[Samba]Exact Globe.....

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Een kennis van me gebruikt Samba als fileserver op zijn kantoor (plm 5 users). Belangrijkste applicatie: Exact.
Dit pakket gaat over op Exact Globe wat onder MS-SQL server in de netwerkversie of onder MSDE onde de kleine netwerk/single-user versie draait. :(
Is er een mogelijkheid om Samba te kunnen blijven gebruiken? Of Is-ie nu verplicht om een win2000-server neer te zetten? (Wel balen, dat laatste!)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Als die MS-SQL server inderdaad vereist is dan zit er niet veel anders op dan W2K srv + MS SQL aan te schaffen ($$$).

Voor file sharing kan je samba natuurlijk blijven gebruiken.
Wat is MSDE?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Volgens mij kun je bij installatie opgeven of ie op een server of een werkstation geinstalleerd moet worden. Op je Samba server lukt inderdaad niet maar op een redelijk snel werkstation wel. Fijn is anders want met dat Pervasive SQL is het net of je pindakaas door een rietje moet zuigen. Is tussen 2 haakjes ook nog eens onstabiele zooi. Maar Samba servertje kan elk geval blijven staan.

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Snel werkstation? Je bedoelt die msde dataengine op een werkstation installeren en vervolgens dat ding als een soort van server voor de andere pc's gaan gebruiken?
Vervolgens op de andere pc's een netwerkinstall uitvoeren?

Als je dit bedoeld dan vind ik het allemaal een beetje griezelig klinken....

mdse--> The poor man's MS-SQL-server. oftewel een gratis sql-server geoptimaliseerd voor plm 5 users (voor zover M$ iets k a n optimaliseren) >:)
Kortom: Ik ben mang dat't M$ wordt

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 23:52 schreef paultjeb het volgende:
Snel werkstation? Je bedoelt die msde dataengine op een werkstation installeren en vervolgens dat ding als een soort van server voor de andere pc's gaan gebruiken?
Vervolgens op de andere pc's een netwerkinstall uitvoeren?

Als je dit bedoeld dan vind ik het allemaal een beetje griezelig klinken....

mdse--> The poor man's MS-SQL-server. oftewel een gratis sql-server geoptimaliseerd voor plm 5 users (voor zover M$ iets k a n optimaliseren) >:)
Kortom: Ik ben mang dat't M$ wordt
Helaas wel. Maar je hoeft niet gelijk w2k server te installeren. w2k pro moet ook lukken. Maar blijft een crappy oplossing.

PS: dit is waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd:
Bij m'n vorige werkgever gebruikten we Exact 7.13 voor DOS met gem. 100 gebruikers tegelijk. En slechts 1 keer per week crashte dit :) Mijn huidige heeft Exact 3.6 for windows en dankzij 2 heren op de administratie crasht dat slechts 4 keer per dag :( Maar je kennis zal wel voor het klikkerdeklik interfaceje gekozen hebben.

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Er is nog niet gekozen. Maar ik weet dat stabiliteit erg belangrijk is. 4 x per dag crashen, daar worden we niet blij van!

Verwijderd

Exact voor Windows is een rampenproduct. Na jaren van ontwikkeling is het nog steeds zwaar bagger onder Windows. Zielig gewoon. Ik zou niet naar Exact Globe migreren. Ik heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord. :)
Pagina: 1