Kan de aarde vergaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die wel eens een ster hebben zien ontstaan, zien de enorme krachten die erbij vrij komen. Maar als het nu eens andersom is... we richten ons even tot planeet aarde. Kan deze planeet vergaan, zoals elk mens ooit wel eens heeft gedacht? Wat moet ik me erbij voorstellen...
Mensen die het boek 'Kinderen van moeder aarde' van Thea Beckman hebben gelezen, hebben een situatie voorgespiegeld gekregen waarbij de evenaar verschuift, en dus zullen er hele andere omstandigheden komen op aarde. Aan alle sterrenkundigen en natuurlijk alle geintresseerden, weten jullie hier meer van? (Ook dingen als verschuiven van noord- en zuidpolen van planeten roepen "???" bij mij op...)

Grtzz
Phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 00:23

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

blaet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Uit zichzelf vergaat de aarde niet, de omstandigheden veranderen hooguit. Zo meen ik me te herinneren dat de as waar de aarde omdraait ook steeds een heel klein beetje verandert, dus de polen "verschuiven" ook (en het gaat er bij mij ook niet in dat de aarde EXACT voor eeuwig en altijd om diezelfde as-positie draait). Aardplaten verschuiven, en continenten veranderen. Waarschijnlijk komt er ook vast ooit wel weer een ijstijd aan, hmz ja en wat nog meer.
Op een gegeven moment gaat onze zon eraan, maar dat duurt nog wel ff, en er zal ook nog wel wat grof geschut neerkomen op de aarde, maar dat is allemaal extern, doet er ff niet to :P

Ik denk dat de aarde pas _vergaat_ als de zon eraan gaat, voor die tijd zullen wij hooguit uitgemoord worden door bruute natuurverschijnselen. Zo schijnt de Maan ook steeds verder weg van de aarde te staan (beetje bij beetje), en als die "loslaat" gaat het ook fout :) En misschien zijn er voor die tijd wel losgeslagen manen van andere planeten die de aarde raken, dat zou een gezicht zijn!

Ik vind dit allemaal wel toffe vooruitzichten trouwens. Zou het op zich best mee willen maken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aarde is toch al kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:26 schreef Phoenix het volgende:
Mensen die wel eens een ster hebben zien ontstaan, zien de enorme krachten die erbij vrij komen. Maar als het nu eens andersom is... we richten ons even tot planeet aarde. Kan deze planeet vergaan, zoals elk mens ooit wel eens heeft gedacht? Wat moet ik me erbij voorstellen...
Natuurlijk kan deze planeet vergaan. Sterker nog, als je nog even wacht totdat deze aardkloot nog 5 miljard keer om die grote bol heen is gedraait dan kan je het live aanschouwen. Tegen die tijd zal onze zon namelijk haar brandstoffen zover hebben verbruikt dat ze de aarde zal gaan verschroeien.
Mensen die het boek 'Kinderen van moeder aarde' van Thea Beckman hebben gelezen, hebben een situatie voorgespiegeld gekregen waarbij de evenaar verschuift, en dus zullen er hele andere omstandigheden komen op aarde. Aan alle sterrenkundigen en natuurlijk alle geintresseerden, weten jullie hier meer van? (Ook dingen als verschuiven van noord- en zuidpolen van planeten roepen "???" bij mij op...)
Als ik mij niet vergis dan wisselt het magnetisch veld van de aarde ongeveer elke 27000 jaar (het is al een tijdje terug kan er enigszins naast zitten qua aantal jaren). En we zijn momenteel overtijd zoals dat heet. Waarom dit wisselt is niet duidelijk, althans niet toen ik 5/10 jaar terug daar een werkstuk over maakte.

Verder zijn kometen/asteroiden die op een ramkoers met de aarde zijn ook niet echt bevordelijk voor het leven op aarde. Misschien dat je je nog de beelden herrinnert van komeet hale-bopp die zich in jupiter boordde? (7(?) fragmenten van de oorspronkelijke komeet eigenlijk). Als die op de aarde terecht waren gekomen dan was er niets meer overgeweest van de menselijke beschaving op deze planeet.

De aarde zal niet uit zichzelf zomaar vergaan. Daar zijn wel externe invloeden voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kan deze planeet vergaan. Sterker nog, als je nog even wacht totdat deze aardkloot nog 5 miljard keer om die grote bol heen is gedraait dan kan je het live aanschouwen. Tegen die tijd zal onze zon namelijk haar brandstoffen zover hebben verbruikt dat ze de aarde zal gaan verschroeien.
Klopt. De zon zal dan heter en groter worden zodat op aarde al haar water verdampt en dan zal de zon deze aarde opslokken.

Maar persoonlijk denk ik niet dan een mens dat op aarde nog zal meemaken. Die zitten dan al lang in hun Ruimteschepen en zijn al op andere planeten gekoloniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 24 december 2001 13:46 schreef Objectivity het volgende:

.

Verder zijn kometen/asteroiden die op een ramkoers met de aarde zijn ook niet echt bevordelijk voor het leven op aarde. Misschien dat je je nog de beelden herrinnert van komeet hale-bopp die zich in jupiter boordde? (7(?) fragmenten van de oorspronkelijke komeet eigenlijk).
Levi-schoemaker heette die komeet. Hale-bopp was die komeet die je eind 1997 zo duidelijk kon zien aan de hemel.

