Wat voor hardware nodig voor divx af te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier 2 comps, de eerste staat in m'n sig, en daar loopt (logisch) een divx filmpje lekker soepel op.

Maar m'n 2e pc, een AMD 450 met een voodoo 3 2000 en 256 mb ram laat het nog wel es afweten onder het spelen van divx filmpjes. Dan begint het te schokken en loopt het geluid niet meer synchroom met het beeld, das nogal kut. Nou moet het toch mogelijk zijn om op een AMD 450 divx filmpjes af te spelen zonder dat het schokt?

maar hoe krijg ik dit voor elkaar, heb nl. al vanallerlei software geprobeert om zo weinig mogelijk van de systeembronnen te belasten maar het blijft schokken, zelfs als ik w98 schoon heb geinstalled en nix behalve de film heb draaien...

Iemand enig idee?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
opschonen

Invoegen doe je zo!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Het ligt er ook aan wat voor divx film je hebt, de ene draait soepel op een 450 en een andere weer niet. AMD 450 is niet echt snel met divx afspelen :)

• Ed.
Op maandag 24 december 2001 12:56 schreef _Diederik het volgende:
opschonen
Dus formateren en w98 eropnieuw opzetten noem jij niet opschonen? :P

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn Celeron 333 met Voodoo3 3000 deed het altijd prima. Maar goed.. die draaide Need For Speed 4 ook beter dan een AMD 400. De K6 mist echt floating-point performance. Zo zie je maar weer dat de Athlon echt een enorme dikke verbetering was t.o.v. de K6.

Siditamentis astuentis pactum.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik heb zelf ook een AMD k6-III 450 gehad, en dit verliep ook niet al te soepel. Heb inderdaad ook geprobeert zo weinig mogenlijk te laten draaien maar dit mocht niet helpen. Je kan wel proberen het geluid op minder channels te laten draaien, dan is het geluid iets slechter maar film speelt wel goed af. Weet alleen niet meer hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Volgens mij moet je dan gewoon wat met die instellingen knoeien.
Succes.

• Spleasure
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Op mijn AMD K6-2 300@350 is met the playa wel een film te kijken.

Maar met WMP 6.4 gaat het geluid niet synchroon lopen, maar met da playa wel dus.

• Ed.
Op maandag 24 december 2001 13:04 schreef wmeester het volgende:
Ik heb zelf ook een AMD k6-III 450 gehad, en dit verliep ook niet al te soepel. Heb inderdaad ook geprobeert zo weinig mogenlijk te laten draaien maar dit mocht niet helpen. Je kan wel proberen het geluid op minder channels te laten draaien, dan is het geluid iets slechter maar film speelt wel goed af. Weet alleen niet meer hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Volgens mij moet je dan gewoon wat met die instellingen knoeien.
Succes.
Ja klopt, als ik nl. het geluid weglaat bij een film draait ie volledig soepel, zelfs bij de meest bewegende scenes, maar wat jij zegt over het geluid te zetten op minder kanalen, heb nog nooit zo'n optie gezien ergens.

Verwijderd

minimaal een pentium 2 met 400 mhz processor om fatsoenlijk divx te kunnen kijken. staat ook op de site trouwens ;) en de search gebruiken mag ook..

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

DMA aanzetten :)

Alleen:           DE GROETJES

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 22:23

Smarron

The bend

Op maandag 24 december 2001 13:17 schreef Dymlos het volgende:
minimaal een pentium 2 met 400 mhz processor om fatsoenlijk divx te kunnen kijken. staat ook op de site trouwens ;) en de search gebruiken mag ook..
Dat kan inderdaad wel kloppen. Op de PC van mijn vriendin (PII 333) doen veel films het wel, maar bij een aantal vertraagt het beeld enorm en dus ook niet synchroon met het geluid. Er zit ook 256Mb Dane Elec in, met een Viper550. Het ligt dus echt aan de processor.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik raad je toch aan om een 500mhz minimaal te gaan gebruiken !

dikzak

Verwijderd

Huh? Zoveel meer MHz en toch slechte performance?
Mijn PII-333MHz, 320MB PC-66, Geforce2 MX, WinXP speelt DivX wel altijd goed af. Ik heb bij mensen om me heen gemerkt dat het vanaf een Intel PII-300 altijd wel goed gaat, tenzij er geluid met de AC3 Codec bij zit.. dan gaan PentiumII PC's inderdaad te kort schieten.

• Diederik
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 13:02 schreef Rolex het volgende:

[..]

Dus formateren en w98 eropnieuw opzetten noem jij niet opschonen? :P
Sorry, niet gelezen wel gereageerd :o

Invoegen doe je zo!

