D&D/AD&D question

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20
ik ben gisteren naar lord of the rings geweest en ik had een discussie met een vriend van mij of LOTR nou ADND is of niet.

ik heb bewezen dat er een connectie is tussen ADND en LOTR
en volgens mij is LOTR een ADND verhaal, maar volgens hem was lord of the rings er eerder. weet iemand hoe oud D&D is wie het verzonnen heeft?

Verwijderd

Lotr was er absoluut eerder.

Zie ook:
http://www.adnd.com/

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

LoTR was idd eerder en het is nooit een geheim geweest dat D&D gedeeltelijk wat dingen heeft afgekeken bij LoTR. Niet echt verwonderlijk ook, Tolkien heeft best goed een fantasy wereld gecreeerd :P

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20
he kut, disscusie verloren :(

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

en volgens mij is LOTR een ADND verhaal, maar volgens hem was lord of the rings er eerder. weet iemand hoe oud D&D is wie het verzonnen heeft?
LoTR is zeker 25 jaar eerder dan AD&D, en wellicht een stuk meer. Dungeons & Dragons is een jaar of 15 (gok ik, ik kan er best een paar jaar naast zitten) geleden verzonnen dooe E. Gary Gygax.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Lord of the Rings een AD&D verhaal???? Heiden, AD&D is denk ik eerder op LotR gebaseerd dan andersom, als je het halfling volk in AD&D neemt lijken de namen heeeel erg veel op die uit LotR, sorry als het een beetje flamerig over komt, was niet heelemaal de bedoeling maar Lord of the Rings is eigenlijk het begin van de moderne Middeleeuwse Fantasie

The Godfather of Fantasie: J.R.R. Tolkien

Oh, en de film is zoooo goed :9~

Met de volgende uitspraak zal ik waarschijnlijk ook een heleboel flames opwekken, maar zelfs de Star Wars Sage is op Lord of the Rings gebaseerd ;)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Hmmm, zeg rustig maar een jaar of 50 eerder :)
Tolkien schreef iig het eerste ding over middelaarde rond 1930 ofzo en in 1960 (ergens in die richting) is het hele werk pas uitgegeven. En een echt D&D rulebook kwam pas in de jaren 70 (kan het ff opzoeken in collector's box, zit een history boekje in).
Maar er zijn zeker wel verbanden tussen de twee werelden, kijk maar na de halfling, orcs enz. elke fantasy schrijver houdt zich aan dingen die Tolkien ooit verzonnen heeft.
Maar LotR was absoluut eerder dan D&D, geez het was er al voordat Gary Gygax geboren werd :) en LotR naar D&D heeft absoluut geen connecties, maar de andere kant op wel.
Helaas dus :0 Discussie verloren.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:02 schreef Soccubus het volgende:
Met de volgende uitspraak zal ik waarschijnlijk ook een heleboel flames opwekken, maar zelfs de Star Wars Sage is op Lord of the Rings gebaseerd ;)
wtf? leg uit! :)

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 13:34 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

LoTR is zeker 25 jaar eerder dan AD&D, en wellicht een stuk meer. Dungeons & Dragons is een jaar of 15 (gok ik, ik kan er best een paar jaar naast zitten) geleden verzonnen dooe E. Gary Gygax.
D&D is ergens begin of halferwege de jare 70 ontworpen, als ik het goed heb

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:06 schreef Caspian het volgende:

[..]

wtf? leg uit! :)
Als je het LotR verhaal neemt, heeft het heel erg veel raakvlakken met het SW verhaal, alleen is SW in een toekomstig tijdprek en LotR in een middeleeuws, maar het draait om het zelfde: de strijd tussen goed en kwaad en hoe zo'n strijd een "goede" man corrupt kan maken. ;)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Yep klopt.
Toch vind ik het ontstaan van D&D ook wel kewl :). Als je je handen nog op een collector's box kunt leggen zou ik dat zeker doen. Zitten aantal klassieke adventures in en een herdruk van de eerste uitgave van het eerste phb.
Maar moet je nagaan dat het in het begin allemaal bij Gary thuis plaatsvondt met een man of 50 zaten ze bij hem in de kelder te D&D'en.
Och ja, in dat history boekje staan allemaal leuke feiten enzo, is wel leuk om eens gelezen te hebben.

