Toon posts:

DVD --> SVCD welke processor (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kunt lezen in dit topic: [topic=359228/1/999] ga ik een nieuwe server bouwen, maar nu wil ik daarmee dus ook DVD naar SVCD om gaan zetten(encoden dus), gewoon als backup natuurlijk, maar wat voor processor heb ik daar minimaal voor nodig??? Is een Duron 500(bijvoorbeeld) genoeg of is dat te weinig?
In de search kon ik over dit onderwerp niks vinden...

Verwijderd

Voor serieuze DVD zooi, zou ik toch echt aan 1 GHz of meer gaan denken...

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 15:06
Ligt er maar net aan hoe lang je er op wilt wachten.
Bij een 500mhz zal het gemiddeld zo'n 7 a 8 uur duren om een film om te zetten, bij een 1 G 3 a 4 uur. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de manier (en instellingen) van encoden.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Verwijderd

Topicstarter
Tijd dat ie erover doet is niet van belang, is mijn server en staat dus toch altijd aan... Maar lukt het wel goed, wordt de kwaliteit van de SVCD(geen divx) wel goed?? Of zou ik met een dualproc-setup beter af zijn in dit geval misschien??

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 15:06
De snelheid van je pc heeft niets met de kwaliteit van je svcd's te maken (ik zou niet weten hoe tenminste), het heeft alleen met de tijd van encoden te maken, dus een dual proc heeft alleen invloed op de encode tijd en niet op de kwaliteit, en dat trouwens alleen maar als je encode software van die 2 procs gebruik maakt. zo niet, dan heeft een dual proc niet zo veel zin (wel leuk om te hebben natuurlijk :))

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Verwijderd

SVCD is ook MPEG2 net als DVD, waarom kopieer je de DVD niet rechtreeks, of zie ik het te simpel ?
(Moet je wel de Macrovision kraken)

Ik heb de CyberHome AD-L 528 met de tweede Upgrade Regiovrij en Kopieerbaar(maar je begrijpt dat dit een standalone is) er zit een CyberDrive 126 in (12x)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47
Mijn duurt het voor een 103 min flick
1800 average 2400 max
2 VRB passes 224 sound met tmpgenc
op een pIII 667 met toen nog 256 mb ram en 7200 Rpm disk
meer dan 24 uur.

Ik had ook zelf menu's gemaakt
en Dolby Sourround encoded. (voor me toekomstige DPL II versterker).

Succes ermee, tegenwoordig is 2 VRB passes wel beneden
de "pro rip" standaard. en hoe meer passes des te meer tijd.
Vroeger duurde 2vrb 2x zolang als gewoon 1x. En nu is 4x standaard.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op maandag 24 december 2001 15:06 schreef rAvers het volgende:
Zoals je kunt lezen in dit topic: [topic=359228/1/999] ga ik een nieuwe server bouwen, maar nu wil ik daarmee dus ook DVD naar SVCD om gaan zetten(encoden dus)
Transcoderen toch? of zie ik dat verkeerd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1