Toon posts:

Is mijn dvd nu regio vrij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie je of je dvd regio vrij is?

Vroeger stond er bij eigenschappen regio maar nu ik hem geflast heb, is dat hele Region tabblad weg, issie dan regio vrij?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Steek er een dvd van een andere regio in ,dan weet je het meteen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 17:02 schreef Duracell het volgende:
Steek er een dvd van een andere regio in ,dan weet je het meteen.
Die heb ik niet :)
Maar de film doen het gewoon nog, dus hij is niet kapot..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 17:14 schreef kweniston het volgende:
http://www.cdvdinfo.subnet.dk/
http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvdf/driveinfo20.exe

En op www.firmware.fr.st kun je veel regio patches downloaden...
Vraag ik daarom :?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:23 schreef Ragonite het volgende:

[..]

en nog bedankt voor de links naar die programmatjes om je drive te checken....
ondankbare hond

ik wist niet of je een goeie patch had...

Verwijderd

[..]

Sjesus..... hij geeft je alleen tips/informatie en dan ga je zo reageren :r

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 12:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 24 december 2001 17:03 schreef Ragonite het volgende:

[..]

No offense waarom heb je het dan gedaan. Hij werkte dus naar behoren je hebt geen andere regios dingen liggen. Kortom je loopt IMHO een risico omda t e gewoon wil roepen ha mij pakken ze niet met dire regio ik flash hem gewoon

Verwijderd

Misschien eerst even kijken wat ie linkt voor je je zo ondankbaar opstelt? driveinfo doet namelijk precies wat jij zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
1.22

This driver has no region protection.

Dit staat er, sorry voor de botte opmerking, maar die was niet zo bedoeld..

Maar nu.. als ik een DVD film kijk, staat er op t begin, 5 times remaining. Wat houdt dit in?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 18:00 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Misschien eerst even kijken wat ie linkt voor je je zo ondankbaar opstelt? driveinfo doet namelijk precies wat jij zoekt.
Nogmaals sorry :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het mogelijk is regio op 0 zetten.
dit geintje heb ik geflikt op de standalone beneden.

die kon je via een code omzetten, maar dat vond dat de AB van de TV niet leuk.
dus dat was irri om van 1 naar 2 en weer terug te swithcen.

Maar dankzij mijn Creative kwam ik erachter dat regio 0 ook in te stellen is.

beneden gedaan en draait lekker regiovrij :)

Verwijderd

Topicstarter
FF hulp nodig!
Bij eigenschappen van mijn dvd speler, staat, nog 2 resterende pogingen om mijn regio te kiezen. Ik moet dus de regio kiezen.. wat moet ik doen?

Ik heb hem nu weer op Regio2 gezet maar het programma Driveinfo zegt No lock detected.. :?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Ik geloof niet dat je helemaal snapt hoe die regio onzin bij DVD-ROMs werkt...

Vrijwel alle DVD-ROMs die je tegenwoordig kunt kopen voldoen aan de zgn "RPC-II" standaard. Dat wil zeggen dat de regio beveiliging in de firmware van de speler zit. Hiermee is niet te cheaten, ook niet met DVD Genie en andere regio-switching tooltjes. Na 5 keer de regio veranderd te hebben, "lockt" je DVD-ROM drive zich op de laatste, en kun je niet meer switchen.

Als je je DVD-ROM drive flasht met zo'n gekraakte firmware, dan wordt hij net zoals oudere DVD-ROM drives "RPC-I". Dat wil zeggen dat de drive zelf geen regio beveiliging meer doet, maar dat overlaat aan software. Nou is het probleem dat je 2 soorten software hebt die dit regelen, namelijk Windows zelf en je DVD player software.

Windows detecteert ergens bij het opstarten of je DVD-ROM drive RPC-II support heeft. Zo niet, dan gebruikt Windows een intern regio systeem. Dat zie je dan in de Properties van je DVD-ROM drive terug in Device Manager. Ook Windows zorgt ervoor dat je het maar een maximum aantal keer kunt switchen; hoeveel keer precies, dat hangt af van de versie van Windows die je hebt.

Meestal maakt de "Windows regio" niet zoveel uit, want er zijn maar heel weinig DVD players die niet hun eigen regio tellertje hebben, en dus die van Windows gebruiken.

Als voorbeeld gebruiken iig WinDVD en PowerDVD (de meest gebruikte players, denk ik) allebei hun eigen regio systeem, en dat is met DVD Genie gewoon in te stellen zo vaak je wilt, mits je dus een RPC-I drive hebt!

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:29 schreef Dim het volgende:
Ik geloof niet dat je helemaal snapt hoe die regio onzin bij DVD-ROMs werkt...

Vrijwel alle DVD-ROMs die je tegenwoordig kunt kopen voldoen aan de zgn "RPC-II" standaard. Dat wil zeggen dat de regio beveiliging in de firmware van de speler zit. Hiermee is niet te cheaten, ook niet met DVD Genie en andere regio-switching tooltjes. Na 5 keer de regio veranderd te hebben, "lockt" je DVD-ROM drive zich op de laatste, en kun je niet meer switchen.