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:10 schreef Sorcerer@ het volgende:
Yep klopt.
Toch vind ik het ontstaan van D&D ook wel kewl :). Als je je handen nog op een collector's box kunt leggen zou ik dat zeker doen. Zitten aantal klassieke adventures in en een herdruk van de eerste uitgave van het eerste phb.
Maar moet je nagaan dat het in het begin allemaal bij Gary thuis plaatsvondt met een man of 50 zaten ze bij hem in de kelder te D&D'en.
Och ja, in dat history boekje staan allemaal leuke feiten enzo, is wel leuk om eens gelezen te hebben.
He, gat, ik wil echt niet weten wat er gebeurd als je 50 man in een kelder opsluit :P

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
dan is lord op de mideliuwse verhallen gebazeerd angezien ze toen al zulksord verhallen haden en de romenijne hadden ze en de grieken en de egiptenaaren en de asteken en de en de en de
kortom het kan best zijn dat er mesgien een rakvlak ligt tusen lord en starwarse mar het is tog effe iets anders als je het daar zo stelt wat dan is zelfs het verhaal van adam en eva zo

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Nog even een reactie op de topic starter: Arrrggghhhhhhhh LotR gebaseerd op D&D?? Heiligschennis!! hoe kom je daar in Godsnaam op? :r |:(

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op maandag 24 december 2001 14:05 schreef Sorcerer@ het volgende:
Hmmm, zeg rustig maar een jaar of 50 eerder :)
Tolkien schreef iig het eerste ding over middelaarde rond 1930 ofzo en in 1960 (ergens in die richting) is het hele werk pas uitgegeven. En een echt D&D rulebook kwam pas in de jaren 70 (kan het ff opzoeken in collector's box, zit een history boekje in).
Maar er zijn zeker wel verbanden tussen de twee werelden, kijk maar na de halfling, orcs enz. elke fantasy schrijver houdt zich aan dingen die Tolkien ooit verzonnen heeft.
Maar LotR was absoluut eerder dan D&D, geez het was er al voordat Gary Gygax geboren werd :) en LotR naar D&D heeft absoluut geen connecties, maar de andere kant op wel.
Helaas dus :0 Discussie verloren.
De rassen die Tolkien gebruikte waren al eerder verzonnen en werden al gebruikt in Middel-Engelse gedichten. Ik weet zo gauw geen voorbeeld, maar in de Middel-Engelse literatuur was Middle-Earth de onderwereld.

Verwijderd

Natuurlijk, Tolkien gebruikt oude Sagen en Mythen, waaronder de Ring des Niebelungen. In dit epos worden ook elven en dwergen beschreven. Het verschil met de Tolkien is natuurlijk dat het boek is, de Ring des Niebelungen is meer een mythe of overlevering.
Op maandag 24 december 2001 14:30 schreef BlueAngelGoT het volgende:
De rassen die Tolkien gebruikte waren al eerder verzonnen en werden al gebruikt in Middel-Engelse gedichten. Ik weet zo gauw geen voorbeeld, maar in de Middel-Engelse literatuur was Middle-Earth de onderwereld.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:30 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Voor elfen/dwergen geld dit zeker (hoewel in andere vorm), maar de hobbit/halfling is een creatie van Tolkien.

Trouwens.. Waarom heeft men het er altijd over dat Star Wars in de toekomst afspeeld? Ik ben geen starwars fan en weet er niet gek veel vanaf, maar ik meende dat het vooraf ging aan zo'n tekst die richting sterren scrolde...

A long, long time ago, in a galaxy far, far away...

