Toon posts:

Asus A7V266e blauwscherm xp installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na alles in elkaar te hebben gebouwd aan de hand van de handleiding en een aantal posts hier op tweakers, begon ik met de installatie van XP. ik laat hem booten via de CD-rom.
windows laad al zijn drivers voor ScSI en zo. Dan even een kort zwart scherm en daarna.... EEN BLAUW SCHERM!!!! en dat doet elke keer weer. Nadat ik de CPU level 1 en 2 cache uit had gezet, ging de installatie gewoon door!!!
Daarna level 1 en 2 cache weer aangezet. Ik alle drivertjes geinstalleerd. dan maar ff 3dmark2001 installeren, maar zodra de installatie de "textures" aanpast loopt de hele pc vast in XP. ?????? HELP MIJ!!
Configuratie:

Asus A7V266e onboard sound, geen RAID
Athlon XP 1600+
256MB DDRRAM Samsung
40GB Maxtor ATA100 schijf
Live 5.1
motorola modem 56K (aarg, nog steeds geen kabel/ADSL!!)
GEFORCE2MX400 ASUS met TVout

Update/progress:
In de Asus A7V266e Bios kun je bij je CPU kiezen voor handmatig, 1050 of 1400. de 1600XP is dus 1400mhz daar zt ik hem dan ook op. Maar als ik hem op 1050 zet dan doet de XP installatie het weer wel???!!

Verwijderd

Als je zelf een computer bouwt zijn dit de risico's. Mijn ervaring heeft me geleerd dat je eerst je pc met zo min mogelijk 'extra's' (je hebt het over SCSI) aan de praat moet zien te krijgen. Hij hoeft heus niet meteen te werken, dus testen en dan iets erbij, dan weer testen is de methode die ik hanteer als alles niet in 1x werkt.

Bij zo min mogelijk componenten (dus als je twee dimms hebt, er 1 in doen zodat je kunt wisselen etc.) is het gewoon makkelijker te bepalen welk onderdeel het niet (goed) doet.

Bij jouw systeem zou het natuurlijk heel goed een warmteprobleem van je proc kunnen zijn, of je proc is gewoon stuk/niet goed werkend. Zit je koeler er goed op, werkt de fan, zit er warmtegeleidende pasta tussen (wat is de temp van je proc? is bij een amd niet nauwkeurig te meten...)

Nou succes ermee, en fijne kerstdagen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het opgelost door mijn GeForce 2 (dezelfde als jij) tijdens de installatie te vervangen door een ATI kaart. Na de installatie van XP gewoon de GeForce 2 terug gezet die dan automatisch gedetecteerd wordt.

Hopelijk werkt dit voor jou ook.

Groet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
welke bios versie zit er op je mainboard?

vorige week had ik een mainboardje bij een kennis (aopen ak73) welke de cpu wel kwa snelheid kerkende maar niet als XP (cpu) na een bios update wel, en toen werkte ie ook prima

waarschuwing vooraf:
weet waar je mee bezig met als je je bios gaat updaten!, tis niet geheel risicoloos,

A wise man's life is based around fuck you

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb zelfde bord en windows XP met de 1004B final bios geinstalled.. geen problemen gehad. Ik draai nu 1005-05 beta bios.. loopt echt rock stable..

heb je wel a-merk geheugen btw? meestal eerste wat blauwe schermen geeft.. een de detenator 23.11 dan in combi met gf3 :)