Toon posts:

[php3] Refresh include( ); in een layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik wil het volgende doen, maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik heb een aantal layers gemaakt. In 1 van die layers staat een include opdracht:
<?
include("bestand".html);
?>

en dat werkt gewoon als het bestand de eerste keer rendert.

Nu wil ik de tekst van dat layer vervangen, en het liefst door een nieuwe include() opdracht in dat layer te zetten. Dus zoiets als:

document.write('<? include("bestand2.html"); ?>') in het layer. Gaat echter nog niet helemaal goed.

Iemand een idee wat er mis gaat of hoe het wel kan.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kent het verschil tussen php & asp javascript :?

wel op blijven letten Nielsz |:(

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:16
Het lijkt erop dat je het verschil niet kent tussen clientside en serverside processing.

document.write is een JavaScript statement dat clientside wordt uitgevoerd. Include is een PHP statement dat serverside wordt uitgevoerd. Om de tekst te verversen, zul je dus moeten zorgen dat het include statement opnieuw op de server wordt uitgevoerd. Als je geen gebruik van frames maakt, zul je dus de hele pagina opnieuw moeten verversen m.b.v. een extra parameter die de nieuwe include file aangeeft. Een mogelijk zou zijn om gebruik te maken van IFRAME's maar die worden volgens mij niet door Netscape gesupport.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken het verschil tussen php en javascript, en ja ik ken ook het verschil tussen clientside en serverside processing. Maar m'n vraag is nu wel beantwoord. Wat ik dus niet zeker wist, is of het layer opnieuw gerenderd -> van de server wordt gehaald en daarmee opnieuw de php include wordt uitgevoegd. Nu ik het zo opschrijf weet ik zelf meteen waarom niet, even niet ver genoeg doorgedacht. Maar ja, het is dan ook bijna kerst! GAARRRR

Thanx en het beste voor de komende dagen.