De aarde zal veraagn. Over 2 miljard jaar is de zon zodanig heet dat het oppervlak van de aarde verdoemt is, over 4 miljard jaar doet de aarde mee aan het fusieproces van de zon (in de zon).

Tot die tijd, boejuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 24 december 2001 14:44 schreef ecteinascidin het volgende:
De aarde zal veraagn. Over 2 miljard jaar is de zon zodanig heet dat het oppervlak van de aarde verdoemt is, over 4 miljard jaar doet de aarde mee aan het fusieproces van de zon (in de zon).
Shit zo snel al? Ik ging uit van 5 miljard :) Dat is maar 4000 keer zo lang als dat er mensen zijn. Nu ja, dan maar even doorwerken.

Een komeet of een flinke kei zie ik niet als gevaarlijk voor de aarde. Dat is al vele malen gebeurd. Het is hooguit een probleem voor onze beschaving (voor zover aanwezig). Dat is een heel ander verhaal. Maar het leven uitroeien? Dat zal je niet eenvoudig lukken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik dacht dat alles eeuwig was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

Wildfire

Joy to the world!

Zwaar beschadigd kan de aarde raken door grote kometen, maar de totale vernieting volgt pas als de zon op het einde van zijn bestaan is.

Ach ja, de mens zit dan toch niet meer op aarde... als we dan nog bestaan hebben we allang andere planeten gekoloniseerd (en dan dus niet Mars want die gaat er dan net zo goed aan als de aarde :))

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Supernovae van een ster die redelijk dicht bij ons staat is ook genoeg om onze dampkring in een leuke magnetron te veranderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 24 december 2001 16:48 schreef tec het volgende:
Supernovae van een ster die redelijk dicht bij ons staat is ook genoeg om onze dampkring in een leuke magnetron te veranderen. :P
Noem er eens eentje die in staat is om supernova te worden en die dichtbij staat? Ze kunnen het nl niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Geen id welke het is maar heb dat hier eens voorbij zien komen vandaar dat ik het effe liet weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik dacht dat onze zon na een aantal miljard jaar een rode dwerg ging worden en daarmee het hele stelsel opslokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:15 schreef Maiar het volgende:
Ik dacht dat onze zon na een aantal miljard jaar een rode dwerg ging worden en daarmee het hele stelsel opslokt
Of hij de het hele stelsel opslokt dat weet ik niet, maar een aantal planteten, tot mars zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
Domme vraag :) : Kan de aarde niet 'inelkaar' storten door dat er te veel mensen komen :?. Of de aarde te zwaar maken ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:32 schreef Master_Egg het volgende:
blaet
waar slaat dit op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wanneer er bijvoorbeeld een gigantische (nucleaire) oorlog gaat komen? Kan een bom de aarde vernietigen? Nog even m.b.t. dat boek van Thea Beckman; daar sloeg een enorme bom in in een aardbreuk, waardoor de aarde deels 'gebroken' :? werd. Is dit reeel, of is dit gewoon een op de hol geslagen fantasie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 24 december 2001 20:04 schreef Phoenix het volgende:
Kan een bom de aarde vernietigen? Nog even m.b.t. dat boek van Thea Beckman; daar sloeg een enorme bom in in een aardbreuk, waardoor de aarde deels 'gebroken' :? werd. Is dit reeel, of is dit gewoon een op de hol geslagen fantasie?
Gewoon fantasie, een kleine vulkaan beschikt al over vele malen meer energie dan een grote atoombom. Als je een atoombom echt groot maakt kun je wel een stad als Rotterdam platgooien, maar dat is ook wel ongeveer alles. Dan dan zit er een deuk van misschien 100 meter in de grond. Dat is op wereld schaal echt helemaal niets. De grootste schade ontstaat doordat er gebouwen omvallen. In Delft sneuvelen er dan ruiten en in Leiden waait het hard. Straling is wat anders, daar wordt je als mens ook niet vrolijk van, maar dat tast de aarde niet fundamenteel aan.

En als je het al voor elkaar zou krijgen om de aarde in 2-en te splijten dan gaan die stukken niet bij elkaar weg. De zwaartekracht trekt ze tegen elkaar aan.

