[php][domxml] html laten staan

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Ik ben bezig met een site, en nu kom ik op het volgende probleem:

In de database staan postings met html erin verwerkt. Wanneer ik die posts uit te database haal en met domxml onder een node hang, wordt de html ge-escaped.

Het probleem is dus dat de html uit de datbase niet naar de browser wordt gestuur, maar ge-escaped naar de browser wordt gestuurd.

Weet iemand toevallig een oplossing die snel werk waarbij ik wel stukken html kan toevoegen aan domxml, zonder dat alle tags worden ge-escaped?

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

is een bekend probleem voor DOM2, oude browsers heb je innerHTML die je kan zetten, maar DOM@ ondersteund dat niet meer. De "truck" die ze bij netscape voorstellen is om een onzichtbaar inline frame te maken, daar je html met document.write in te plakken, en dan de volledige boom van dat frame te kopieren onder een node in je main document.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Ik gebruik geen DOM om de html in te maken, maar DOM om xml te maken die vervolgens door een xsl omgezet wordt naar html.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In XSLT kan je de escaping uit zetten. Misschien is dat een oplossing?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

sorry, lees foutje op de extreem vroeguh ochtend van mijn kant :)

Hmm, gedachte kronkel, als je er toch met xslt een html file van maakt, wat is er dan mis met direct cdata[] te dumpen in de html...dan werken je tags toch? :?