Hallo,
ik heb een vaag probleem, na vele nachten & reboots en zoeken op internet hier op zoek naar een slimme opmerking.
Probleem:
de pc reboot als er verkeer over het netwerk gaat, van de pc af. Dit gebeurt als het bestand groter is dan een paar 100KB. Naar de pc toe kopieren gaat goed, er zijn al vele MB's gepompt. Het lijkt niet uit te maken wat voor netwerkverkeer, ik wilde hoe dan ook een bestand er af hebben maar met ICQ filetransfer trad hetzelfde probleem op.
Het maakt ook niet uit of de kopieeractie op die pc of een andere gestart wordt, het gaat echt om de richting van de data.
Config:
PC Celeron 266 geen cache, 64MB geheugen,
Win95OSR2+USB Supplement+Intel chipset INF update
3Com905B-TX, hub 3Com
andere pc(s) ook Win95, o.a. 3c905 en Dec21143 kaarten
protocollen NetBEUI en TCP/IP
Al gedaan:
-andere 3C905B-TX geprobeerd
-en de kaart in ander PCI slot
-AGP Matrox G200 vervangen voor PCI VGA kaartje
-BIOS zo'n beetje alle settings vernaggeld, o.a. P&P OS aan/uit
-FDISK+FORMAT+nieuwe Win95OSR2+USB supp en Intel INF update
-DMA uit van harddisk (ja je moet toch wat...:? )
-hub vervangen door switch (het mag wat kosten...)
Een beetje network gamen gaat dus wel, maar een simpel bestandje eraf kopieren en zoink!
herstart...
Kom maar op met de slimme ideeen
ik heb een vaag probleem, na vele nachten & reboots en zoeken op internet hier op zoek naar een slimme opmerking.
Probleem:
de pc reboot als er verkeer over het netwerk gaat, van de pc af. Dit gebeurt als het bestand groter is dan een paar 100KB. Naar de pc toe kopieren gaat goed, er zijn al vele MB's gepompt. Het lijkt niet uit te maken wat voor netwerkverkeer, ik wilde hoe dan ook een bestand er af hebben maar met ICQ filetransfer trad hetzelfde probleem op.
Het maakt ook niet uit of de kopieeractie op die pc of een andere gestart wordt, het gaat echt om de richting van de data.
Config:
PC Celeron 266 geen cache, 64MB geheugen,
Win95OSR2+USB Supplement+Intel chipset INF update
3Com905B-TX, hub 3Com
andere pc(s) ook Win95, o.a. 3c905 en Dec21143 kaarten
protocollen NetBEUI en TCP/IP
Al gedaan:
-andere 3C905B-TX geprobeerd
-en de kaart in ander PCI slot
-AGP Matrox G200 vervangen voor PCI VGA kaartje
-BIOS zo'n beetje alle settings vernaggeld, o.a. P&P OS aan/uit
-FDISK+FORMAT+nieuwe Win95OSR2+USB supp en Intel INF update
-DMA uit van harddisk (ja je moet toch wat...:? )
-hub vervangen door switch (het mag wat kosten...)
Een beetje network gamen gaat dus wel, maar een simpel bestandje eraf kopieren en zoink!
Kom maar op met de slimme ideeen