Misbruik voorkomen van SMPT server

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een server draaien met Argosoft Mailserver, nu zie ik in de outbox dir van die server een hele hoop mails staan die ik zelf niet heb verzonden. Per dag staan daar zo'n 1,000 mails,.. dus heb ik het vermoede dat m'n SMTP server misbruikt wordt.

Hoe kan ik dit via Argosoft MS oplossen ?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik weet de oplossing niet, gewoonlijk doe je dat door in je mailer-regels te verifieren dat je verzend-adres of geen domein heeft (lokaal), of een domein waarvoor jij wil relayen (gewoonlijk alleen je eigen domein, voor bedrijven soms die voor filialen). De rest drop je (bouncen heeft zelden zin, voor dit soort mailtjes is het verzend-adres zelden geconfigureerd voor het ontvangen van mail).

Maar los het snel op.

Je mail-server is nu een "open relay", en dat heeft tot gevolg dat (professionele) spammers nu jouw server gebruiken om te spammen. Dat doen ze omdat domeinen waarvanaf spam komt worden dichtgegooid, en vaak worden aangemeld bij "open relay lists", wat weer tot gevolg heeft dat mail vanaf jouw server wordt gebounced door servers die op die lijsten zijn geabonneerd. Daarom proberen ze via andere domeinen te spammen, en de heren hebben speciale programma's over het Internet lopen om deze open relays te vinden.

Je loopt dus nu het risico wat geisoleerd te raken van de rest van de wereld. Dit gebeurde onlangs bij mijn huidige klant, en terwijl ze wel de "open relay" hadden geblokkeerd, waren ze vergeten zich af te melden bij de "open relay lists", en dat gaf leuke problemen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
open relay's kun je checken op www.ordb.org / www.orbz.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
Je moet in argosoft bij options SMTP authentication aanzetten :)

PS: Dit is toch geen ANS topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Op maandag 24 december 2001 14:53 schreef TAMW het volgende:
Je moet in argosoft bij options SMTP authentication aanzetten!!!
Of de server voor verkeer vanaf buitenaf dichtzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31
op deze bladzijde staat precies wat je zoekt

http://www.tzo.com/MainPageSupport/HowToPage/HowToArgosoftMailServer.html

er staat zelfs een plaatje bij.... kan niet missen dus..

en venster met een vinkje (enable relay).... hier dus het vinkje weghalen...

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Laatst online: 07-09 12:11
Alleen poort 25 is al genoeg,

uit de argosoft help:

Allow Relay: You must check this option if you are planning to send messages outside of your network. If it is not checked, then you (and others, if your server is accessible on the Internet) will be able to deliver messages only inside of your domain, specified in the Local Domains box, on Local Domains tab. If this option is checked, you also must provide the IP address of your DNS server (see above). If you have this option enabled, and if your server is accessible from the outside World, then anyone on the Internet, potentially, will be able to use your server for sending mail. You may want to protect your server from an unauthorized use by enabling SMTP authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 14:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier stond iets achterhaalds.
Het blijkt dat het antwoord dus *wel* in de manual staat, en ook vindbaar is op inet.
Deze kan dus op slot...

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.