Het ergste wat je voor elkaar kan krijgen is denk ik een vulkaan laten uitbarsten. Maar dan heb je het wel gehad. En dat doen die dingen ongeveer dagelijks ergens op de wereld. En dat al een paar miljard jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Phoenix,
je hoeft niet te groeten na je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wij WETEN dat wij bestaan toch????
en hoeveel jaar bestaat de mens nu eigenlijk?
mischien zijn er er wel ergens aliens die vele vele malen vooruitlopen in technologie en die mischien wel niet echt goedgezind zijn.
dus als wij bestaan kunnen andere soorten ook bestaan en mochten we er ooit eentje tegenkomen die onze vijand is zouden ze ons mischien wel kunnen vernietigen met de hele aardkloot erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
ok, gaan we weer...
de polen kunnen niet omdraaien, de aarde is namelijk al niet rond meer en zou dus altijd weer terugdraaien als het al gebeurt >:) waar mensen het over hebben met iedere 27000 jaar is dat dan de hoek van aardas tov de zon een heel rondje is gedraaid. de hoek van de aarde tov de zon is wel vast, komt door de maan, die stabiliseert ons. en idd, zonder dat onze zon vergaat blijft dit rotsblok ook nog wel ff een stukje rondvliegen...:y)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 11:10
Op maandag 24 december 2001 21:47 schreef cryforhelp het volgende:
ok, gaan we weer...
de polen kunnen niet omdraaien, de aarde is namelijk al niet rond meer en zou dus altijd weer terugdraaien als het al gebeurt >:) waar mensen het over hebben met iedere 27000 jaar is dat dan de hoek van aardas tov de zon een heel rondje is gedraaid. de hoek van de aarde tov de zon is wel vast, komt door de maan, die stabiliseert ons. en idd, zonder dat onze zon vergaat blijft dit rotsblok ook nog wel ff een stukje rondvliegen...:y)
als het goed is komt de maan ook steeds verder te staan dus als ie ff opschiet krijgen we dan een supersnel tollende & draaiende aarde? ;) superkermis attractie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
de invloed van de maan op de stabiliteit van de aarde wordt idd steeds minder, maar dat gaat zo langzaam dat ie over 1000 jaar nog geen kilometer verderop staat, en hij staat nou al op 300.000 km >:) tegen die tijd knopen we dr gewoon een touwtje aan zodat ie m niet smeert B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Op maandag 24 december 2001 13:26 schreef Phoenix het volgende:

Grtzz
Phoenix
De aarde kan en zal vergaan, hoe dat komt zal onduidelijk blijven. Maar er zijn zekere factoren die kunnen helpen, zo "lopen" de magnetische polen, deze lagen vroeger op andere plaatsten dan nu, en lang geleden zelfs omgekeerd. (eigenlijk ligt de magnetische zuidpool op de ggeografische noordpool, omdat de noordpool van een magneet graan naar het noorden wilt wijzen)

Een meteoriet inslag kan ook voor verschuiving van de geografische pool zorgen, een tol die een tikje krijgt raakt ui zijn baan. De aarde zal hoogst waarschijnlijk door de zon in haar baan blijven, maar de kracht van de meteoriet goed gericht is kan het zijn dat de aarde behalve om zijn as ook de draaias laten draaien... of een andere as aan nemen. Noordpool in nederland? brrrrr

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 03-07 00:23

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 24 december 2001 19:44 schreef spock13 het volgende:

[..]

waar slaat dit op :?
dat slaat als een LUL OP EEN DRUMSTEL, net als dit topic. Dit is natuurlijk vragen naar de bekende weg |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Op woensdag 26 december 2001 21:25 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

dat slaat als een LUL OP EEN DRUMSTEL, net als dit topic. Dit is natuurlijk vragen naar de bekende weg |:( .
ow zeur toch niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Op woensdag 26 december 2001 01:18 schreef Rey_Nema het volgende:

[..]

De aarde kan en zal vergaan, hoe dat komt zal onduidelijk blijven. Maar er zijn zekere factoren die kunnen helpen, zo "lopen" de magnetische polen, deze lagen vroeger op andere plaatsten dan nu, en lang geleden zelfs omgekeerd. (eigenlijk ligt de magnetische zuidpool op de ggeografische noordpool, omdat de noordpool van een magneet graan naar het noorden wilt wijzen)

Een meteoriet inslag kan ook voor verschuiving van de geografische pool zorgen, een tol die een tikje krijgt raakt ui zijn baan. De aarde zal hoogst waarschijnlijk door de zon in haar baan blijven, maar de kracht van de meteoriet goed gericht is kan het zijn dat de aarde behalve om zijn as ook de draaias laten draaien... of een andere as aan nemen. Noordpool in nederland? brrrrr
zoals ik al eerder uitlegde werkt de maan als een stabilisator voor de aarde waardoor die meteoriet een verdomd grote klap moet maken wil de aarde echt verdraaien.
en dan is er helemaal geen nederland meer om het koud in te hebben want dan krijgen we een hardere klap dan de dino's kregen toen ze uitstorven.
dan blijft er alleen nog maar waterdamp van nederland over
*D :) *D :) *D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Heb je Titan A.E gezien ? There's ur answer my man !

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ff voor iedereen een stelling (ik durf het geen feit te noemen) waar je niet omheen kan (denk ik): niets is zeker, alles kan, wij kunnen niet weten of berekenen of wat dan ook wanneer de zon 'op' is en we kunnen dus alleen speculeren over de toekomst. het berekenen wanneer de zon op is kunnen we trouwens wel, maar we kunnen niet als een feit aannemen dat de berekening klopt en dat maakt de berekening eigenlijk zinloos; het is gewoon 'afwachten'. o ja...en met "niets is zeker, alles kan", probeer ik te zeggen dat wij niets als zeker kunnen bewijzen en dat we van niets kunnen zeggen dat het niet (lees: nooit) kan.
sorry als ik nu mensen depressief maak. >:)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kosmische zekerheden zijn iig enorm betrouwbaar. Om veranderingen tov een berekende koers te hebben moet er namelijk een externe invloed zijn... in het heelal is die invloed er simpelweg niet.
Betekend dus dat je de baan van Mars 1.000.000 jaar vooruit kan voorspellen en er dan nog geen millimeter naastzitten. Ruimtevaart mbv slingshot (uiterst riskante cose flyby om gratitatie je object te laten versnellen) is op papier onbetrouwbaar maar wegens gebrek aan variabelen feilloos uit te voeren. Daarom is de kosmos integraal te voorspellen.

