Je kan idd best contact opnemen met je verkoper, als het ding nog in garantie is, en om vervanging vragen.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ik heb zo'n vermoeden dat die Fitness niet helemaal klopt, hier staat ie ook iets over de helft met een pas nieuwe schijf.
Vraag me trouwens af, wat gebeurd er als de fitness op 0 komt??
Vraag me trouwens af, wat gebeurd er als de fitness op 0 komt??
en een oud hollandse scandisk erover heen? Wat doet die?
Alles ok.Op woensdag 26 december 2001 10:56 schreef terw_dan het volgende:
en een oud hollandse scandisk erover heen? Wat doet die?
Ik vind t een beetje een vreemd verhaal, ze kijken bijv. naar spin up times enzo, maar t lijkt me dat die toch constant veranderen enzo...
Dit zijn de waardes van een 60 GB Maxtor D740X-6L:

Ik zou maar ff terug gaan naar MyCom met een dat plaatje uitgeprint op een stukkie papier ofzo !

Ik zou maar ff terug gaan naar MyCom met een dat plaatje uitgeprint op een stukkie papier ofzo !
hmmm ook maar even fitness gecheckt van mijn seagate u5 van 2 jaar oud........staat op minder dan de helft!!
ik vind het al een kloteschijf, hij rammelt nogal (al vanaf het begin), veel meer dan mijn nieuwe d740x van maxtor (logisch ?), maar toch vind ik dit nogal laag als het betrouwbaar is.
ST317242A seagate 17gb
ik vind het al een kloteschijf, hij rammelt nogal (al vanaf het begin), veel meer dan mijn nieuwe d740x van maxtor (logisch ?), maar toch vind ik dit nogal laag als het betrouwbaar is.
ST317242A seagate 17gb
Mijn 3 maanden oude Seagate Baracuda IV geeft ook een fitness van nog niet de helft. Ik gok er op dat dat proggie niet helemaal lekker is.
Waar maakt hij die fitness eigenlijk uit op? Als hij de fitness opmaakt uit alle maximale en minimale waardes die in een rommetje op je hd zijn opgeslagen, dan is er niets om bang voor te zijn. Ik neem aan dat een HD in de fabriek een korte stress-test krijgt, en daar krijg je dan die vreemde waardes van.
Waar maakt hij die fitness eigenlijk uit op? Als hij de fitness opmaakt uit alle maximale en minimale waardes die in een rommetje op je hd zijn opgeslagen, dan is er niets om bang voor te zijn. Ik neem aan dat een HD in de fabriek een korte stress-test krijgt, en daar krijg je dan die vreemde waardes van.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
is dit nou goed of heel slecht? en als het slecht is, waarom staat fittness dan nog helemaal vol?!
Ik hoef me nergens zorgen over te maken 
Mijn IBM 60gxp 7200tpm 40GB

en mijn Western Digital Caviar 7200tpm 10GB
Mijn IBM 60gxp 7200tpm 40GB
en mijn Western Digital Caviar 7200tpm 10GB
Waar kan ik speedfan 4.02 downloaden??
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Shame on you !Op woensdag 26 december 2001 22:39 schreef visboer32 het volgende:
Waar kan ik speedfan 4.02 downloaden??
http://www.tweakers.net/meuktracker/1432
Verwijderd
ik zie hier een aantal reacties van mensen die zeggen dat het progje van die lage fitness waardes geeft bij seagate schijven.
nou ik heb er dus ook 1 een 15GB en die geeft een vrij lage zeg maar gerust heel lage fitness aan van ong 25% en ik moet zeggen dat dat best weleens zou kunnen kloppen
die schijf heeft de laatste tijd nogal last van "powerdowns" hij start dan meestal wel weer opnieuw maar resulteerd in een tijdelijke freeze van mijn systeem soms in een totale crash.
maar ok ik heb dan toch nog 2 andere schijven over van 40GB en 3,2 dus kan er nog wel mee leven als ie dood gaat
is trouwens nog niet zo oud eens kijken of ik nog garantie van seagate kan krijgen
nou ik heb er dus ook 1 een 15GB en die geeft een vrij lage zeg maar gerust heel lage fitness aan van ong 25% en ik moet zeggen dat dat best weleens zou kunnen kloppen
die schijf heeft de laatste tijd nogal last van "powerdowns" hij start dan meestal wel weer opnieuw maar resulteerd in een tijdelijke freeze van mijn systeem soms in een totale crash.
maar ok ik heb dan toch nog 2 andere schijven over van 40GB en 3,2 dus kan er nog wel mee leven als ie dood gaat
is trouwens nog niet zo oud eens kijken of ik nog garantie van seagate kan krijgen
Iemand met veel verstand van zaken aanwezig, die hier iets zinnigs over kan zeggen 
Ik heb 2 Barracuda IV's van Seagate (10 maanden oud) en die staan nu ook op de helft (heb nooit eerder gekeken).
Moet ik me nu zorgen maken, of is dit gewoon een brak testje, en staan alle Seagates standaard laag?
Ik heb 2 Barracuda IV's van Seagate (10 maanden oud) en die staan nu ook op de helft (heb nooit eerder gekeken).
Moet ik me nu zorgen maken, of is dit gewoon een brak testje, en staan alle Seagates standaard laag?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Je moet kijken naar de hoogte van de waarden.. Als bijvoorbeeld seekerrors heel hoog staan dan moet je beginnen met zorgen maken...
Maar als er een hele hoge crc waarde is dan kan dat liggen aan de communicatie tussen de ide controller en de schijf. En dat is altijd al een dikke storm op die kabels geweest en heel normaal dat daar fouten optreden. Maar helaas ziet speedfan dat meteen als een brakke schijf..
Mijn mening is dat speed van kijkt naar hoge waardes en daarmee een fitness uitrekend. Maar eigenlijks niet kijkt naar de betekenis van die waarde.
Als situatie heb ik een printscreen van de schrijven in de server gemaakt. Die draaien 24/7 en de eerste 2 worden beide belast
Harddisk 1