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• White Dust

White Dust

Maar het Hobbit volk is een volk wat Tolkien zelf heeft verzonnen, later werd het hobbit volk voor een ander ras gebruikt, en dat komt door het wezen Gollem, ook ooit een hobbit, een een samenvoeging met een ander volk namenlijk de goblin kreeg je de Hobgoblin, leuk dat Gollem voor een heel nieuw ras zorgt wat weer in D&D en AD&D wordt gebruikt ;)

[telaatmode] Damn, over de Hobbit ben ik weer te laat ;) [/telaatmode]

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:38 schreef Soccubus het volgende:
Maar het Hobbit volk is een volk wat Tolkien zelf heeft verzonnen, later werd het hobbit volk voor een ander ras gebruikt, en dat komt door het wezen Gollem, ook ooit een hobbit, een een samenvoeging met een ander volk namenlijk de goblin kreeg je de Hobgoblin, leuk dat Gollem voor een heel nieuw ras zorgt wat weer in D&D en AD&D wordt gebruikt ;)
Heilig schenner! tis Gollum (of Sméagol, whichever you prefer) en niet Gollem!

Verwijderd

Hier: http://www.cgonline.com/features/011218-f1-f1.html staat een verhaal over de oorsprong van D&D. Dus hoe en waaruit het ontstaan is. Voor de liefheber, tis een lang verhaal.

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:40 schreef Caspian het volgende:

[..]

Er zijn ook vertalingen >:)

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:35 schreef DarkX het volgende:

[..]

Trouwens.. Waarom heeft men het er altijd over dat Star Wars in de toekomst afspeeld? Ik ben geen starwars fan en weet er niet gek veel vanaf, maar ik meende dat het vooraf ging aan zo'n tekst die richting sterren scrolde...

A long, long time ago, in a galaxy far, far away...
Goed, voor onze begrippen zou het een toekomstige wereld moeten zijn, kwa technologie bedoel ik dus, De Midden-Aarde zou net zo goed een wereld ver in de toekomst kunnen zijn :P

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:41 schreef DarkX het volgende:

[..]

Er zijn ook vertalingen >:)
damnit, verdomde vertalers :( kunnen ook nooit iets perfect doen :( daarom lees ik alles origineel, Strider = Stapper, Baggings = Balings, wat baal ik ervan :(

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:41 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Goed, voor onze begrippen zou het een toekomstige wereld moeten zijn, kwa technologie bedoel ik dus, De Midden-Aarde zou net zo goed een wereld ver in de toekomst kunnen zijn :P
waarom niet? wie zegt dat het op onze aarde is?

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:43 schreef Caspian het volgende:

[..]

damnit, verdomde vertalers :( kunnen ook nooit iets perfect doen :( daarom lees ik alles origineel, Strider = Stapper, Baggings = Balings, wat baal ik ervan :(
Ik vin vooral Sam Gewissies uit de Gouw heel erg ;)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:44 schreef DarkX het volgende:

[..]

Ik vin vooral Sam Gewissies uit de Gouw heel erg ;)
damnit, heet die zo in het nederlands shit hé...

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:45 schreef Caspian het volgende:

[..]

damnit, heet die zo in het nederlands shit hé...
Ach, er zijn ergere vertalingen...

Schijfwereld's Opoe Wedersmeer bijvoorbeeld, of het land in Jordan's wereld dat de Verwording heet...

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:40 schreef Caspian het volgende:

[..]

Solly, maar ik had In de ban van de Ring, niet zo snel bij de hand, an wel de Vironica gids van vorige week, en daar stond Gollem, en Golle/um was Sméagol, maar door de macht van de Ene Ring is hij verranderd (met een beetje hulp van de andere Hobbits uit de buurt) in Golle/um ;)

