Toon posts:

IBM 60Gb FAT32 naar FAT????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Plots is op mijn 60Gb IBM schijf (3 weken oud) niets meer te vinden ook kan ik de schijf vanuit Windows of DOS niet meer benaderen. Wel kan ik de eigenschappen van deze schijf bekijken onder Windows en zie dan dat hij op bestandssysteem FAT i.p.v. FAT32 staat!! Dus ik heb sterk het vermoeden dat dit het probleem is.
Ik had een aantal DVD's naar mijn HD gebackup-ed en mijn DVD-software ingesteld dat deze HD mijn DVD-speler zou zijn, dus even flink wat data naar deze schijf gepompt.
Dit werkte prima, ik heb zelfs zo 15 minuten naar een film zitten kijken. Alleen toen kwam plots dit probleem naar voren. Of dit hier iets mee te maken heeft weet ik niet.

Nu hoorde ik dat er tooltjes (lost and found) waren om je schijf te recoveren en de FAT32 weer terug te zetten. Er staat immers toch wel wat data op die ik graag terug zou willen halen. Dus mocht iemand mij advies kunnen geven dan gaarne.

GrTnX Corleone

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 11:59
Misschien kan je met partition magic de schijf repareren. Met partition magic kan je een partitie scannen op fouten.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-04 15:43
Aangezien dit een IBM 75GXP of 60GXP is, is ie waarschijnlijk dood (gecrashed?) of bijna dood.
Wordt dus een RMAtje...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
Op maandag 24 december 2001 14:39 schreef GarBaGe het volgende:
Aangezien dit een IBM 75GXP of 60GXP is, is ie waarschijnlijk dood (gecrashed?) of bijna dood.
Wordt dus een RMAtje...
Wat is dat nou weer voor verkapte flame....

Ook op 75GXP's zijn user errors nog steeds een grotere oorzaak van data verlies.

Het lijkt erop dat je partitie identifier omgezet is van fat32 naar fat. Ik kijk dan eerst met cfdisk (beschikbaar op bijna elk linux installatie medium) wat er aan de hand is en corrigeer dan zodanig dat het weer is zoals ik denk dat het hoorde.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Dat proggy cfdisk is dit specifiek voor Linux of kan hiermee elke HD gefixed worden? Zo ja, hoe werkt dat proggy dan eigenlijk.
Ik wil toch graag proberen mijn data terug te halen.

GrTnX Corleone.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

http://www.tweakers.net/nieuws/18961?highlight=ibm

tja... wie weet.....

Zoals ik je al mailde:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dataloss.htm

By the way, die 20" past net !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet aub niet iedere keer je naam onder je post (check het mededelingen forum bij de oudere topics maar eens) :(

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Yup, partition magic should do the trick...
Pagina: 1