Zo ook de zon: het fusieproces bepaald welke temperatuur en dus de grote. Op grond van metingen en verbrandingsnelheid kan je voorspellingen doen aan de zon en een sluitende theorie bouwen. DOor in de hemel te kijken zie je enorm veel sterren die voldoen aan de gestelde theorie in alle levensfases van een ster -> klopt allemaal.
Dus als de zon over 5 miljard jaar opgebrand is, dan is dat wel een van de grootste zekerheden....

Tenzij mensen het boek van Arthur C Clarke "de verre aarde" hebben gelezen en denken dat de zon pas in 2653 vergaat. Hoogst onweaarschijnlijk dus (goed boek overigens :P)

• cryforhelp
Ja, maar nou komt dat leuke onderdeeltje van natuurkunde genaamd significantie weer in het spel, we moet die waardes eerst meten, en aangezien we dat nooit nauwkeurig genoeg kunnen doen kunnen we ook geen voorspellingen voor over een paar duizend jaar doen.

Maar waar we wel zeker van kunnen zijn is dat op een gegeven moment de mens zeker de techniek zal hebben om de aarde 'as we know it' te vernietigen. Mensen zullen nou eenmaal gewoon altijd blijven streven naar grotere, effectievere en hardere >:) knallen!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Ja.

slotje ? :P
hahaha

nee, eeeeh wat is de bedoeling van dit topic ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:42 schreef Brian Dickens het volgende:
Zwaar beschadigd kan de aarde raken door grote kometen, maar de totale vernieting volgt pas als de zon op het einde van zijn bestaan is.
er zijn kometen en meteorieten die groot genoeg zijn om een flink stuk uit de aarde te slaan (zgn planet-killers); meer dan een hele grote krater, meer dan "zwaar beschadigd".
bvb shumaker-levy (sp?) zou van de aarde niet veel heel gelaten hebben.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op donderdag 27 december 2001 00:57 schreef salutem het volgende:
Ja.

slotje ? :P
hahaha

nee, eeeeh wat is de bedoeling van dit topic ?
lulluh over iets waar men zin in heeft om over te lulluh.

Verwijderd

Natuurlijk kan de aarde vergaan, je bent ook wel een }:O als je dat niet snapt he. Er hoeft maar een hele grote meteoriet in deze richting komen en weg is da aarde

Verwijderd

dat slaat als een LUL OP EEN DRUMSTEL, net als dit topic. Dit is natuurlijk vragen naar de bekende weg .
hoe klinkt dat >:)

Verwijderd

heej BroxDaMan,

ja jij weet alleen hoe een lul met een gitaar klinkt k zal t ffies aan gerit vragen die weet het wel ;)

maare de aarde vergaat niet om ffies on topic te komen het veranderd alleen kijk maar in openbaringen

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

het antwoord op het topic: Kan de aarde vergaan? is uitermate simpel:

Ja

Het kan, het is mogelijk.
Dit is gewoon logisch, simpelweg omdat, zoals zonet ook al werd gezegt, er een enorm grote meteoriet aan hoeft te komen, of als de zon op is opgebrand, en er een supernova ontstaat. Dit zal, als de zon op is gebrand, gebeuren (volgens de berekeningen) en zal tot jupiter strekken.

Dat betekend dus dat daarna de aarde, plus mars, venus etc. 'opgegeten' zijn door de zon en dus zijn vergaan.
--
van dale definitie van vergaan:
verŽgaan
onovergankelijk werkwoord; verging, is vergaan

1voorbijgaan, aflopen
2langzamerhand verdwijnen
--
dus als de aarde is verdwenen, of is voorbij gegaan, dan is het vergaan, en dit is dus zeer zeker wel mogelijk.

De vraag is dus: zal dit ook gebeuren, maar dat is weer een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Op donderdag 27 december 2001 23:21 schreef Rolex het volgende:
het antwoord op het topic: Kan de aarde vergaan? is uitermate simpel:

Ja

Het kan, het is mogelijk.
Dit is gewoon logisch, simpelweg omdat, zoals zonet ook al werd gezegt, er een enorm grote meteoriet aan hoeft te komen, of als de zon op is opgebrand, en er een supernova ontstaat. Dit zal, als de zon op is gebrand, gebeuren (volgens de berekeningen) en zal tot jupiter strekken.
Ummm tot Jupiter? Als de dichtbijzinde ster(proxima centauri) nu een supernova zal vormen, zal het over 4 jaar hier zo licht zijn dat het 's nachts zo lichter is als overdag nu. Een tiental jaren later zal een regen van stof en gas ons zonnestelsel inwaaien, en waarschijnlijk poollicht veroorzaken dat tot op de evenaar te zien is voor verschijdene jaren lang. Wat er overblijft is een herdere dwergster die licht genoeg geeft om nachts de krant te kunnen lezen...

