Voordat iemand de standaard-reactie geeft, [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=8139too#hitstart]hier[/url] en hier staat echt niks over dit specifieke probleem.
Het gaat om het volgende. Ik heb vandaag voor m'n servertje [P75] kernel 2.4.17 gecompiled, met daarin de Realtek 8139 driver
[ * ]. Helaas boot hij niet verder dan: 8139too Fast Ethernet Driver 0.9.22. Geen foutmeldingen, maar gewoon een freeze waarbij zelfs de numlock op m'n keyboard niks meer doet, laat staan dat ik nog met ctrl-alt-del kan rebooten.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Het x86 rijtje, Classic Pentium, 486.
- Use PIO instead of MMIO aan en uit.
Overigens heeft de netwerkkaart onder 2.2.19 met rtl8139 perfect gewerkt. Daarom vraag ik me af of iemand al eens een dergelijk probleem met deze driver heeft gehad en hoe het is opgelost
Edit: F*ck, 2.2.17 in de topictitle gezet. Da's natuurlijk 2.4.17
Het gaat om het volgende. Ik heb vandaag voor m'n servertje [P75] kernel 2.4.17 gecompiled, met daarin de Realtek 8139 driver
[ * ]. Helaas boot hij niet verder dan: 8139too Fast Ethernet Driver 0.9.22. Geen foutmeldingen, maar gewoon een freeze waarbij zelfs de numlock op m'n keyboard niks meer doet, laat staan dat ik nog met ctrl-alt-del kan rebooten.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Het x86 rijtje, Classic Pentium, 486.
- Use PIO instead of MMIO aan en uit.
Overigens heeft de netwerkkaart onder 2.2.19 met rtl8139 perfect gewerkt. Daarom vraag ik me af of iemand al eens een dergelijk probleem met deze driver heeft gehad en hoe het is opgelost
Edit: F*ck, 2.2.17 in de topictitle gezet. Da's natuurlijk 2.4.17
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR