[CM] Houten kast

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Ik heb de smaak te pakken van het Keesmodden, dus wil ik mijn eigen houten kast bouwe. Nu heb ik het volgende ontwerp:

Layout:
Afbeeldingslocatie: http://tdlkeesmod.tripod.com/pic1.bmp

Fans onder:
Afbeeldingslocatie: http://tdlkeesmod.tripod.com/pic2.bmp

Fans boven:
Afbeeldingslocatie: http://tdlkeesmod.tripod.com/pic3.bmp

Ik wil graag het volgende weten:
1) Welk hout is het beste om te gebruiken ?
2) de bovenste fans 92mm of 120mm ?

Andere opmerkingen en of aanpassing zijn natuurlijk ook welkom ;)

edit:

Plaatjes deden raar ...
Als ze bij iemand anders ook raar doen, kan iemand ze dan op een andere server zetten ?
Ka nu niet bij me eigen server :( Kl*te proxy hier |:(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Je plaatjes doen het niet... en maak van die bmp's jpeg's !

• TDLofCC
Zie edit ...
Dat kan dus niet op me werk :(

edit:

Kan iemand ze dan ook ff in JPG omzetten ...
Ben vreselijk gelimiteerd hier op me werk :r

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.broekienet.f2s.com/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.broekienet.f2s.com/Image2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.broekienet.f2s.com/Image3.jpg
zow...

Verwijderd

Ik snap het nog niet helemaal....

• TDLofCC
Thanks DD :)
-----
Ik zal het ff uitleggen:
Rood zijn de out-takes en blauw de intakes.

Bovenste plaatje:
Dit is de bovenkant. De rode cirkels zijn out-take fans, en de blauwe rechthoeken de intakes.

Middelste plaatje:
Dit is dus de onderkant, hier komen dus de HDD's, 3 fans die lucht inblazen en 3 fans die de lucht inblazen.

Onderste plaatje is de layout van de kast, van de zijkant gezien.

Nu wel duidelijk ... ?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 12:30 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Thanks DD :)
-----
Ik zal het ff uitleggen:
Rood zijn de out-takes en blauw de intakes.

Bovenste plaatje:
Dit is de bovenkant. De rode cirkels zijn out-take fans, en de blauwe rechthoeken de intakes.

Middelste plaatje:
Dit is dus de onderkant, hier komen dus de HDD's, 3 fans die lucht inblazen en 3 fans die de lucht inblazen.

Onderste plaatje is de layout van de kast, van de zijkant gezien.

Nu wel duidelijk ... ?
Al een stuk duidelijker, maar is dat niet een beetje overkill? Op het bovenste plaatje zou de lucht naar binnen worden gezogen en zo ongeveer direct weer naar buiten als je het aan mij vraagt.. heeft dus weinig effect op je koeling

Verwijderd

om ff terug te komme op de houtsoort.
Ik zou mdf gebruiken, dat kun je nl met een zg bovenfrees exact maken zoals jij wilt, ik heb onangs een keuken gemaakt van mdf en dat is zeer goed bevallen. ik kan helaas geen foto's zetten maar ik kan je nog we div tips geven als je interesse hebt

• TDLofCC
in dat plaatje is het echt vanaf de bovenkant gezien.
Zeg dat hij 50cm hoog wordt, dan zou 20cm voor de hdd ruimte zijn, en meteen daarboven de fans die lucht in blazen, over de CPU en MB. Dan 30cm hoger wordt de lucht er weer uitgezogen ...

Maar messchien is 4 fans daar overdreven, zeg dat ik er dan 2 inzet, eentje blazend over de CPU en eentje over het MB.
Dan die 4 fans bovenop die de lucht er uit zuige.

Verwijderd

volgens mij moet de lucht idd nog wel een beetje op kunnen warmen, anders zit je alleen maar met onnodig veel geluid imo.

Verwijderd

K ben ook eens bezig geweest met een houten kast, en heb daar MDF voor gebruikt. Gewoon makkelijk te bewerken. :)

• TDLofCC
ehm ... ik heb net ff een ander ontwerpje gemaakt.
Wordt dus een desktop model, alleen iets groter >:)

Met drie compartementen
1) Met de 2 PSU's - Achterkant
PSU's hebben al fans, geen nodig ... nouja ;)

2) Moederbord + CD + FDD - Midden
bovenkant, 2x 120mm op 7v zuigend.

3) HDD ruimte - voorkant
op de voorkant 1x 92mm blazen en boven op 2x 80mm zuigen.

Sorry ;)
Tekeningetjes komen later ...
Moet ook nog ff werken enzo.

1 ding staat wel vast, het wordt dus MDF :)

edit:

Kan iemand deze pix weer ff omzetten naar JPG ?
En ergens neer zetten ?
http://tdlkeesmod.tripod.com/layout.bmp
http://tdlkeesmod.tripod.com/top.bmp

• TDLofCC
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

Ik loop nu al een paar dagen met verschillende ontwerpen in me hoofd ...

Cube, desktop, tower ....

Wat is het beste ... beter nog, wat is nog NIET gedaan ?
Ik wil natuurlijk wel origineel blijven.

Enigste wat ik wil is minimaal 4x120mm fans op 7v erin.
En ruimte voor een kewl logo uiteraard ... :)

Ideeen zijn zeer welkom ...

• TheManinBlack
  • Niet online
Een lijkkist.
Past wel een beetje bij jou, me thinks. *D

Cheers,

Verwijderd

Ben ik de enige die door heeft hier dat kasten voor een goede rede van metaal worden gemaakt?

• TDLofCC
nou ... ?
Waarom dan ?

Om te aarden, goh dat kan op allerlei manieren geloof ik ... maar jij bent de enige die het weet, dus vertel het me maar :9

Verwijderd

Je hebt toch natuurkunde gehad? Wat krijg je in een metalen kooi?

Het komt er op neer dat al je gevoelige chiptjes beschermd zijn tegen electrische/magnetische invloeden van buitenaf.
Hoogst waarschijnelijk loopt je pc vast als je mobiel af gaat, en kan je nieuwe hardware gaan kopen als het in de buurt heeft ge-onweert.

• TheManinBlack
  • Niet online
Dan de kist een beetje bekleden met kippengaas (oid) misschien?

Cheers.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Op vrijdag 28 december 2001 09:33 schreef Expert het volgende:
Hoogst waarschijnelijk loopt je pc vast als je mobiel af gaat
misschien heeft hij die niet :P

[on topic]

het kan wel, alleen moet je uitkijken dat als er iets invalt en dan bedoel ik iets wat geleid (schaar,schroefje, etc.) en dat valt precies tegen een connector of tegen een open stekkertje van je voeding...
[/on topic]

Dan heb jij al vuurwerk >:)

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Hout houdt ook de warmte lekker vast, terwijl metaal de eigenschap heeft deze gemakkelijk door te geven...

Verwijderd

Yep, kortom het is misschien wel leuk... (Eentje van marmer is nog bruter) maar alles behalve praktisch en zelfs gevaarlijk voor je systeem.

p.s hout brand goed.

• TDLofCC
ohja, dus daarom zijn er heel veel mensen die zo'n houten kast maken ... goh ...

Okee, en de warmte zal geen probleem zijn omdat er 4x120mm fans in komen ...

Dus dit zou het moeten worden:

H|G|N

H = hout
G = kippegaas
N = noppenschuim

• TheManinBlack
  • Niet online
Hey TheDarkLord666,
jij was toch diegene die om pentagram fingerguards vroeg?
Waarom maak je niet een soort grafsteen kast? Zo'n standaard rechte plaat met afgerondde bovenkant. Kan je ook lekker dik maken, mobo rechtop, cd-roms aan de rechter zijkant, en kaarten aan de linker zijkant. Voeding onderin voor het zwaartepunt. Deze grijs verven en je eigen naam in kerven ofzo (jaartal optioneel, lol). Met hout gaat dat lekker gemakkelijk.

Cheers.

Verwijderd

Nou nog 4 kippen en een haan en je bent klaar! :)

• TDLofCC
maninblack:
f*cking LOL :) :) :) :)

expert:
hmmm .. ja idd.
maar jij bent de expert, is dit wel goed ?
of mag dit ook niet werken ?
(niet heel erg als flame bedoeld ;))

Verwijderd

Hmmm, ik ben er voorzichtig in hoor, zoiets heb ik nog nooit gezien: Een houtenkast.
Aangezien hout veel meer bewerkbaar is dan staal kan je wel allerlei leuke vormpjes aannemen.

Kippegaas zal wel een verbetering zijn, maar heeft een veel
hogere weerstand dan staalplaat. Echt mooi staat het niet...
Maar proberen kan altijd!

Iedergeval zal ik een ge-aarde stekkercontact gebruiken,
want zonder stalenkast EN zonder aarde is wel
het lot tarten.

En pas op dat je pc geen houtworm krijgt!! :) sorry, blijft leuk.

• TDLofCC
hmmm ... dat kippengaas zit aan de binnenkant, ACHTER het noppenschuim, dus niemand die het ziet ...

en als ik nou een onderkant van een oude kast gebruik, die is van metaal, en daar me moerbordje op vastzet, issie geaard aan dat ding.

En al mijn stekkers zijn standaard geaard ... ik zag wat er gebeurde bij een vriend van me zonder ...
POEF ... alles een piekstroompie gehad ... echt ALLES was stuk ...

• TDLofCC
lame-o plaatjes maar dit is the final drawings :)

De layout van de hardware:
http://tdlkeesmod.tripod.com/top-view.jpg

De out-takes bovenop:
http://tdlkeesmod.tripod.com/out-takes.jpg

De zijkanten:
http://tdlkeesmod.tripod.com/side_views.jpg

De bovenkant:
http://tdlkeesmod.tripod.com/top_closed.jpg

comments ?

edit:

St00pid tripod !!

Verwijderd

ehm dark lord je plaatjes doen het niet :? stuur ze anders ff naar m'n email dan zet ik ze wel ff op een andere server :)

• TDLofCC
ik zag het ... klote tripod.
mailtje is onderweg.

Verwijderd

hier zijn ze dan:

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/crackzzz/mod/out-takes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/crackzzz/mod/sideviews.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/crackzzz/mod/top-view.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/crackzzz/mod/topclosed.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/crackzzz/mod/top.jpg

Verwijderd

is wa leuk :)

Verwijderd

tekening van het bovenaanzicht klopt niet met het zijaanzicht met de cdrom en hd's...

cdrom staat veel te veel naar rechts (waar moet die psu anders nog komen)?

of sla ik de bal mis?

thebuzz

• TDLofCC
he ... je hebt gelijk ... :)
Maar wat vindt je ervan ?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
HOU ER GOED REKENING MEE WELK HOUT JE GEBRUIKT!!

Hout zet in vochtige tijden (winter) uit en krimpt in de zomer weer in. Dit kán je je moederbord kosten!

Ik zou niet weten welk hout geschikt is voor dit soort dingen. Zou je bij de doe-het-zelf zaak moeten wezen. Die zijn daar iets meer ervaren in dan ik

• TDLofCC
MDF ... dat wil ik gaan gebruiken ...
en hij staat toch binne ?

Verwijderd

Ik heb ook een houten kast maar ik heb mijn mobo op een het frame van m'n oude kast zitten

Verwijderd

je kan beter een houte frame om een metalen frame van een case maken, want het metalen frame zit er echt voor een reden!

Waarom denk je dat Sony, HP, etc... anders niet met een of andere Design model op de proppen zijn gekomen, met beuken hout ofzo!!

