ik begin er maar over te denken om dit ding te gaan verkopen ofzoTenzij iemand nog tips / ideeen heeft.... Ik ben dus ten einde raad.....
[update 13:17 uur]
zet ik dat ding net weer aan en nu start ie gewoon helemaal goed op!!! waaraan kan dit toch wel niet liggen? foute voeding (te licht; t'is 300w)? sb live 5.1 in verkeerd pci slot (zit in de 1ste)? zeg het maar... ik weet het niet meer...
[/update]
Verwijderd
Hier wil ik vooral spellen op gaan spelen, wat is de verstandigste keus?
- Windows 98
of
- XP
1. Western Digital 40 gb (primary master)
2. Maxtor 60 gb (primary slave)
He who controls the Spice, controls the Universe.
Thanx. ik zal dat vandaag ff proberen. Startte nml dat ding daarnet weer op, en plop, gelijk een blauw scherm....ACPI uitschakelen, en XP opnieuw installeren. Ik heb een officiele mail van Maxtor met de uitleg. Het probleem is gekend. Ligt aan Microsoft en/of je IDE drivers als je andere installeert.
Zou je misschien die mail eens willen mailen? Ben wel benieuwd iig....
Net dus de SB live in een ander pci gedaan, en bij de install van winxp ACPI uitgeschakeld. En wat denk je? Bij de eerste boot van winxp (gelijk na de install) weigert dat ding al van alle kanten....
Ik had een kleine hoop dat dit toch wel de oplossingen waren; ook na enig zoeken op GoT, maar helaas
In ieder geval, als iemand nog iets weet; ik lees het graag.
[update 15.30 uur]
Ik was blijkbaar toch wat te snel met oordelen
Nu maar ff afwachten hoe lang dit goed gaat. Ja, ik blijf sceptisch.
In ieder geval bedankt voor de tips!
[/update]
[update 16.30 uur]
Ik was dus toch niet te snel
Ik geef de moed maar op denk ik. Op dit ding is het blijkbaar niet mogelijk om winxp normaal te kunnen draaien zonder de pc uit te zetten....
[/update]
[status update]
winxp weigert nu zelfs tijdens de installatie normaal te doen
[/update]
Het is schluss, ende. Dat ding bekijkt het maar. Geen winxp meer... Ik heb het gehad met dat ding.
Bij deze wil ik diegenen bedanken die hierboven hebben geholpen.
En ook bij deze is wat mij betreft dit topic gesloten. Ik ga het niet meer proberen. 1 week er mee bezig geweest en nog geen resultaat... Er zijn grenzen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Wat denk jij nu zelf dan??? dat ik gewoon uit me neus ga zitten vreten ofzo terwijl winxp zo'n bsod geeft??Op vrijdag 28 december 2001 14:08 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Heb je je nou bij al die BSOD's die je gezien hebt, nooit afgevraagd wat daar nou staat? En is ook nooit het idee bij je opgekomen dat je iets met die informatie kunt doen? Nee? WTF doe je dan op tweakers.net?
Als jij toch zo goed weet: vertel mij dan eens ff de oplossing!?
hiero wat nummers: 0x00000074, 0x0000008E, 0x8008700, 0xC000014C.
Wil je nog meer Brahiewahiewa? kun je krijgen hoor.... tjsonge jonge...
Ja, dus. Althans, ik zie nergens dat je een strukturele poging onderneemt om te achterhalen wat er aan de hand is, ik zie alleen maar dat je wilt dat het zsm opgelost wordtOp vrijdag 28 december 2001 14:14 schreef Leuty het volgende:
[..]
Wat denk jij nu zelf dan??? dat ik gewoon uit me neus ga zitten vreten ofzo terwijl winxp zo'n bsod geeft??
Als je nou de volledige informatie geeft; maar daar zul je ook wel weer te lui voor zijnhiero wat nummers: 0x00000074, 0x0000008E, 0x8008700, 0xC000014C.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Er stond al beschreven hierboven wat er gebeurd:
bad_system_config_info als de pc even is uitgeweest, winxp kan files in windows\system32\config niet vinden wederom als de pc uit is geweest, tijdens de installatie vanaf de winxp cd geeft ie aan de files niet gevonden kunnen worden op die cd.
die 0x00000074 zit bij bad_system_config_info, die 0x0000008E stond verder nix bij, evenals bij die andere 2 niet.
dus ik nieuw memory hale, reinstalle en hoppa gaan met die banaan.
Verwijderd
Ja ik zit ook gewoon te denken aan defect geheugen of een vaag irq conflict ofzoOp vrijdag 28 december 2001 20:12 schreef xMvZx het volgende:
ik had onlangs ook ALLERLEI errors, iedere reboot waren er ineens DLL's weg, CRC errors bij elke download. miscelanious crashes overal, wat bleek nou?! was er 1 dimmetje kapoet
Doe gewoon eens een install met geheugen van iemand anders en dan alleen cpu,mem en videokaart en zie dan wat er gebeurd
Dat d8 ik in 1ste instantie ook; dus ander geheugen erin, andere videokaart etc, maar nix noppes nada bleek te helpen.Doe gewoon eens een install met geheugen van iemand anders en dan alleen cpu,mem en videokaart en zie dan wat er gebeurd
Nu zit er weer ander geheugen in en een andere videokaart, de rest van de kaarten ligt eruit. Maar de installatie gaf net al een fout aan dat ie een file op de cd niet kan vinden. Op zich toch errug vreemd als je bedenkt dat vanaf diezelfde cd de install wel goed werkt.
Verwijderd
Hmmmmz, misschien moet IK maar eens leren om beter te lezenOp maandag 24 december 2001 17:02 schreef Leuty het volgende:
Alles heb ik ondertussen al geprobeerd: ander geheugen, geen cd-rom, geen cdbrander, alle kaarten eruit behalve de videokaart, andere videokaart en noem maar op. Ik snap het echt niet meer. Iets is fout, maar wat??? beats me....
Nope die is goed. Immers, ik heb er al diverse andere keren op hetzelfde (!) systeem goeie installaties mee gedaan.Misschien cd vernaggeld?? (krasjes oid)...
Wat ik iig kan concluderen:
* geheugen is goed;
* video-, geluidskaart en modem zijn goed;
Het zou kunnen liggen aan de voeding? Of niet? Anders het mobo misschien... Het is een Asus A7V-E. Heeft iemand daar ooit probs mee gehad icm winxp?
En dan wat betreft de voeding? Zou die bijvoorbeeld kapot kunnen zijn waardoor al die foutmeldingen tevoorschijn komen? Maar dan kom ik weer op hetzelfde: win98 draait wel goed in hetzelfde systeem. vreemd blijft het wel
Heb je al geporbeerd om een andere geheugenbank te gebruiken? Ik lees nameluijk dat je het geheugen al wel paar maal vervangen hebt
Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500
[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 05-02-2004 14:29 ]