Toon posts:

Zijn er nog Voodoo II bezitters ?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Puur uit nieuwsgierigheid.

Hoeveel Voodoo II bezitters zijn er nog ?

In de vroege jaren van de videokanonnen, was dit toch DE kaart.
Fl. 500,-- was voor de Diamond Monster 3d II, toch een hele aankoop.

Inmiddels ben ik al verleid tot het aankopen van een GeForce kaart; want al dat videogeweld kon die 12Mb van de Voodoo II niet meer trekken.
Toch heb ik hem er nog steeds naast draaien, want bij sommige games (glide), is die Voodoo II toch nog handig om achter te hand te hebben.

Al die belevenissen met Unreal, Turk, Carmageddon en niet te vergeten Incoming en Forsaken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb er nog twee in de kast liggen hierzo. Ik heb een Voodoo3 voor dagelijk gebruik, ik gebruikte een van de voodoo2-tjes om divx te kijken op een oude bak die verder alles met een 1MB trident kaartje moest doen.

De ondersteuning voor win2k is niet te best, vandaar dat ze nu allebei werkeloos zijn.

Siditamentis astuentis pactum.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb nog in een oudere machine 2 hercules 12meg voodoo 2 kaarten zitten. Loopt eigenlijk allemaal nog best goed op die kaartjes. Maar heet dat die krengen worden, vooral omdat die sli kabel zo kort is dat ze boven elkaar moeten.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 24 december 2001 11:06 schreef Varienaja het volgende:
Ik heb er nog twee in de kast liggen hierzo. Ik heb een Voodoo3 voor dagelijk gebruik, ik gebruikte een van de voodoo2-tjes om divx te kijken op een oude bak die verder alles met een 1MB trident kaartje moest doen.
hoe wil jij een 2D beeld over een Voodoo2 sturen? Dat ding is voor 3D en dus zal je 1MB trident die DivX afspelen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bezit hm wel, gebruik hm niet :) .

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*meldt*
lang lang geleden voor 300 piek een 12mb diamond monster 3d 2 gekocht ja...
iemand die 'm wil kopen om in SLI te draaien toevallig :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Bossie
  • Laatst online: 22:28
ik heb er een in mijn 2e pc, loopt als een trein onder w2k

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 24 december 2001 11:09 schreef limoentje het volgende:
hoe wil jij een 2D beeld over een Voodoo2 sturen
Met een mooi programmaatje, genaamd VoodooMovie. Daarmee kan je meteen ook inzoomen, en allerlei andere gekke dingen. :)

Stukje uit de readme:
The video renderer is a part of the direct show system and is responsible of showing the frames of a movie on the screen in a window. When VooDooMovie is enabled it will do the job instead. It shows the frames stretched fullscreen on your 3d card. The software doesn't have to stretch the frames anymore and the 3d card uses the bilinear filtering to make the movie look better. If you have a tv output you can even show the video on the tv. Because this program only replaces the video part the rest will be processed by the default parts. You can still use the standard microsoft media player or active movie player to play your movies.

Siditamentis astuentis pactum.

• BabyBrain
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 13:06

BabyBrain

Keep upgrading yourself!

'k heb hem op mijn tweede computer naast mijn TNT2 draaien.
Dit i.v.m. FF7 en sommige ander oudere spellen. :)

XP 2000+ @ 1890 Mhz / 512 MB DDR/ 2x 80 Gig Striped

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Yep, SLI Voodoo 2 12 MB in een celeron 300A@450.

Worden nu toch wel bejaard en wegens het gebrek aan goede XP drivers liggen ze werkeloos in de doos.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• drdolittle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 14:25
Ik heb hier de Helios 3d voodoo2 kaart. Die gebuik ik nog steeds op m'n Amd-K6 233 systeempje. :o
Binnenkort toch maar een 1600+ systeem bouwen met een Geoforce 2 Ti 200. Dan kan ik tenminste weer fatsoenlijk gamen. :9~

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik heb hier nog een voodoo I (diamond monster 3d) en een voodoo II (hercules?) liggen, de voodoo I ligt werkeloos in de kast, toch zonde om weg te gooien, en de voodoo II zit nog in een pentium 200mmx machine en komt nog heel goed mee...

aAarGhh

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb nog wel een voodoo 1.. ligt al een jaar ofzo werkeloos in de kast.. ik heb hem nu in de pc van een kennis ingebouwd zodat ie nu spellen met 3D ondersteuning kan spelen :Y) (een voodoo1 is dan toch een hele stap in verg. met een S3 1MB kaartje :P )

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Bij mij ligt mijn creative voodoo2 ook nog netjes in de la, zal tzt wel weer eens gebruikt gaan worden. Kan ik nog leuke games op een nog te bouwen amd k6-2 300 gaan draaien.

Verwijderd

Ik heb hier nog een V2 zitten in een P233MMX , kan dat ding tenminste vloeiend UT draaien

• M v Akkeren
  • Laatst online: 19-08 15:12
kheb nog een voodoo 2 in een pentium 1 133 mhz zitten naast een s3 virge kaarje.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

keb ook nog een Voodoo2 12mb van Apac, enne een magische Voodoo1 van Apac. Allebei nog steeds in gebruik in een p166@180 32mb en een p166@200 48mb(Q3A draait keurig met v2!)

