Toon posts:

Ilyama Pro 510 op 100 hz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7V133, Atlon XP 1800,Geforce 3 Elsa Gladiac ,512 mb Mushkin, dual boot Win 98/ Win XP.
Aan dit systeem hangt mijn 21 inch Vision Master Pro 510, die normaal gesproken onder beide Windowssystemen (met de 23.11 nvidia drivers) op maximaal 85 hz is in te stellen.
Hij kan ( en dat kon in het verleden ook) bij 1600x1200 op 100 hz draaien.
Als ik met powerstrip, dat ik alleen daarvoor gebruik, de frequentie omhoog zet naar 100 hz, dan begint XP af en toe te schelden, blokkeert het laden van het programma enz.
Is er een andere simpele methode (registry?) om dit probleem op te lossen?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hmm, jij hebt precies hetzelfde probleem. Ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en ik draai nu op 1024x768@75Hz inplaats van 85Hz. Ik ga kijken of je met de refesh fix iets kan doen. Dan kan je je monitor instellen de maximale refresh rate te nemen. Ik heb het nog niet geprobeerd, dus kan jij het doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich gaat 85 hz prima, alleen heb ik dan af en toe een lichte rimpeling in het beeld. Zet ik hem met powerstrip op 100 Hz, dan is het probleem verdwenen.
Alleen XP verdraagt powerstrip, of deze setting van powerstrip, niet altijd.

• We Are Borg

We Are Borg

Daarom moet je het gewoon in reg fixen. Daar staan alle refresh rates die je monitor aan kan per resolutie. Je moet dan gewoon alles onder je maximale refresh rate weg halen. Windows pakt namelijk automatisch de laagste refresh rate. Dit kan je handmatig doen, of de refresh rate downloaden.

Hmm, ben weer lekker vaag. Als je iets niet snapt aan het verhaal, dan hoor ik het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Moet je wel weten hoe dat moet!
Als ik via regedit, microsoft,windows,system,enum,display ga zie ik wel het een en ander staan.
Of ik daar moet zijn en wat ik daar zou moeten wijzigen, is me niet helder.

• We Are Borg

We Are Borg

Ja, ehhh, kan je ff een screen hier dumpen wat er allemaal staat. Dan kan ik de juiste eruit pikken. Anders de refresh rate fix downoladen (staat in de faq ;) ) en daarmee doet hij het automatisch. Suc6

• We Are Borg

We Are Borg

Heb net ff gedownload en alles werkt weer goed. Ben er 10Hz op vooruit gegaan :9
Pagina: 1