• TDLofCC
hmmm ... ik heb nog niemand met problemen met zijn houte kast gehoord ...

dus waarom zittie er dan ?

Verwijderd

@mast3r:
jij hebt een houten kast he. staan er daar ook een paar figuren van online? heb echt wel interesse daarin. speel al een tijdje met het idee om ook zelf een kast te bouwen in mdf.

@thedarklord66
wat ik er van vind: vind het formaat niet zo geslaagd. kan me niet direct inbeelden hoe ge zo'n 'bak' op je bureau zet (of onder). toch nog paar vraagjes:
-staan die psu's nu op hun kant of liggen die plat?
-waarom tweede psu vooraan in de kast. wat gaat ge met de stroomkabel doen? vooraan ook? -> lelijk
- hoe gaat ge bevestiging doen van fdd en cdrom?
- der gaan toch wieltjes onder komen he :)
- raampje zit niet mooi. die moet boven je mobo komen. als ge raampje boven psu steekt geeft dat niet veel effect
- hoe gaat ge alles kunnen demonteren? verwijderbare bovenkant?
- in mijn kast die ik ooit eens ga maken, ga ik gewoon een dunne aluminium plaat aan de binnenkant van die mdf plaat plakken. geeft nog mooi blinkend effect bij een ruitje
- tip: bovenfrees!
- ...

misschien nog een tip: bezoek deze website eens. dit is van iemand die zijn bestaande kast in een mdf kast ingebouwd heeft. der zitten een paar goeie ideeën in, en is mooi afgewerkt volgens mij

http://www.sap2k.dk/hardwareCasemod_uk.html

greetings,

thebuzz

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:38
Op zaterdag 29 december 2001 15:02 schreef Beest144 het volgende:
je kan beter een houte frame om een metalen frame van een case maken, want het metalen frame zit er echt voor een reden!

Waarom denk je dat Sony, HP, etc... anders niet met een of andere Design model op de proppen zijn gekomen, met beuken hout ofzo!!
Ik heb volgens mij al een paar casemods met plexiglas voorbij zien komen en dat werkt ook goed, een metalen kast zal iets stralingsbestendiger zijn, maar het hoeft m.i. geen problemen op te leveren.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 29 december 2001 11:16 schreef SONiCB00M het volgende:
HOU ER GOED REKENING MEE WELK HOUT JE GEBRUIKT!!

Hout zet in vochtige tijden (winter) uit en krimpt in de zomer weer in. Dit kán je je moederbord kosten!

Ik zou niet weten welk hout geschikt is voor dit soort dingen. Zou je bij de doe-het-zelf zaak moeten wezen. Die zijn daar iets meer ervaren in dan ik
En dit klopt als een bus.

Gebruik altijd watervast verlijmde houtplaten.
Nooit MDF nemen want dat is zo zacht als boter (niet letterlijk)
Ik raad je aan om Beton triplex te nemen, het kost ook wel wat (119,- per 250x120x1,2cm) maar het is uitermate sterk, kan goed tegen vocht en kan een flinke stoot hebben.
Inprincipe moet je hout hebben wat minimaal 12mm dik is, veel houtsoorten boven de 12 zijn watervast verlijmd.
Goede alternatief voor beton triplex is Merantie (250x120x1,2cm kost 95,-)

Afraders:
Underlayment
MDF
Hardboard
en alle houtsoorten onder de 12mm

Let ook op aanbiedingen dat scheelt vaak enorm.
ps. alle prijzen die ik noemde zijn circa prijzen van de Gamma.

