Gratis radio (maar ik wil het niet)

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Heb al een hele poos geleden een 2e hands creative speakersetje gekocht met 4 boxen en subwoofer. Nou miste dit setje het volume stekkertje van de woofer naar de pc, en ik weet niet of het daar aan ligt maar sinds ik die boxjes heb ontvang in gratis radio via m'n boxen op de vreemste momente, maar het meeste 's avonds tussen 22 en 2.

Nou begint het me toch een beetje te storen, iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Hmmm lees deze eens : [topic=103166/1/50]

Verwijderd

Een vriend van me had dus hetzelfde, en wat bleek nou : Iemand bij hem in de straat heeft een fijne piraten zender, en die begon dus 's avonds uit te zenden. Jij zegt ook dat je het alleen 's avonds hoort, dus waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem.

Oplossing :
1. Eigenaar van Piraten zender schoppen (je herkent zijn/haar huis aan een tering grote antenne op het dak)
2. Scherm je installatie af met een materiaal (bij die andere post hadden ze het over kippengaas ? nou valt te proberen...)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:42 schreef Lietsj het volgende:
Een vriend van me had dus hetzelfde, en wat bleek nou : Iemand bij hem in de straat heeft een fijne piraten zender, en die begon dus 's avonds uit te zenden. Jij zegt ook dat je het alleen 's avonds hoort, dus waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem.

Oplossing :
1. Eigenaar van Piraten zender schoppen (je herkent zijn/haar huis aan een tering grote antenne op het dak)
2. Scherm je installatie af met een materiaal (bij die andere post hadden ze het over kippengaas ? nou valt te proberen...)
whehehe LOL

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 24 december 2001 16:42 schreef Lietsj het volgende:

Oplossing :
Apparatuur is meestal goed afgeschermd (metalen behuizing) maar vooral de kabels werken als antennes, probeer de kabels zo kort mogelijk te houden en gebruik evt afgeschermde kabels en goede randaarde is belangrijk.

PS ik heb ooit ergens gelezen dat een bepaalde speakerset van creative of dat andere merk een fout inzat en dat het dus echt radiozenders uit de lucht pikte. Ik weet ook dat daar een regeling voor was dat ie vervangen word.

Iemand die hier meer over weet :?