Multiplayer 1st person shooter gezien?

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
He Allemaal,

Wat ik zo ongelooflijk mis in alle spelen is het cooperative mode van spelen. Ik zou zo graag met medespelers de levels van een spel doorlopen. Door middel van teamwork het complete Halflife/Unreal/Return to castle wolfenstein etc. spel uitspelen.

De meeste spelen van nu kennen alleen maar de "arena" achtige omgevingen, en teamwork concentreerd zich op het team vs team deathmatchen.

Met spelen als Descent, Quake etc kon je nog echt met zijn tween tegen de PC spelen!

Graag reacties/suggesties :)

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

lijkt me vet :9

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Kijk is naar renegade is een erg goed team spel.

Ik kan het weten ben al een tijdje met de Bèta bezig. :)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:30
is Operation Flashpoint niet zoiets ? en Ghost Recon

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 14:35

evaarties

Powerball @ 12.582

download Doom en ga die lekker coöp spelen :P

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Serious Sam!! :)

Verwijderd

er is nu ook zon mod sat je halflife coop kan spelen met maten (als je die hebt :D)...

• Togt
Ik zal eens naar jullie spelen kijken . .

Is renegade nog niet uit dan?

Ik bedoel eigenlijk dus een spel met verhaal-lijn die met meerdere spelers tegelijk doorlopen kan worden. Ik weet niet of Serious Sam daar onder valt?

Ik heb een groot gedeelte van mijn schooltijd doorgebracht met het spelen van Quake, en heb hiermee redelijke skillz (met mp-spelen) vergaard. Voor de meeste van mijn vrienden en collegas is MP-spelen nog zo nieuw dat bijvoorbeeld strafen al te ingewikkeld is (Sommigen zetten met quake het naar boven/beneden kijken uit omdat dat het mikken te moeilijk maakt)

Dit soort spelen maakt het mogelijk toch samen te spelen, en team-work is dan makkelijker mogelijk.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat een spel als RTCW geen coop multiplayer kent, dit zou met de verschillende rollen (medic, luitenant etc) ideaal zijn. Juist met coop heb je de tijd en het belang de rollen te gebruiken, RTCW is te melee-achtig om dit goed te kunnen gebruiken (tenzij met veel spelers)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 11:35 schreef MrFreeman het volgende:
er is nu ook zon mod sat je halflife coop kan spelen met maten (als je die hebt :D)...
Klopt, SvenCoop (zie www.svencoop.com). Daarmee kun je met meerdere personen door Half-Life spelen. Daarnaast zal Counter-Strike: Condition Zero ook een cooperative modus bevatten.

• Togt
GAAF. Ik heb nog ergens mijn originele Halflife doos staan, dus die komt weer uit de kast. Wat een ongelooflijk trendzettend, visionair spel was dat zeg! Fantastische graphics, perfecte MP opties etc. Wat was die zijn tijd ver vooruit!

goed, genoeg geraved. Dat is dus een zekere! Hoe werkt dat eigenlijk met safegames? En als een van je teamleden doodgaat?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 11:48 schreef daylife het volgende:

[..]

Klopt, SvenCoop (zie www.svencoop.com). Daarmee kun je met meerdere personen door Half-Life spelen. Daarnaast zal Counter-Strike: Condition Zero ook een cooperative modus bevatten.
ben benieuwd :)

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

Rogue Spear
Ghost Recon
Serious Sam (binnen kort SS2)
SvenCoop halflife :)
SWIV op de Amiga :D

• Togt
He,

Ik keek op de Sven Coop site, maar zie daar wel coop-maps etc. maar geen enkele indicatie dat het complete spel met storyline gespeeld kan worden in coop.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 17:40
Serious Sam
Half Life met Sven COOP mod
Duke Nukem 3D (woei :))

Dat is wat ik zo weet, Ghost Recon schijnt het ook te kunnen? Lijkt me vet :)

Flickr | Lego collectie

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Op maandag 24 december 2001 12:00 schreef Togt het volgende:
He,

Ik keek op de Sven Coop site, maar zie daar wel coop-maps etc. maar geen enkele indicatie dat het complete spel met storyline gespeeld kan worden in coop.
waar doel je nou eigenlijk op dan ???

als je een heel spel wilt spelen met meer man tegelijk
koop dan een ps2 ofzo |:(

voor de pc is de mogelijkheid er wel om met meerdere
spelers te spelen, maar dan met een lan verbinding of
met een internet verbinding, en daar komt veel bij
kijken

je moet namelijk rekening houden dat niet iedereen
een snelle internet verbinding heeft (zoals ik)
niet iedereen heeft een snelle pc, enz...

het is niet zo makkelijk om een spel te maken die met
10 man tegelijk uit gespeeld kan worden

daarom zijn er dingen zoals svencoop, die het op kleine schaal proberen mogelijk te maken om een "game" uit te spelen

met game bedoel ik dus een enkele level die met
meer personen uitgespeeld moet worden

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Soldier of fortune heeft ook een coop mod.

kijk ff op www.silver-forces.com

is erg tof om dat met meerderen te spelen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Togt
Beste Kl0mp,

Een leuke uiteenzetting van de verschillende dilemmas, maar:

-Als spellen als Descent en Doom het konden, moeten nieuwere spelen het toch zeker kunnen. Problemen als storyline-synchronisatie, safegames etc moeten makkelijk te overkomen zijn.
- 1 Level spelen in coop mode is niet echt hetzelfde als bijvoorbeeld heel Unreal of Halflife compleet coop spelen. Het zijn juist dingen als elkaar aanvullen wat betreft skills, samen doorlopen van meerdere levels etc. wat het leuk maakt. Het is heerlijk om op rugdekking te kunnen rekenen bij bijv. een stormloop.

Bij een spel als RTCW is het gevoel er al door de objectives, voorbeeld bij Beach: Je begint met het verdedigen van de muur, en als deze gebreached is val je terug naar de binnenste bunker. Als je met meerdere bent reken je op steun van elkaar. Dit geeft juist het team gevoel. Jammer hiervan is dat RTCW redelijk snel gaat. Het gaat om een level die je redelijk snel kent, en bij bijvoorbeeld het spelen van een medic krijg je de kans niet iemand te reviven of je wordt zelf overhoop geschoten.

Ongetwijfeld zijn er meer mensen hier die hiernaar zoeken, en het misschien wat beter duidelijk kunnen maken.

Verwijderd

De beste FPS om co-op te spelen is zonder twijfel Ghost Recon

nuff said

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:19

Fuelke

Forza Ferrari

Jammer dat de co-op mode geschrapt is uit Unreal 2 , misschien dat ie er later alsnog bijkomt via een patch of zo

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Op maandag 24 december 2001 16:25 schreef Fuelke het volgende:
Jammer dat de co-op mode geschrapt is uit Unreal 2 , misschien dat ie er later alsnog bijkomt via een patch of zo
Hopelijk :)
Lijkt me echt vet, met ze 2en door zo'n prachtige wereld lopen en elkaar helpen :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 12:00 schreef Togt het volgende:
He,

Klopt, heb ik er ook niet op teruggevonden, maar het moet wel kunnen. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ik heb wel van anderen gehoord dat het mogelijk is, dus je moet even kijken hoe dat zit.
Pagina: 1