Bios herkent maar 8GB van de 40GB!

Pagina: 1
Acties:

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn Oude pentium 166@200 met een mobo waarvan ik nog niet weet van welk merk herkent maar 8 van de 40GB.
De server van mijn kamaraad loopt erop en die wil natuurlijk alle Giegjes gebruiken.
Nou is mijn vraag of ik dit door een bios-update kan verhelpen ,maar dan moet ik wel weten wat voor mobo ik heb.
Welke progjes moet ik gebruiken om erachter te komen welk moederbord ik heb?!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Mijn Oude pentium 166@200 met een mobo waarvan ik nog niet weet van welk merk herkent maar 8 van de 40GB.
De server van mijn kamaraad loopt erop en die wil natuurlijk alle Giegjes gebruiken.
Nou is mijn vraag of ik dit door een bios-update kan verhelpen ,maar dan moet ik wel weten wat voor mobo ik heb.
Welke progjes moet ik gebruiken om erachter te komen welk moederbord ik heb?!
Vergeet die BIOS updates, die zijn voor die moederborden toch niet meer te krijgen. De meeste fabrikanten leveren een tool mee die dit probleem oplost, zoek dus even op de site van de fabrikant.

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
dit is omdat je bios dat niet ondersteunt => heb ik ook gehad... BIOS update kan je doen maar pas op.

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Het is in iedergeval een biosprobleem:

In je bios-scherm staat meestal onderin wat je MB merk is,
en het nummer van de bios (het scherm als ie gaat geheugen tellen...)

Dan heb je ergens een site op internet, weet niet meer welke maar dat weten ze wel in de search...

Succes

Alles is najagen van wind...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op welk woord moet ik searchen dan ?!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer een nieuwe bios te krijgen, om erachter te komen wat voor een mobo je hebt moet je onderin kijken bij het booten, dan staat er meestal zoiets van: ASUS ALI oid., da's voor het merk && chipset. Verder staat meestal het type & het merk ook boven de memory test (teminste, bij mijn Asus p5a en mijn MSI K7T Turbo), dus zo kan je d'r ook achter komen.

Vind je het type echt niet, kan je nog kijken op het mobo zelf, op sommige mobo's staat het er ook gewoon op.

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Welk woord weet ik niet het is een string met - ertussen

of je gaat ff hier zoeken:

http://www.motherboards.org/

Kun je niet op pauze knop drukken??
Ga je alles opschrijven wat je ziet en dan post je het hier ff :)

Alles is najagen van wind...

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Partitioneer je HD in 5 partities van 8 GB. Degene waar Windows opstaat niet meer en liever iets minder dan 8GB. De rest kun je eigenlijk zelf bepalen. Je kunt Partition Magic 7gebruiken. Of Fdisk, staat op de bootdiskette van Windows.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Met SiSoft Sandra kun je direct zien welk mobo je hebt. Dit is shareware meen ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

anders biedt deze site wellicht uitkomst: http://www.wimsbios.com

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• bartaa
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

:)

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

BIOS updates voor oude borden zijn opzich nog wel te krijgen, maar meestal niet voor dat soort doeleinden. Je kunt het beste een programma van de fabrikant van je harddisk gebruiken. Maxtor heeft daar bijvoorbeeld Maxblast voor. Dit installeer je, waarna je gewoon de 40GB kunt gebruiken, ook als het BIOS van je moederbord hier geen ondersteuning voor heeft.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1