Verwijderd

Maar goed: rond 1933 begon Tolkien met het hele gebeuren, en in 1936 was 'The Hobbit' af. Toen zat ook het grootste deel van Middle Earth al in zijn hoofd. In 1955 werd the Lord of the Rings eindelijk gepubliceerd.
Op maandag 24 december 2001 14:02 schreef Soccubus het volgende:Met de volgende uitspraak zal ik waarschijnlijk ook een heleboel flames opwekken, maar zelfs de Star Wars Sage is op Lord of the Rings gebaseerd ;)
Je hebt gelijk, of in ieder geval voor een deel:

Middle Earth is in het Elfish 'Endor': juist, die bosrijke planeet met kleine harige mannetjes ;)

Zoek zelf naar meer grappige overeenkomsten; het zijn er best veel :)

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:49 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, of in ieder geval voor een deel:

Middle Earth is in het Elfish 'Endor': juist, die bosrijke planeet met kleine harige mannetjes ;)

Zoek zelf naar meer grappige overeenkomsten; het zijn er best veel :)
Dat wist ik niet, SW kon mij niet echt boeien :P

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:47 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Solly, maar ik had In de ban van de Ring, niet zo snel bij de hand, an wel de Vironica gids van vorige week, en daar stond Gollem, en Golle/um was Sméagol, maar door de macht van de Ene Ring is hij verranderd (met een beetje hulp van de andere Hobbits uit de buurt) in Golle/um ;)
Met hulp van hobbits in de buurt?

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:51 schreef DarkX het volgende:

[..]

Met hulp van hobbits in de buurt?
Tja, toen hij de Ene Ring had gevonden (of de Ene Ring hem had gevonden, tis maar net hoe je het bekijkt) begon hij in zich zelf de murmellen, toen kreeg hij van andere hobbits snel de naam Gollum en die is gebleven ;)

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 14:59 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Tja, toen hij de Ene Ring had gevonden begon hij in zich zelf de murmellen, toen kreeg hij van andere hobbits snel de naam Gollum en die is gebleven ;)
Ow, jeh. Ik dacht al, andere hobbits hebben weinig invloed op zijn verandering gehad lijkt me.

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Op maandag 24 december 2001 15:00 schreef DarkX het volgende:

[..]

Ow, jeh. Ik dacht al, andere hobbits hebben weinig invloed op zijn verandering gehad lijkt me.
Nee, maar hij heeft wel een moord moeten plegen om die ring te bemachtigen, dat heeft zijn gemoedstoestand ook geen goed gedaan. Hij leeft ook al veel langer dan een Hobbit ooit zou kunnen halen, maar volgens mij zeggen ze zelfs dat hij niet echt een hobbit was, maar bij een ras hoorde dat gezien werd als de voorlopers van hobbits (bla)

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 18:21 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Nee, maar hij heeft wel een moord moeten plegen om die ring te bemachtigen, dat heeft zijn gemoedstoestand ook geen goed gedaan. Hij leeft ook al veel langer dan een Hobbit ooit zou kunnen halen, maar volgens mij zeggen ze zelfs dat hij niet echt een hobbit was, maar bij een ras hoorde dat gezien werd als de voorlopers van hobbits (bla)
Hij behoorde wel tot het hobbit ras, alleen de Ene Ring geeft een langere levensduur aan de drager, dat zag je ook bij Bilbo ;)

Verwijderd

Het is toch al lang bekend dat George Lucas de werken van Tolkien heeft gebruikt in zijn Star Wars saga. Ik ben fan van beide, dus ik ben heel erg benieuwd of Episode 2: Attack of the Clones the Fellowship of the Ring kan evenaren/overtreffen.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 10:52 schreef Mage het volgende:
Het is toch al lang bekend dat George Lucas de werken van Tolkien heeft gebruikt in zijn Star Wars saga. Ik ben fan van beide, dus ik ben heel erg benieuwd of Episode 2: Attack of the Clones the Fellowship of the Ring kan evenaren/overtreffen.
De star wars sage heeft mij nooit echt kunnen boeien, maar je moet heel erg veel uit de kast trekken om Lord of the Rings: The Felloship of the Ring maar te evenaren, het is zo'n goede film :9~

• White Dust

White Dust

Maar, éh, hoort deze topic hier wel thuis :? mischien beter in iets als W&L ik bedoel, het heeft niet meer echt zoveel met games te maken, mischien in het begin van de topic met het gebeuren over D&D en AD&D maar als het over boeken en filmen gaat weet ik het niet ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 11:32 schreef Soccubus het volgende:

[..]