2 jaar oud
Alleen een zootje CRC errors, Geen zorgen over maken.
Harddisk 2

2œ jaar oud
Deze is altijd al zo traag als dikke stront door een trechter geweest. Produceert continu fouten. Maar heb geen last van data corruptie. Staat op de nominatie om deze maand vervangen te worden voor het ontzekere
harddisk 3

1œ jaar oud
Zorgen kindje van IBM, Doet alleen werk als storage voor divx films. Wacht gewoon af wanneer die stuk gaat. Maar zoals bij alle ibm's is dat niet te zien in de smart. Natte vinger werk dus.
Harddisk 4

œ jaar oud
Doet alleen werk als storage voor de mp3 collectie. FItness is laag volgens speedfan. Maar dat komt alleen door de ecc waarde. Is eigenlijks iets om nergens zorgen om te maken.
Maar als er een hele hoge crc waarde is dan kan dat liggen aan de communicatie tussen de ide controller en de schijf. En dat is altijd al een dikke storm op die kabels geweest en heel normaal dat daar fouten optreden. Maar helaas ziet speedfan dat meteen als een brakke schijf..
Mijn mening is dat speed van kijkt naar hoge waardes en daarmee een fitness uitrekend. Maar eigenlijks niet kijkt naar de betekenis van die waarde.
Als situatie heb ik een printscreen van de schrijven in de server gemaakt. Die draaien 24/7 en de eerste 2 worden beide belast
Harddisk 1

2 jaar oud
Alleen een zootje CRC errors, Geen zorgen over maken.
Harddisk 2

2œ jaar oud
Deze is altijd al zo traag als dikke stront door een trechter geweest. Produceert continu fouten. Maar heb geen last van data corruptie. Staat op de nominatie om deze maand vervangen te worden voor het ontzekere
harddisk 3

1œ jaar oud
Zorgen kindje van IBM, Doet alleen werk als storage voor divx films. Wacht gewoon af wanneer die stuk gaat. Maar zoals bij alle ibm's is dat niet te zien in de smart. Natte vinger werk dus.
Harddisk 4

œ jaar oud
Doet alleen werk als storage voor de mp3 collectie. FItness is laag volgens speedfan. Maar dat komt alleen door de ecc waarde. Is eigenlijks iets om nergens zorgen om te maken.
Verwijderd
heb ook net even ene 80 gig maxtortje 740 series dies ook laag 
en als ik dat ding aleen aal aanraak is het al Sjoep sjoep met die heads
niet gezond denk ik
en als ik dat ding aleen aal aanraak is het al Sjoep sjoep met die heads
Verwijderd
volgens mij klopt er niets van, op systeem 1 staat fitness op 100% (1 jaar oude ibm, die 1ste brakke serie), op systeem 2 staat het op 20 % (splinter nieuwe seagate)
Post eens een screenshot van de waarden. Ik probeer me de laatste tijd een beetje te verdiepen in die smart waardes...Op woensdag 26 juni 2002 11:13 schreef deur het volgende:
volgens mij klopt er niets van, op systeem 1 staat fitness op 100% (1 jaar oude ibm, die 1ste brakke serie), op systeem 2 staat het op 20 % (splinter nieuwe seagate)
* 4POX wil de kunst van het voorspellen van een crash leren
Pagina: 1