Als de zon nu tot een supernova overgaat zijn wij in 8 seconden as en zal het zonnestelsel tot op minstens een half lichtjaar weggevaagd worden.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de zon zal opzwellen to jupiter, door het fuseren van steeds zwaardere elementen. Waterstof tot helium, helium tot lithium enz. tot aan ijzer. Elke keer is er een hogere temperatur nodig om de moleculen genoeg kinetische ingergie tegen om te fuseren. De temperatuur stijgt en de kern dijt uit, tot alles is omgezet in ijzer. Dan stopt de kern met het uitstralen van energie. Door gebrek een kracht tegen de zwaartekracht in(de naarbuiten gestraalde engergie) zal de kern in een vallen tot een bol zo groot als de aarde. De hoeveelheid zwaarte energie is zo groot dat de temperatuur gigantisch toeneemt en met een explosie de schil(die dan inderdaad tot aan de imiddels gebakken jupiter reikt) wegblaast.

naja gelukkig zijn wij er dan al niet meer, we worden waarschijnlijk al over 2 tot 3 miljard jaar gebakken door de uitdeiende zon :)

*D

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 24 december 2001 13:40 schreef Clay het volgende:
Op een gegeven moment gaat onze zon eraan, maar dat duurt nog wel ff, en er zal ook nog wel wat grof geschut neerkomen op de aarde, maar dat is allemaal extern, doet er ff niet to :P

Ik denk dat de aarde pas _vergaat_ als de zon eraan gaat, voor die tijd zullen wij hooguit uitgemoord worden door bruute natuurverschijnselen. Zo schijnt de Maan ook steeds verder weg van de aarde te staan (beetje bij beetje), en als die "loslaat" gaat het ook fout :) En misschien zijn er voor die tijd wel losgeslagen manen van andere planeten die de aarde raken, dat zou een gezicht zijn!
Ik hoop niet dat iemand dit al heeft gepost maar....

Wij hebben een vrij jonge ster (de zon)
Het is niet zo dat de aarde eraan gaat als de zon eraan gaat.... de aarde gaat er al veeeeeeeeeeeeeeeel eerder aan.

Onze zon wordt ouder en zal veranderen in een 'rode reus'. Met dat de zon een rode reus wordt, zal hij groter worden.
Nog voor hij uit elkaar klapt (supernova) zal hij eerst zo groot worden dat hij de binnenste planeten opslokt (waaronder de aarde)

Dus maak je geen zorgen....

Voordat de aarde vergaat heb je eerst nog de hele dag de mooie rode gloed van zonsopkomst en -ondergang. Bovendien hoef je geen vakanties meer te regelen naar warme plekken zoals de Bahama's.........

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zeker kan en zal de aarde vergaan, heb op dit moment helaas niet de tijd om het hele topic te lezen, dit tot mijn spijt overigens... ;(

Maar wat ik verwacht is dat jullie veel te menselijk denken, beetje zo van: "Als ik het niet kan zien geloof ik het niet" Dit is namelijk de tendens die ik zie.

Ga je op die manier denken zul je tot de conclusie komen dat het niet kan ...

Zou men meer in de bijbel lezen, zul je zien dat het wél kan, niet dat dit voor de meesten een garantie zal zijn, voor mij echter wel

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op vrijdag 28 december 2001 01:32 schreef PromWarMachine het volgende:
Zeker kan en zal de aarde vergaan, heb op dit moment helaas niet de tijd om het hele topic te lezen, dit tot mijn spijt overigens... ;(

Maar wat ik verwacht is dat jullie veel te menselijk denken, beetje zo van: "Als ik het niet kan zien geloof ik het niet" Dit is namelijk de tendens die ik zie.

Ga je op die manier denken zul je tot de conclusie komen dat het niet kan ...

Zou men meer in de bijbel lezen, zul je zien dat het wél kan, niet dat dit voor de meesten een garantie zal zijn, voor mij echter wel
Dan mag jij mij vertellen waar in de bijbel staat dat de aarde zal vergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Laatst online: 03-07 14:17
tuurlijk kan de wereld vergaan de aarde is gewoon 1 van de vele planeten en die vergaan zo eens in de miljoen jaar! kan je verder nix aan doen het gebeurd gewoon! of de zon (wat gewoon een ster is) explodeerd!! en dat zit er toch dik aan te komen het is het onvermijdelijke!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 11:10
Op vrijdag 28 december 2001 09:18 schreef BOCmetalhead het volgende:
tuurlijk kan de wereld vergaan de aarde is gewoon 1 van de vele planeten en die vergaan zo eens in de miljoen jaar! kan je verder nix aan doen het gebeurd gewoon! of de zon (wat gewoon een ster is) explodeerd!! en dat zit er toch dik aan te komen het is het onvermijdelijke!
de aarde bestaat anders al veel langer dan een miljoen jaar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 28-06 08:10
we gaan er gewoon vandoor op deze planeet (als gigantisch ruimteschip) :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op maandag 24 december 2001 19:32 schreef Termin8or het volgende:
Domme vraag :) : Kan de aarde niet 'inelkaar' storten door dat er te veel mensen komen :?. Of de aarde te zwaar maken ?.
Ja hoor, als er 1.000.000.000.000.000.000.000.000 mensen tegelijk in China op de grond stampen, dan misschien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op zaterdag 29 december 2001 09:40 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Ja hoor, als er 1.000.000.000.000.000.000.000.000 mensen tegelijk in China op de grond stampen, dan misschien. :P
De aarde is in principe al in elkaar gezakt. Alles wordt naar het binnenste van de aarde gedrukt.
Je hebt je zeker nooit afgevraagd waarom dat overal op aarde de zwaartekracht naar de aarde zelf gericht is.
Vroeger kan het goed een gigantische disco zijn geweest, maar ingestort. Nu is het een bolletje met grond in elkaar geperst. Daarom is het ook een bolletje, alles gaat naar het middelpunt toe.

maar wel leuk bedacht :)
Leuke topic :Y)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

als je alles in mekaar drukt , kan het toch op een gegeven moment niet kleiner worden , omdat moleculen tegen elkaar staan. Op dat moment kan dat theoretisch alles dragen. Zou de aarde dan eerst niet groter zijn dan nu??