De star wars sage heeft mij nooit echt kunnen boeien, maar je moet heel erg veel uit de kast trekken om Lord of the Rings: The Felloship of the Ring maar te evenaren, het is zo'n goede film :9~
ik ga overmorgen! mijn plaatsje is gewoon precies in het midden v/d zaal, dan smokkel ik een fles cola enzo mee naar binnen :9

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 11:45 schreef Caspian het volgende:

[..]

ik ga overmorgen! mijn plaatsje is gewoon precies in het midden v/d zaal, dan smokkel ik een fles cola enzo mee naar binnen :9
Kzou een beetje uit het midden gaan zitten, ietsje achter het midden, daar is het geluid het best ;) zo'n goede film :9~

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 25 december 2001 11:44 schreef Soccubus het volgende:
Maar, éh, hoort deze topic hier wel thuis :? mischien beter in iets als W&L ik bedoel, het heeft niet meer echt zoveel met games te maken, mischien in het begin van de topic met het gebeuren over D&D en AD&D maar als het over boeken en filmen gaat weet ik het niet ;)
Het heeft echter ook geen bal met W&L te maken, dus laat maar lekker staan - tenzij je graag hebt dat 'ie in SG terecht komt. :)
Op dinsdag 25 december 2001 10:52 schreef Mage het volgende:
Echt waar, ik vind 'Attack of the Clones' zo'n beetje de stomste titel die ik ooit gehoord heb... ze moeten wel een hele goede film produceren om dat weer goed te maken. :) En dat mag dan wel een stuk beter zijn dan de Phantom Menace, want dat was niet al te goed. Dood aan Jar Jar Binks!

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• PsyFlash
Op dinsdag 25 december 2001 12:36 schreef Lord Daemon het volgende:
Echt waar, ik vind 'Attack of the Clones' zo'n beetje de stomste titel die ik ooit gehoord heb... ze moeten wel een hele goede film produceren om dat weer goed te maken. :) En dat mag dan wel een stuk beter zijn dan de Phantom Menace, want dat was niet al te goed. Dood aan Jar Jar Binks!
Idd, die film vond ik ook erg .. cheesy, hij leek ook veel minder lang te duren, dan de andere sw films, gewoon omdat er volgens mij minder verhaal in zat. Hij is veel korter samen te vatten dan al zijn voorgangers (of eigenlijk vervolgen) En leek ook veel meer op spectakel gericht dan op acteer talent en verhaal.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 12:36 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Het heeft echter ook geen bal met W&L te maken, dus laat maar lekker staan - tenzij je graag hebt dat 'ie in SG terecht komt. :)
[..]

Ok, laat dan maar staan :) tja voor een computer animatie ziet Gollum >:) er een stuk leuker uit dan JarJar :+

Die titel lijkt zo'n beetje recht uit een jaren 50 B-film te komen :P

Verwijderd

Als deze topic in W&L gezet wordt gaan ze daar helemaal flippen en gooien ze hem gelijk dicht.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 14:25 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Ok, laat dan maar staan :) tja voor een computer animatie ziet Gollum >:) er een stuk leuker uit dan JarJar :+

Die titel lijkt zo'n beetje recht uit een jaren 50 B-film te komen :P
ik zoek nog steeds een plaatje van gollum uit de film ;( kan ji er eentje posten?