39

• TDLofCC
@TheBuzz
wat ik er van vind: vind het formaat niet zo geslaagd. kan me niet direct inbeelden hoe ge zo'n 'bak' op je bureau zet (of onder).
Naja, ik hoop dat het een beetje desktop model wordt, maar als dat niet gaat wordt het toch een cube, met ongeveer dezeflde layout.
toch nog paar vraagjes:
-staan die psu's nu op hun kant of liggen die plat?
De ATX ligt met de fan naar de CPU, de ander ligt plat, want dat is maar een gewone AT, voor de fans/ccfl
-waarom tweede psu vooraan in de kast. wat gaat ge met de stroomkabel doen? vooraan ook? -> lelijk
Die zie je dus niet ... stroomkabel is door gelust met de 1e psu.
- hoe gaat ge bevestiging doen van fdd en cdrom?
Soort brackets van de praxis, waar je ook boeken steunen mee vast zet, alleen dat klein, heb ik ook in me stofzuiger met de HDD;s gedaan.
- der gaan toch wieltjes onder komen he
jazekers ... heb al hele mooie gezien bij de praxis ;)
- raampje zit niet mooi. die moet boven je mobo komen. als ge raampje boven psu steekt geeft dat niet veel effect
Raampje is ook niet zekers nog, wel dat er eentje komt maar nog niet waar.
- hoe gaat ge alles kunnen demonteren? verwijderbare bovenkant?
idd :)
- tip: bovenfrees!
:?

Koole site ook btw ...
is een goed idee, ik heb nog wel een andere inwin Q500 case >:) Ook maar ff over nadenken. Hoef ik iig niet moeilijk te doen met monteren van de hardware.

@Homedisc
Gebruik altijd watervast verlijmde houtplaten.
Nooit MDF nemen want dat is zo zacht als boter (niet letterlijk)
hmmm, waarschijnlijk is het daarom ook goedkoop ?
Ik raad je aan om Beton triplex te nemen, het kost ook wel wat (119,- per 250x120x1,2cm) maar het is uitermate sterk, kan goed tegen vocht en kan een flinke stoot hebben.
Inprincipe moet je hout hebben wat minimaal 12mm dik is, veel houtsoorten boven de 12 zijn watervast verlijmd.
Goede alternatief voor beton triplex is Merantie (250x120x1,2cm kost 95,-)
ach wat is duur toch ?
een beetje goed kast kost ook al 400-500 piek.
En bedankt voor de tip, dan moet ik eers maar eens geld gaan sparen ;)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Wat dacht je van plexiglas i.p.v. hout? De gaatjes voorboren en evt. de schroefjes voor verwarmen. Werkt perfect! Daarnaast is het mooi te bewerken, evt. in kleur spuiten en uitsparingen invrezen. Een blacklight erin en klaar is TheDarkLord666.

Zou hij met alu-folie minder gevoelig voor mobieltjes e.d. zijn?

Vette mod man! Goed idee.

:+

• TDLofCC
wtf doet dat in deze thread ?
maak dan een eigen aan !! :(

Verwijderd

Op verschillende dagen schreven meerdere mensen het volgende:

Dat hout geen straling tegenhoud e.d.
heb ik één woord voor: gezeik

ik heb hier een celeron 766 systeempje in een MDF "kastje" die al 2 maanden stabiel 24/7 draait op 985MHz (zie link in ondertitel voor twee plaatjes). Hijs niet echt netjes gemaakt, omdat ik hem in 1 middag in elkaar heb gezet. En een verhoging nodig had voor mijn werkstation.

Straling en al dat soort dingen zijn alleen maar theorieën van mensen die het nog nooit hebben uitgeprobeert IMO.

Verwijderd

@TheDarkLord666
die bovenfrees:
een bovenfrees is zeer gemakkelijk bij het werken met mfd platen. wanneer je met rechte hoeken werkt, heb je snel eens iemand die er met zijn lompe poten tegenloopt en daar gaat uw mooi kastje met rechte hoeken.

met een bovenfrees kan je alle hoeken afronden, en dat geeft ook een mooi effect aan je case. niet alles is zo recht en vierkant. Mijn idee was ook om een lcd in de voorkant van de case te zetten, maar dan ook dmv frees ingewerkt.

