Toon posts:

FTPen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een netwerkje wat gehost wordt door een pc hier verderop. Ik wil nu op mijn machine een FTP server installeren (servU of zo). Maar ik kan dus niet bij de host machine komen. Is het voor mij mogelijk dit te realiseren.. ik neem aan dat wanneer ik connect naar het ipnummer van mijn ISP ik niet doorgestuurd wordt naar mijn ftp servertje op het LAN. Dit zul je volgens mij moeten definieren op de pc die verbinding heeft met het net.. toch?
Of is er voor mij nog een mogelijkheid?
De poorten staan open.. dus dat is geen probleem.
Dank je alvast..

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je moet port forwarding doen op de pc die verbinding heeft met inet.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ja klopt, je moet port 21 gaan mappen op je "host".
Je hebt daar speciale programma's voor, je moet maar even kijken met de search en dan zoeken naar "port mapping"

Het ligt er ook aan welk programma je gebruikt voor internet-deling, want soms kan je het daar ook instellen (Winroute, Sygate, ed.)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 14:32 schreef Duracell het volgende:
Je moet port forwarding doen op de pc die verbinding heeft met inet.
kijk op die pc kan ik niet al teveel doen, maar ik denk dat dat wel aanstaat. Nu moet ik er dus achter zien te komen welk ipadres die pc krijgt van de ISP. DNS namen zie ik wel.. het is inieder geval een vast ipadres.
Kan ik dat ergens nachecken. Ik zie dus alleen een Default Gateway.. in de 10.0.x.x reeks.. maar weet niet het ipadres van de ISP.. is dat te checken?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:36 schreef wernerdebijl het volgende:

[..]

kijk op die pc kan ik niet al teveel doen, maar ik denk dat dat wel aanstaat. Nu moet ik er dus achter zien te komen welk ipadres die pc krijgt van de ISP. DNS namen zie ik wel.. het is inieder geval een vast ipadres.
Kan ik dat ergens nachecken. Ik zie dus alleen een Default Gateway.. in de 10.0.x.x reeks.. maar weet niet het ipadres van de ISP.. is dat te checken?
Welke Windows gebruik je? Als je Windows 98/ME gebruikt dan moet je naar Start -> Uitvoeren en dan winipcfg intypen. Als je Windows 2000/XP gebruikt, naar hetzelfde scherm gaan en dan cmd en dan in het commandoscherm ipconfig intypen. Dan kan je het IP-adres van je ISP vinden. Alleen snap ik niet echt wat je daarmee wilt gaan doen als je het IP hebt gevonden...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op maandag 24 december 2001 15:02 schreef Snerual het volgende:

[..]

Welke Windows gebruik je? Als je Windows 98/ME gebruikt dan moet je naar Start -> Uitvoeren en dan winipcfg intypen. Als je Windows 2000/XP gebruikt, naar hetzelfde scherm gaan en dan cmd en dan in het commandoscherm ipconfig intypen. Dan kan je het IP-adres van je ISP vinden. Alleen snap ik niet echt wat je daarmee wilt gaan doen als je het IP hebt gevonden...
Daarmee zal hij niet zijn internet-IP vinden, maar dat op zijn locale netwerk.
als hij zijn ftp-server van buitenaf bereikbaar wil maken moet hij weten met welk ip hij verbinding heeft met inet, kijk eens op de pc die verbinding geeft met het internet, en doe daar wat hierboven staat (als die computer windows gebruikt)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:03 schreef Duracell het volgende:

[..]

Daarmee zal hij niet zijn internet-IP vinden, maar dat op zijn locale netwerk.
Als hij het op z'n "host" doet wel toch? :?

Verwijderd

Topicstarter
klopt allemaal mensen en dat weet ik ook wel.
Maar ik kan niet bij die Host komen.. ofterwijl.. geen ipadres via IPCONFIG of wat dan ook.
Oke duidelijk gemaakt. Ik zit op een LAN.
Wil op een pc in het Lan gebruik maken van een FTPservertje. Maar kan niet op de HOST machine (waar ik niet bij kan) ipforwarding aanzetten, maar dat is gebeurt.
Ik kan ook niet bij die HOST machine komen. Iemand ideeen om toch achter dat IPadres te komen? Ik moet tenslotte toch een ipadres opgeven anders kom ik niet op mijn ftpservertje van het internet.

Verwijderd

tracert??
zou dat niet kunnen werken??
bij mij in ieder geval niet, maar probeer het eens, ik krijg wel het eerste ip buiten mijn netwerk te zien, vanaf de client hier.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 24 december 2001 15:19 schreef wernerdebijl het volgende:
klopt allemaal mensen en dat weet ik ook wel.
Maar ik kan niet bij die Host komen.. ofterwijl.. geen ipadres via IPCONFIG of wat dan ook.
Oke duidelijk gemaakt. Ik zit op een LAN.
Wil op een pc in het Lan gebruik maken van een FTPservertje. Maar kan niet op de HOST machine (waar ik niet bij kan) ipforwarding aanzetten, maar dat is gebeurt.
Ik kan ook niet bij die HOST machine komen. Iemand ideeen om toch achter dat IPadres te komen? Ik moet tenslotte toch een ipadres opgeven anders kom ik niet op mijn ftpservertje van het internet.
Ik denk dat jij NAT (network Addres Transaltion) en port forwarding door elkaar heen haalt. Dat eerste heb je nodig om met een aantal pc's een extern ip adres te gebruiken. Dat laatste heb je nodig om extern ip poort 21 naar intern ip poort 21 door te zetten en dat staat vast niet standaard aan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 24 december 2001 20:24 schreef thej het volgende:
tracert??
zou dat niet kunnen werken??
bij mij in ieder geval niet, maar probeer het eens, ik krijg wel het eerste ip buiten mijn netwerk te zien, vanaf de client hier.
Dit klopt tracert geeft altijd de next hop dus eerst het internen ip adres van de gateway. Daarna het ip van de remote zijde heb je dus niks aan.
Pagina: 1