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFrans
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 06:22

MrFrans

Always watching

Mensen worden gemaakt van de materialen die op de aarde aanwezig zijn. Dus zal de aarde niet zwaarder worden wanneer er meer mensen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:41 schreef mrfrans het volgende:

Mensen worden gemaakt van de materialen die op de aarde aanwezig zijn. Dus zal de aarde niet zwaarder worden wanneer er meer mensen komen.
Zo had'k het nog nooit bekeken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k had ff geen zin om 2 hele "bladzijden" doortelezen
ik wou ff kwijt dat wij de hele wereld zitten te ver@#%$ken
zelfs jij nu want jou computer loopt op stroom(de meeste dan :) ) voor die stroom word brandstof vetrbrand daardoor neemt de koolstofdioxide toe (tenzij je groene stroom hebt), het broeikaseffect gelijk ook en daardoor zal de poolkappen smelten en overstormingen komen.
en er zijn vast nogwel meer dingen die mensen doen om de aarde te ver@#%$ken maar dit kwam in me op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zaterdag 29 december 2001 19:41 schreef mrfrans het volgende:

[..]

Dit is pertinent onwaar, cellen delen zich. Mensen eten weliswaar voedsel, maar ook dit is bijv. afkomstig van planten waarvan de cellen zich delen. Er komt volgens mij dus steeds meer organissch materiaal op aarde.

Cool topic trouwens ;) Word er beetje weemoedig van... Maar goed, over 2 miljard jaar is er geen CP meer.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFrans

MrFrans

Always watching

Het is waar dat cellen zich delen maar, dat doen ze niet uit het niets hoor. Daar wordt energie voor gebruikt dat ze op verschillende manieren kunnen verkrijgen. En aangezien E = mc2. Houdt het dus dat de massa/energie hoeveelheid stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Laatst online: 25-07 19:05
Volgens mij bestaat de wereld nogwel een tijdje.

Maar ons Nederland, hoelang zal dat nog bestaan?
Volgens mij is dat over 100 jaar opgeslokt in een Europees land!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 29 december 2001 22:13 schreef Captain Pervert het volgende:
Dit is pertinent onwaar, cellen delen zich. Mensen eten weliswaar voedsel, maar ook dit is bijv. afkomstig van planten waarvan de cellen zich delen. Er komt volgens mij dus steeds meer organissch materiaal op aarde.
Ja en? Daar wordt de aarde niet zwaarder van. Waar dacht je dat dat organische materiaal vandaan kwam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Mja ik ben geen bioloog maar ik dacht dus dat organisch materiaal zich vermenigvuldigt, weliswaar voedingsstofen verbruiken, maar dat het toch in massa toeneemt. Dat is dus niet zo, kennelijk :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 30 december 2001 14:28 schreef Captain Pervert het volgende:
Mja ik ben geen bioloog maar ik dacht dus dat organisch materiaal zich vermenigvuldigt, weliswaar voedingsstofen verbruiken, maar dat het toch in massa toeneemt. Dat is dus niet zo, kennelijk :?
Het organische materiaal kan wel toenemen in massa, maar daar gebruik je dan anorganisch materiaal voor. Je maakt dan van stikstof uit de lucht zwavel uit een vulkaan, water en nog wat elementen een amninozuur ofzo. Dat laatste is organisch de grondstoffen niet. Maar ze wegen precies evenveel.

Vergelijk het maar met het bouwen van een huis. Daar wordt de aarde ook niet zwaarder van. Het huis weegt wel heel wat, maar daar heb je dan ergens anders stenen en hout voor vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op vrijdag 28 december 2001 03:35 schreef Rolex het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen waar in de bijbel staat dat de aarde zal vergaan
volgens iemand hierboven staat het in openbaringen (maar ik heb geen zin om t op te zoeken; de bijbel is niet mijn favoriete boek ) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 30 december 2001 16:43 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

volgens iemand hierboven staat het in openbaringen (maar ik heb geen zin om t op te zoeken; de bijbel is niet mijn favoriete boek ) :7
Ook dingen waar je niet in geloofd moet je bestuderen anders weet je niet waarin je niet geloofd
Openbaring 8
5 En de engel nam het wierookvat, en vulde dat met het vuur des altaars, en wierp het op de aarde; en er geschiedden stemmen, en donderslagen, en bliksemen, en aardbeving.

6 En de zeven engelen, die de zeven bazuinen hadden, bereidden zich om te bazuinen.

7 En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.

12 En de vierde engel heeft gebazuind, en het derde deel der zon werd geslagen, en het derde deel der maan, en het derde deel der sterren; opdat het derde deel derzelve zou verduisterd worden, en dat het derde deel van den dag niet zou lichten; en van den nacht desgelijks.

13 En ik zag, en ik hoorde een engel vliegen in het midden des hemels, zeggende met grote stem: Wee, wee, wee, dengenen, die op de aarde wonen, van de overige stemmen der bazuin der drie engelen, die nog bazuinen zullen.
.
.
.

