[OC] FSB op p2b niet boven 103MHz

Pagina: 1
Acties:

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Hoi,
ik heb een slot 1 Celly 300A die op een p2b (rev 1.02) zit (BX chipset). Waterkoeling, northbridge geforceert gekoeld erop gezet - ideaal om over te klokken zou je zeggen.
Op 2,2V is die lekker stabiel bij 464MHz. Water wordt +/- 36°C bij stresstest(zonder radiator). Ik wou de FSB naar 112 MHz doen maar XP liep vast na 10 seconden. 2,4 Volt dan...10 sec. 2,6 Volt - 10 sec. Na wat biosgepruts (dram timing enzo) kon ik hem 30 seconden stabiel houden. Temp van het water is 33°C. Geheugen is pc133 en heb daar ook al mee zitten spelen. Om zeker van te zijn dat het niet ligt aan een te hoge pci/agp snelheid heb ik de fsb op 83,3MHz (pci draait dan op 41,65MHz) gehad en dat heeft een nacht lekker staan te stressen dus dat is stabiel.

Iemand een idee waarom ik mijn mobo niet naar de 112 MHz krijg (of 133Mhz)?

Of heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om het voor elkaar te krijgen dat het wel lukt (zat te denken aan peltier, maar warmte kan ik al goed afvoeren).

En zoja peltier...hoeveel watt (en niet: the bigger the better - ik wil minimaal tussen de -5 tot -10 uitkomen)

offtopic:
oops....defintief iets van RTFM, sorry Phreak.
search had alleen maar voltage en fsb aanpassing vragen.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Verwijderd

denk dat je cpu gewoon noiet veel verder kan dan.... en een 80 watt tec should do the job.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

JA ik wil ook ocen met dat p2b'tje, maar dat moet met jumpers, ik weet m'n god niet waar dat handleidinkje ligt en op het web kan ik het ook niet vinden. Vinz, heb jij misschien een .doc'ie voor me, of misschien iemand een site ? Alvast bedankt !

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

op de site van asus staat de jumper insteeling als je de eerste drie helmaal boven in heb dat is je fsb zet die op
1/2 1/2 1/2 dat is 100mhz zet je hem op 1/2 1/2 2/3 is 113 mhz de laaste vier onder in is je mP 1/2 2/3 1/2 2/3 is volgens mij mp van 4 moet maar ff zien!
suc6
ik heb dit mobo ook nog liggen en het gaat allemaal wel hard had een p2 300 op een fsb van 113 lopen en 500 nogwat mhz >:)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
here you go Tutti-frutti:
Voor voltage:
http://www.geocities.com/celeron_overclocker/voltage1.htm
verder staat hier ook veel over asus overklokken en bijv 1 GHz celly op een p2b:
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

minds are like parachutes, they work only when opened.

Pagina: 1