Koole site ook btw ...
is een goed idee, ik heb nog wel een andere inwin Q500 case >:) Ook maar ff over nadenken. Hoef ik iig niet moeilijk te doen met monteren van de hardware.
-> dit zal ik niet meer uitvoeren. dit weekend nog eens zitten rommelen in mijn kast en heb fan van cpu @ 7 volt laten lopen en de fan die in mijn cdrw zit (plextor 8-2-20) is nu geschakeld op mijn fanbus. is dit de eerste cdrw op fanbus? er zit een kleine fan in van 2.5*2.5 cm en die maakt meer lawaai dan alle fan's van mijn pc samen... dus nu heb ik een tamelijk stille pc! :)

over mdf platen en water/vocht/andere
uitzetting en inkrimping: als het later de bedoeling wordt om je case te spuiten (of een laklaag over te zetten) kan je even goed vooraf een laag epoxy er over zetten. gegarandeerd waterdicht (indien volledig! verpakt in epoxy) en zéééér krasbestendig. kost wel wat meer maar je hebt nog altijd de moooie structuur van mdf. betonplaten zien er :r uit!

andere: (stralingen en dergelijks) dan moet je toch wel eens uitleggen waarom een plexi case toch zo weinig last heeft van straling? ah ja, ik weet het weer, tis toch omdat plexi ook elektriciteit geleidt he 8-) 8-)

ziezo, ik heb weer mijn zegje gedaan

thebuzz

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil dus ook met hout beginnen, ik heb heel lang zitten kijken naar mooie kasten maar die beginnen pas bij 100 tm 150.
Dit op dit plaatje is toch MDF??
http://www.wol.dk/~sap2k/Images/Case_Mod/Case_Front02.jpg
Kan je zon bovenfrees ook ergens huren? Zoja wat kost dat voor een dagje en wat kost MDF per vierkantemeter??

Verwijderd

bovenfrees nieuw (goedkoop model): 50 €
mdf 12 mm 244*122 cm: 15/20€
en dat is idd mdf op die foto

thebuzz

• Chickendorp
  • Niet online
Haha hier zie ik wat leuks jongens dit is supergaaf maar denk niet echt haalbaar voor een AMD 1400 of wel??

http://pages.yahoo.com/nhrp?o=woodencase&p=index.html&pos=5&f=all&h=/cultures___community/groups/geeks/computer_geeks/

• TDLofCC
Op dinsdag 08 januari 2002 11:22 schreef Chickendorp het volgende:
Haha hier zie ik wat leuks jongens dit is supergaaf maar denk niet echt haalbaar voor een AMD 1400 of wel??

http://pages.yahoo.com/nhrp?o=woodencase&p=index.html&pos=5&f=all&h=/cultures___community/groups/geeks/computer_geeks/
Ten eerste:
WTF doet dat hier ?
Ten tweede:
De link werkt niet eens !

• Chickendorp
  • Niet online
Als je even iets verder had gelezen dan je neus lang is dan had je gezien dat ie te vaak was bekeken, over een klein uurtje kan ie weer, ik zal hem dan ff copien en pasten hier naar toe.

• TDLofCC
dat verklaart nog steeds niet waarom deze link enzo in deze post staat ... |:(

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:11
mdf is mischien goedkoop maar is heel zwaar ligt er maar net aan welke dikt je natuurlijk pakt en het is niet fijn om te verwerken want het is geperst houdt dus het splijt vlug en dat is ook te zijn op het plaatje ik zou het al zeker niet spijkeren want het het is best hard en dus splijt het schroeven zou kunnen maar ik zou toch voor een andere houtsoort gaan mischien iets duurder maar veel lichter en bewerkbaarder wel makkelijk als je hem ooit wil vervoeren naar een lan ofzo waar je je pronkstuk wil laten zien

• TDLofCC
idd ...

kleine tip:
LEESTEKENS ?
datleestnamelijkeenstukmakkelijker ... :)

Verwijderd

Ik ga het op Trespa en alu hoekprofiel houden denk ik.
Pagina: 1