Als je je DVD-ROM drive flasht met zo'n gekraakte firmware, dan wordt hij net zoals oudere DVD-ROM drives "RPC-I". Dat wil zeggen dat de drive zelf geen regio beveiliging meer doet, maar dat overlaat aan software. Nou is het probleem dat je 2 soorten software hebt die dit regelen, namelijk Windows zelf en je DVD player software.

Windows detecteert ergens bij het opstarten of je DVD-ROM drive RPC-II support heeft. Zo niet, dan gebruikt Windows een intern regio systeem. Dat zie je dan in de Properties van je DVD-ROM drive terug in Device Manager. Ook Windows zorgt ervoor dat je het maar een maximum aantal keer kunt switchen; hoeveel keer precies, dat hangt af van de versie van Windows die je hebt.

Meestal maakt de "Windows regio" niet zoveel uit, want er zijn maar heel weinig DVD players die niet hun eigen regio tellertje hebben, en dus die van Windows gebruiken.

Als voorbeeld gebruiken iig WinDVD en PowerDVD (de meest gebruikte players, denk ik) allebei hun eigen regio systeem, en dat is met DVD Genie gewoon in te stellen zo vaak je wilt, mits je dus een RPC-I drive hebt!
Aha.. ik snap t een beetje.
Maar nu de vraag.. kan ik nu wel DVD;s van alle regio's bekijken? (Of is dit nu een domme vraag, ik snap het verhaal niet helemaal)

• Dim

Dim

Als DriveInfo zegt: "This drive has no region protection", dan kun je inderdaad DVD's van alle regio's bekijken.
Je zult wel ff DVD Genie moeten downloaden, dat kan voor de meeeste DVD player software de regio zo vaak instellen als je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:37 schreef Dim het volgende:
Als DriveInfo zegt: "This drive has no region protection", dan kun je inderdaad DVD's van alle regio's bekijken.
Je zult wel ff DVD Genie moeten downloaden, dat kan voor de meeeste DVD player software de regio zo vaak instellen als je wilt.
Aha.. bedankt
Ik gebruik Power DVD 4.0 XP :)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Op dinsdag 25 december 2001 10:37 schreef Dim het volgende:
Als DriveInfo zegt: "This drive has no region protection",
Dit was mij ook bekent.
Ik heb alleen een probleempje.
Is er al een progje dat dit kan checken onder WinXP.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:42 schreef JEV het volgende:

[..]

Dit was mij ook bekent.
Ik heb alleen een probleempje.
Is er al een progje dat dit kan checken onder WinXP.
Jazeker.. ik heb ook XP

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Op dinsdag 25 december 2001 10:43 schreef Ragonite het volgende:

[..]

Jazeker.. ik heb ook XP
Ok. Werkt bedankt.
MMijn drive is regiovrij. :+

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:46 schreef JEV het volgende:

[..]

Ok. Werkt bedankt.
MMijn drive is regiovrij. :+
Beter :)

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Op maandag 24 december 2001 23:00 schreef terw_dan het volgende:
Als het mogelijk is regio op 0 zetten.
dit geintje heb ik geflikt op de standalone beneden.

die kon je via een code omzetten, maar dat vond dat de AB van de TV niet leuk.
dus dat was irri om van 1 naar 2 en weer terug te swithcen.

Maar dankzij mijn Creative kwam ik erachter dat regio 0 ook in te stellen is.

beneden gedaan en draait lekker regiovrij :)
Hoe kun je een standalone regiovrij maken dan??
Want videoland heeft toch wel erg nieuwe DVD's er liggen aleen allemaal regio 1!

• Dim

Dim

Bij een standalone DVD speler is het allemaal totaal anders. Soms moet daar een hardware modificatie uitgevoerd worden, andere spelers hebben weer een speciale toetscombinatie via de afstandsbediening enzo.

Maar deze vraag is nogal offtopic, post er anders een nieuw topic voor in het juiste forum, bijvoorbeeld hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 11:57 schreef Dim het volgende:
Bij een standalone DVD speler is het allemaal totaal anders. Soms moet daar een hardware modificatie uitgevoerd worden, andere spelers hebben weer een speciale toetscombinatie via de afstandsbediening enzo.

Maar deze vraag is nogal offtopic, post er anders een nieuw topic voor in het juiste forum, bijvoorbeeld hier.
Aantal posts: 322

Hm.. beetje raar om nu al andere users te gaan lopen corrigeren.. IIG bedankt voor je tips :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op maandag 24 december 2001 17:03 schreef Ragonite het volgende:

[..]

Als je geen dvds van andere regios's hebt waarom heb je het dan geflashed ???

Verwijderd

Even toevoegen aan mijn bezochte post lijst hoor ;)
Pagina: 1