Openbaring 21

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
True, maar de Bijbel zal voor mij NOOIT een bewijs voor wat dan ook kunnen leveren. Ik wil niet offtopic gaan dor daarover te gaan zaniken, maar het heelal is puur natuur- en sterrenkunde, en heeft niets te maken met de fictie cq. de Bijbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zeg ook nergens dat het waar is, ik laat alleen zien dat het er staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFrans

MrFrans

Always watching

Het probleem is dat we ook het tegen deel niet kunnen bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zondag 30 december 2001 14:55 schreef Ortep het volgende:

[..]

Het organische materiaal kan wel toenemen in massa, maar daar gebruik je dan anorganisch materiaal voor. Je maakt dan van stikstof uit de lucht zwavel uit een vulkaan, water en nog wat elementen een amninozuur ofzo. Dat laatste is organisch de grondstoffen niet. Maar ze wegen precies evenveel.

Vergelijk het maar met het bouwen van een huis. Daar wordt de aarde ook niet zwaarder van. Het huis weegt wel heel wat, maar daar heb je dan ergens anders stenen en hout voor vandaan gehaald.
De energie die vrijkomt bij het verbranden van voedingsstoffen tijdens de stofwisseling, levert energie op, die is afkomstig van een (heel klein) gedeelte van de massa van de voedingsstoffen + zuurstof.De massa van de verbrandingsproducten (kooldioxide en water) is dus iets kleiner.Gelukkig is het massadefect erg klein (e=mc^2) ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 03:29 schreef mrfrans het volgende:
Het is waar dat cellen zich delen maar, dat doen ze niet uit het niets hoor. Daar wordt energie voor gebruikt dat ze op verschillende manieren kunnen verkrijgen. En aangezien E = mc2. Houdt het dus dat de massa/energie hoeveelheid stabiel blijft.
eendeel vd toegevoegde energie komt van buiten in de vorm van zonlicht.
als dat op aarde omgezet wordt in massa (planten) dan neemt de totale massa vd aarde wel toe.
daar komt bij het voortdurend bombardement van ruimtepuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 01:16 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat iemand dit al heeft gepost maar....

Wij hebben een vrij jonge ster (de zon)
Het is niet zo dat de aarde eraan gaat als de zon eraan gaat.... de aarde gaat er al veeeeeeeeeeeeeeeel eerder aan.

Onze zon wordt ouder en zal veranderen in een 'rode reus'. Met dat de zon een rode reus wordt, zal hij groter worden.
Nog voor hij uit elkaar klapt (supernova) zal hij eerst zo groot worden dat hij de binnenste planeten opslokt (waaronder de aarde)

Dus maak je geen zorgen....

Voordat de aarde vergaat heb je eerst nog de hele dag de mooie rode gloed van zonsopkomst en -ondergang. Bovendien hoef je geen vakanties meer te regelen naar warme plekken zoals de Bahama's.........

:+
toon volledige bericht
Ik moet toegeven dat ik niet het hele topic gelezen heb, maar tegen zo'n grove fout, daar moet ik even op reageren.
Als de zon het meeste van zijn waterstof heeft verbruikt, gaat ie over op de fusie van helium. Hierdoor zal de zon opzwellen tot een rode reus en inderdaad de aarde 'opslokken', maar daarna zal de zon zeker niet supernova gaan. Daarvoor is de zon namelijk te licht. Op een gegeven moment levert de helium fusie niet genoeg energie meer om de zwaartekracht tegen te werken. De rode reus zal dan ineen gaan storten tot een witte dwerg.

Geen explosie dus, daarvoor zal de ster boven een bepaalde gewichtslimiet moeten komen. Ik weet niet hoeveel die massa is, maar het ligt geloof ik in de buurt van 30 maal de massa van de zon.

De zon zal over ongeveer 5 miljard jaar een rode reus worden, daarbij de aarde verzwelgen, en alles op aarde verbranden. Een waar inferno dus, en een waardig einde van al het leven op aarde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 03:29 schreef mrfrans het volgende:
Voor zoiets simpels als cellen die delen, zul je niet echt met E=mc2 te hoeven aankomen. Dit geldt voornamelijk voor het annihileren van deeltjes, waarbij dan een bepaalde hoeveelheid energie vrijkomt.
Voor celdeling volstaat simpel behoudt van massa. Je eet en drinkt, en je scheidt weer stoffen uit. Het verschil hiertussen wordt je zwaarder.

De aarde wordt niet zwaarder door meer mensen, wel door micrometeorieten ed, enkele tientallen tonnen per jaar. Verder zou je ook nog de deeltjes mee kunnen rekenen die de zon uitspuwt, maar hier heb ik geen cijfers voor. Ik verwacht ook niet dat dat al te veel zal zijn. Deze extra massa valt echter in het niet bij de massa van de aarde, die geschat is op iets minder dan 6x1024 kg. Zeg maar 6 miljoen x miljoen x miljoen x miljoen kg. Best veel dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:33 schreef henkie196 het volgende:

[..]