• Diederik
  • Niet online
ff by the way, heb je een ISA geluidskaart ?

deze gebruiken nml veel cpu tijd

Invoegen doe je zo!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
kijk ff op wat voor refresh rate je monitor staat... een beetje oudere monitor (dus die van mij ook) kunnen geen hoge refresh aan met een beetje hoge resolutie en kleurdiepte. dus gaat 't beeld schokken en achterlopen...

kleurdiepte omlaag en refresh omhoog helpt wel (yup, 't ziet er minder mooi uit, maar je moet toch wat...)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Ed.
Ik heb iid een wat oudere monitor (bouwjaar 96 - januari), maar hij werkt helemaal perfect. Het is een Sony trinitron Multiscan 15sf II, perfect modelletje dus, maar heb in m'n comp een gewoon goedkoop 128 pci kaartje zitten, misschien dat ik die es moet vervangen, kijken of dat werkt... want het zou het moeten doen denk ik zo met een AMD 450

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Je moet er WinXp op keilen. Dat gaat gemakkelijk; een maat van mij heeft een p2 350 met 128mb en daar draait da allemaal even goed :)
Dus met winxp moet da gaan hoor!! Win98se sucks ;)

• Ed.
Op dinsdag 25 december 2001 01:16 schreef Go0s het volgende:
Je moet er WinXp op keilen. Dat gaat gemakkelijk; een maat van mij heeft een p2 350 met 128mb en daar draait da allemaal even goed :)
Dus met winxp moet da gaan hoor!! Win98se sucks ;)
Die pc gebruikt gewoon w98, dus niet se... tsja, het geld was op om se te kopen en aan illegale kopiën doen we natuurlijk niet :P

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Zowel in Xp als in 98SE kijk ik zonder problemen/vertragingen/schokken DivX op mijn pII 400mhz.

Media Player wil wel eens zeuren maar ik kijk altijd met Tha Playa (http://www.divx.com) en heb dan geen problemen. Ondertussen loopt de volgende DivX binnen met 250k/s via morpheus, heb ik geen geluid omdat winamp nog mp3's aan het afspelen was en heb ik dreamweaver ultradev openstaan.

Maarja, heb jij weinig aan met je AMD'tje natuurlijk :)
The Playa is echt een aanrader om veelvoorkomende problemen bij DivX en een traag systeem op te lossen. Soms mag het helpen de oude mediaplayer te gebruiken (nog steeds te vinden als mplayer2.exe geloof ik...)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Geluidskwaliteit instellen voor Divx met WMP 6.4: Speel het bestand een stukje af, stop het dan compleet met stop button, ga naar file->properties->Advanced->Properties van de MPEG-Layer3-Decoder, Quality en stel hier de opties bij. Ik heb gevonden dat meestal Stereo Mode: Downmix en Frequency: Half wel beter werken. Klik OK, klik Close en speel het bestand weer af met de playknop.

Het enige nadeel: Deze instellingen worden niet onthouden. Je moet ze elke keer opnieuw instellen.

Verwijderd

op mijn pIII 500mhz gaat het heel soepel hoor

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Neem een Soundblaster Live die heeft hardware wavemixing en daardoor wordt de cpu stukken minder belast. Die SB128 is gewoon kut voor pc onder de 550 Mhz..

Verwijderd

Op de bak van mn pa draait het zelfs perfect!
Celly 300a, 8mb ati en eerst 64mb ram :)

Was met divx_311-codec.

Op mn laptop draaide het niet: p300mmx (geen celly of p2 dus) en 2mb neomagic & 128mb ram. Dat ding heb ik inmiddels weggedaan.

Ik krijg na kerst een celly 366-laptop met een 2,5mb trident kaart erin. Zal het hier wel op lopen? :?

Overigens is divx sterk afhankelijk van je cpu, en niet van je videokaart.

• Bossie
  • Laatst online: 12:49
Op mijn 2e bak draait het ook lekker
PII-233MHz + 384MB PC-133 en w2k pro
I810mobo dus onboard sound + video icm voodoo2 dit op 1280x1024

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

De topicstarter kan 't trouwens ook op een lagere resolutie proberen :) Op 800x600 werkt 't beter dan op 1024x768 natuurlijk :P

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat je nieuwe codec dingus geinstalled hebt... die 4.x
heb dit probleem zelf ook gehad, heb nu weer de oude geinstalled (3.11) en gebruik nu weer mediaplayer 6.4.09.1121 dus de 6 versie. daar kan je namelijk de kwaliteit van divx instellen via rechtermuisknop preferences. als je die helemaal naar links zet loop het geluid weer prima met de film. met MP 7 en 8 heb ik nog niet uitgevonden hoe ik de kwaliteit moet instellen. volgens mij staat bij divx4 de kwaliteit standaard gewoon te hoog voor een 450 mhz. heb zelf ook een PII450

• kamerplant
  • Niet online
ik kon altijd nog op een P2 233MHz goed een DivX afspelen, met gewoon windhoos media player.
SOMS, als je stukjes met die computereffecten hebt, schokte het wel. :(

🌞🍃

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 22:23

Smarron

The bend

Op maandag 24 december 2001 13:36 schreef _Diederik het volgende:
ff by the way, heb je een ISA geluidskaart ?

deze gebruiken nml veel cpu tijd
Is dat zo? Op de PC van mijn vriendin zit inderdaad een ISA geluidskaart. Neemt die zoveel CPU in gebruik? Nooit van gehoord. Maar zal voor de zekerheid mijn kaart een keer in gaan doen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1