Toon posts:

Brom probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een klein (maar irritant) probleem, Ik heb mijn geluidskaart (Soundblaster live) aangesloten op mijn versterker, ik heb wegens omstandigheden mijn kabel wat moeten verlengen omdat het anders niet paste,

Toen ik de kabel verlengd heb, is er een brom komen opzetten, als de PC aan staat, hoor ik geen brom, als ie uit staat komt de brom door de luidsprekers heen... best wel vervelend dus.

Als ik de verlengkabel er tussen uithaal (zoals ie oorspronkelijk was dus) is de brom er nog steeds, en dat was eerst niet zo?

Kan iemand mij helpen?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

-is je pc geaard?
-schakel lekker over naar anderkanaal :P
-uhmz.. kabel is kut?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is goed, mijn PC is niet geaard.
ik heb hier trouwens geen geaard stopcontact....

Er zit achter op m'n versterker wel een soort van draaischroefje waar je een draadje in kan doen voor ground, maar waar mot dat draadje heen dan?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

idd, aarde of slechte kabel/stekkertjes.

Kubuntu

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. als je een klein beetje handig bent,.. amk je een draadje naar de -pool van dat kabeltje.. hij is officieel bedoeld voor platenspelers. ik neem aan dat et cinch kabeltjes zijn ? (tulpies) je kan ook een draadtje trekken naar je pc,..en gewoon lekker tegen de metalen delen van de kast aanplakken :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 11:18 schreef gitaarwerk het volgende:
uhmz.. als je een klein beetje handig bent,.. amk je een draadje naar de -pool van dat kabeltje.. hij is officieel bedoeld voor platenspelers. ik neem aan dat et cinch kabeltjes zijn ? (tulpies) je kan ook een draadtje trekken naar je pc,..en gewoon lekker tegen de metalen delen van de kast aanplakken :P
Wat bedoel je hier precies mee?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat je dat kleine draaiknoppie..draadje moet tussendoen..en die tegen de achterkant (op het emtalen deel) tegen je pc aan plakken.. dat wil iig al helpen.. probeer anders je geluidskaart in ander slot ? verder naar onder (verder weg van de proc) Helpt bijna niets..maar wel een heel klein beetje :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 11:23 schreef gitaarwerk het volgende:
dat je dat kleine draaiknoppie..draadje moet tussendoen..en die tegen de achterkant (op het emtalen deel) tegen je pc aan plakken.. dat wil iig al helpen.. probeer anders je geluidskaart in ander slot ? verder naar onder (verder weg van de proc) Helpt bijna niets..maar wel een heel klein beetje :P
Oke, zover snap ik het.. maar mijn PC is ook niet geaard.. niet geaard + niet geaard is nog altijd niet geaard toch?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klopt.. maar geeft watextra "schielding" zou maar zeggen..
ik zou et eens proberen gewoon ff.. en misschien ligt et verder aan je pc

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik zou sowieso mijn PC ook maar aarden, en dan ben je die brom waarschijnlijk ook kwijt, als je je versterker ook aardt.

Kubuntu

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Pc + versterker aarden!!!!

Heb je een radiator in je kamer (cv verwarming)??
Daar een draadje aanvast maken en aansluiten op de aarde van de pc en versterker!!

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een draadje getrokken van de versterker naar de verwarming en van de PC ook naar de verwarming.. het is nog niet 100% weg maar voor het grootste gedeelte wel..

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Het aarden van computer en versterker kun je maar beter achterwege laten, je moet 1 van beide aarden. Dit heeft te maken met grondlussen. (potentiaalverschillen tussen het ene en het andere aardpunt).

Succes met het geheel oplossen van je probleem!
Pagina: 1