Met Myodbc wil ik dat het aantal dagen weergegeven worden tot nu toe. Ik heb TO_DAYS(CURRENT_DATE) geprobeert maar dat werkt niet onder MyOdbc (wordt niet ondersteund). Weet iemand een andere manier om dit te doen onder Mysql?
Verwijderd
Kan je iets specifieker zijn?
En wat je wil, luk dat bijvoorbeeld wel vanaf console ? (rechtstreeks in MySQL zeg maar.) Dit omdat je zo specifiek zegt dat iets niet werkt onder MyODBC.
En wat je wil, luk dat bijvoorbeeld wel vanaf console ? (rechtstreeks in MySQL zeg maar.) Dit omdat je zo specifiek zegt dat iets niet werkt onder MyODBC.
OK. Ik werk onder ASP en zal dus de source code erin geven :
Bij "set current_days=conn.execute(SQL_DATE)" geeft ie de foutmelding. Heb het opgezocht en Myodbc kan niet goed met datum/tijdsfuncties omgaan. Is er een ander manier om dit te doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <% SQL_DATE="select TO_DAYS(CURRENT_DATE)" set current_days=conn.execute(SQL_DATE)%> <HTML> <BODY> <%=current_days(0)%> </BODY> </HTML> |
Bij "set current_days=conn.execute(SQL_DATE)" geeft ie de foutmelding. Heb het opgezocht en Myodbc kan niet goed met datum/tijdsfuncties omgaan. Is er een ander manier om dit te doen?
Verwijderd
Bij mij werkt het inderdaad zoals het hoort.
Dat is dus zoals je zelf al aangeeft een specifiek MyODBC probleem(pje).
Ik gok dat de makkelijkste manier op applicatie niveau ligt.
Daarmee bedoel ik, probeer via ingebouwde datum functies binnen je ASP omgeving (Die zijn er ongetwijfeld..) het aantal dagen te berekenen.
Een andere oplossing zou ik zo snel ook niet weten. Suc6 in ieder geval!
Dat is dus zoals je zelf al aangeeft een specifiek MyODBC probleem(pje).
Ik gok dat de makkelijkste manier op applicatie niveau ligt.
Daarmee bedoel ik, probeer via ingebouwde datum functies binnen je ASP omgeving (Die zijn er ongetwijfeld..) het aantal dagen te berekenen.
Een andere oplossing zou ik zo snel ook niet weten. Suc6 in ieder geval!