De zon zal over ongeveer 5 miljard jaar een rode reus worden, daarbij de aarde verzwelgen, en alles op aarde verbranden. Een waar inferno dus, en een waardig einde van al het leven op aarde >:)
Niet helemaal waar... De buitenste lagen van de zon zullen de aarde bereiken, maar die zijn zo ijl dat de baan van de aarde niet veel verandert. We worden dus niet echt opgelsokt, eerder gebraden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:33 schreef henkie196 het volgende:

[..]

5 miljard jaar? Lees dit maar es:
http://www.sterrenkunde.com/aarde.htm ,
De aarde resteert nog een half miljard jaar:

Het einde van de aarde en haar bewoners komt veel eerder dan tot nu toe werd verwacht. Al over vijfhonderd miljoen jaar is het afgelopen met onze planeet. Dat voorspelt de Amerikaanse hoogleraar Jim Kasting van de Universiteit van Pennsylvania. Hij presenteerde de resultaten van zijn onderzoek tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de American Association for the Advancement of Science in Washington.

Tot nu toe werd aangenomen dat de aarde nog ongeveer 5 miljard jaar heeft te gaan. Onze planeet is, tegelijkertijd met de zon, 4,5 miljard jaar geleden ontstaan. De zon zou nog vijf miljard jaar voor de boeg hebben. Aan het eind van haar leven zal ze haar buitenste lagen afstoten en instorten tot een witte dwergster. De hete gassen in het uitdijende omhulsel van onze centrale ster zullen de aarde omspoelen en zo een eind aan de zeeën en atmosfeer maken.

Maar volgens Kasting zal de zon al veel eerder zo heet worden dat de oceanen zullen verdampen: over een half miljard jaar, dus tien keer eerder dan tot nu toe werd aangenomen. Kastings conclusies zijn gebaseerd op nieuwe computerberekeningen en zullen naar verwachting tot een heftige discussie met vakgenoten leiden.
>:) Ik ga vast inpakken, ik vertrek naar saturnus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat vast dat de aarde zal vergaan, alles wat ooit ontstaan is zal vergaan....
alle zonnen en planeten..
Over een paar miljard jaar zal de zon zo groot worden, dat deze de aarde in zich opneemt, dan zal de aarde dus sowieso 'al'vernietigd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:27 schreef AirHead het volgende:

[..]

5 miljard jaar? Lees dit maar es:
[..]

>:) Ik ga vast inpakken, ik vertrek naar saturnus :P
1 onderzoek? Eerst maar eens afwachten.

Trouwens, als je naar Saturnus gaat, neem dan je zwembroek maar mee :) en zuurstof masker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 18:49
Lijktm e erg sterk niet door deze reden in ieder geval alle mensen zijn ook gemaakt uit de grondstoffen van dezelfde aarde dus heb je een gesloten systeem dat niet zwaarder kan worden. De ene massa wordt omgezet in andere massa.

PS de aarde wordt wel zwaarder door ijskometen en meteorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt de aarde helemaal niet zwaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 04:24 schreef Bamibal het volgende:
we gaan er gewoon vandoor op deze planeet (als gigantisch ruimteschip) :P
en de zon dan :? brr zal dan een ijsklomp worden op de aarde

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De russische monsterbomb kan met 50-100 megaton tnt wel enigzins in de buurt van een vulkaanuitbarsting komen en dan is de hele provincie zuid-holland verandert in een smeulende vlakte.

De draaiing van de polen zit er inderdaad aan te komen
en dat komt volgens mij omdat de polen heen en weer schommelen met een toenemende amplitude, met na iedere 27000 jaar een overschrijding van de kritische amplitude waardoor het evenwicht verloren gaat en de zaak omkiepert (is er hier iemand die elektro studeert).
Verder is het volledig wegvallen van het magnetisch veld ook een vooruitzicht met het stollen van de metalen kern van de aarde.
Komeetinslagen e.d. kunnen alleen voorkomen worden als we de volle 100% van de voor ons zichtbare ruimte in de gaten houden, onlangs nog vloog er een komeet langs op een astronomisch gezien kleine afstand..hij was enkele weken ervoor gesignaleerd.

Misschien gaan onze iraanse vrienden nog wel een feestje vieren met de amerikanen (shahab-4 cocktails en minuteman mixjes >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 14:55 schreef Bramiozo het volgende:
Verder is het volledig wegvallen van het magnetisch veld ook een vooruitzicht met het stollen van de metalen kern van de aarde.
Niet om het 1 of ander, maar de kern van de aarde is toch al vast? Met een vloeibare metalen mantel eromheen, en daaromheen dan weer gesmolten gesteente. Meen ik me te herinneren.

edit:
[quote]

[/quote]

Zie ook deze link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2002 @ 16:34:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar de kern van de aarde is toch al vast? Met een vloeibare metalen mantel eromheen, en daaromheen dan weer gesmolten gesteente. Meen ik me te herinneren.

edit:
[quote]

[/quote]

Zie ook deze link :)
Wat is vast, de druk is daar zo groot dat alles heeel dicht op elkaar wordt geperst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Heb je zelf wel in de gaten dat dat bericht dat je net quote uit februari 2002 stamt? Ik wist niet eens meer dat ik in dit topic ooit gereageerd had! :D

ff kijken wat ik geschreven heb toen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En hiervoor bump je een topic van 4 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:53:
En hiervoor bump je een topic van 4 jaar oud?
Mag dat niet, zoek het even op in de policy hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het lijkt me niet zinvol hier op verder te gaan.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.