• White Dust

White Dust

Op woensdag 26 december 2001 00:32 schreef Caspian het volgende:

[..]

ik zoek nog steeds een plaatje van gollum uit de film ;( kan ji er eentje posten?
Sorry, heb niets kunnen vinden, kben ook wel benieuwd hoe gollum er pricies uit ziet, in de eerste film krijg je maar kleine stukjes te zien, mwa wachten op kerst 2002, dan weten we het ;)

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 26 december 2001 00:29 schreef Dobie het volgende:
Als deze topic in W&L gezet wordt gaan ze daar helemaal flippen en gooien ze hem gelijk dicht.
Daarom staat ie ook in spielerij? ik mis je punt even...

Maareh... Attack of the clones? Nu lukt het me nooit meer om Star Wars serieus te nemen, het is nog net geen Attack of the Killer Tomatoes ofzo...

• White Dust

White Dust

Op woensdag 26 december 2001 15:33 schreef DarkX het volgende:

[..]

Daarom staat ie ook in spielerij? ik mis je punt even...

Maareh... Attack of the clones? Nu lukt het me nooit meer om Star Wars serieus te nemen, het is nog net geen Attack of the Killer Tomatoes ofzo...
éh, bestond Attack of the Killer Tomatoes dan niet, heb zo'n vaag vermoeden dat die al bestond George mag wel een hele goede film maken om die titel te redden, op de titel alleen al is hij geflopt :+

• Willybubba
  • Laatst online: 04-02 11:59

Willybubba

Nut up or shut up.

De Gouw... lol :) Dat ligt bij mij in de buurt.

Just call me a hobbit I guess... :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 26 december 2001 15:36 schreef Soccubus het volgende:

[..]

éh, bestond Attack of the Killer Tomatoes dan niet, heb zo'n vaag vermoeden dat die al bestond George mag wel een hele goede film maken om die titel te redden, op de titel alleen al is hij geflopt :+
AotKT heeft wel 3 vervolgen volges mij :)

• PsyFlash
Op woensdag 26 december 2001 15:45 schreef DarkX het volgende:

[..]

AotKT heeft wel 3 vervolgen volges mij :)
Ja inderdaad, ik heb deel 3 laatst nog gezien.

Attack of the clones ach, het klinkt misschien slecht, en het is misschien uitgekouwd, maar wie weet. Ik denk dat we tot nu toe hebben gezien dat George Lucas een man is die weet wat hij doet.
Misschien weet hij er een ontzettend orginele draai aan te geven.

• White Dust

White Dust

En wat die titel ook doet ? iedereen praat er over, gratis reclame :+

• PsyFlash
Op woensdag 26 december 2001 19:41 schreef Soccubus het volgende:
En wat die titel ook doet ? iedereen praat er over, gratis reclame :+
Ja :)
das waar. Iedereen gaat em toch wel zien, hoe brak ie ook is / wordt.
Hij kan nu ook letterlijk alles maken, mensen gaan er toch wel heen.

• White Dust

White Dust

Op donderdag 27 december 2001 23:00 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ja :)
das waar. Iedereen gaat em toch wel zien, hoe brak ie ook is / wordt.
Hij kan nu ook letterlijk alles maken, mensen gaan er toch wel heen.
éh, fans gaan er wel heen ;) of anderen die zulke films leuk vinden, For me, Christmas 2002 ;) :9~

• DarkX

DarkX

Ik?

Mwa, ik heb nog geen enkele SW film in de bios gezien. Die eerste 3 (filmvolgorde dan) heb ik op tv gezien toen er echt NIX anders op was, en E1 heb ik gezien in een paar vrije uren op school op een pc die we tot onze beschikking hadden en geen andere films op cd :)

• PsyFlash
Op vrijdag 28 december 2001 15:38 schreef DarkX het volgende:
Mwa, ik heb nog geen enkele SW film in de bios gezien. Die eerste 3 (filmvolgorde dan) heb ik op tv gezien toen er echt NIX anders op was, en E1 heb ik gezien in een paar vrije uren op school op een pc die we tot onze beschikking hadden en geen andere films op cd :)
Ik heb alle SW films ook gewoon gehuurd / op TV gezien. Misschien in de toekomst de return of the clones wel..
Pagina: 1