Die voodoo1 is echt een magisch ding, dat moet ik toe geven.
ik heb alleen de v4 niet gehad, verder heb ik ze allemaal gehad! v1 tot v5...Glide (kwijl)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

ik heb een good old 12 mb voodooII 12 mb kaartje nog in me 266 mhz P II zitten :P ga als me broer (die een tnt 2m64 heeft es ff die videokaart in me good old ouwe pc zetten :P kijken wat ie doet met quake :D (en agp 2x) )

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Heb er nog een in m'n P120 zitten in combinatie met een S3 Trio64, duidelijk overkill.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

ik heb er ook nog 2 van 12 megjes (sli mode) in mijn k6-2 350 zitten. draait wel goed

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 11:02 schreef ommeh01 het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid.

In de vroege jaren van de videokanonnen, was dit toch DE kaart.
Fl. 500,-- was voor de Diamond Monster 3d II, toch een hele aankoop.
Die heb ik ook nog :9~ maar ik heb wel 600 piek betaald :'(
Nu heb ik een Gf2 Ultra en binnekort als die uit is een GeForce4 Ti 1000 :9~

Verwijderd

Heb hier ook nog 2x voodoo2 12 mb liggen

Heb wel hier nog een vraagje over..

Heb hier nog een pc staan die als server draait voor internetsharing(kabel). Daar zin een TNT2 kaartje in, is het mogelijk om deze 2 Voodoo 2's in SLI te hangen in deze machine?(w2k als OS)

Het zijn wel 2 verschillende merken(1 keer creative en 1 onbekend(white label) merk, wel alle 2 12 mb uitvoering.

Zou dit werken?

Verwijderd

Nog steeds de trotse eigenaar van een Diamond 3D Monster II :)

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

YouDontKnow dat is zeker mogelijk. Alleen kun je dan geen spellen spelen in directdraw, want daarvoor is totaal niks te vinden voor w2k. Had wel iets gevonden, maar dat werkte totaal niet.
En jah ik heb nog een Diamond Voodoo 2 12 MB in deze computer zitten. Speel er nog wel wat oude spellen mee. Op het moment Dethkarz. Andere videokaart is een diamon viper 330 4 mb. Was echt te weinig. Dus toen kocht ik voor 520 piek een diamond. Is niet normaal, op dat ding zit nog garantie :) 60 maanden maar liefst. Nooit iets te klagen. Werd alleen niet altijd gevonden als ie weer eens stiekem uit het pci(lol) slot was gegleden.

Heb ook nog een 133 mhz met 1 mb trident kaartje. Ook lachen. Sommige spellen draaien nog in 3d. Unreal was niet vooruit te branden op de laagste resoluties. Speel er eigenlijk alleen dosspelletjes op.

Verwijderd

Ik had een Voodoo Banshee van Creative... altijd mooi geweest... En zeker carmageddon (trok op niets op D3D ja!!!)
En een Voodoo Banshee is eigelijk een soort van Voodoo 2... daarom :)

Verwijderd

ik heb er 2 maand terug nog 1tje in een pc gebouwd...
kreeg van iemand een oude compaq p2-350 en die heb ik toen opgeknapt en aan m'n neefjes gegeven (incl die voodoo2)
er wordt nu vrolijk NFS en FIFA op gedraaid :)

weet nog dat ik iets van 450 betaalde voor m'n voodoo2 kaartje, maar het beeld was wel stukken beter (vooral met quake2)

veel lol van gehad :9~

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hah, nog steeds 2 stuks in SLI zitten in men oude bakje voor tomb raider 1. :9~ (je kunt gaan zeuren dat dit een dubbelpost is maar begin er gewoon niet over. Oke? :) )

Is er nog iemand in de buurt (Ter Apel,Emmen) , die 2 in SLI heeft.
Wil proberen om een G400 aan te sluiten met 2 X 2 voodoos.
zeg maar dual SLI. :9~

• gerhald
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

ja ik heb er ook nog een liggen een 12 mb ding draait als een tierelier en ik heb de groote broer ook de 3dfx V5 5500
ook een perfekt ding

• Bossie
  • Laatst online: 22:28
ik heb dus in mij 2e bakje nog een pci slotje over, dus als ik er nog een v2 bij inzit kan ik deze dus gewoon doorlussen op de v2 die ik al heb :?

of komt er wat meer bij te kijken on deze 2 kaarten in sli te zetten :?

enne 2x v2 sli is toch te vergelijken met een v3 2000 :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

correct, ongeveer de prestaties van een v3 2000.

oja je hebt wel zo'n sli kabeltje nodig, das het enigste

Verwijderd

De vraag was eigenlijk of je 2 VERSCHILLENDEN merken voodoo2 12mb in SLI kunt zetten?

Verwijderd

ik denk wel, dat dat kan.

Verwijderd

Lijkt mij ook :)

Verder heb ik een tijdje terug mn voodoo2 dr uit gehaald en er een GF2Pro voor in de plaats gedaan :) (mocht ook weles heh na paar jaar ;))

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:12

Neoz

Neoz & Hobbes

ik gebruik voor mijn server een mooie stealth 2 met een diamond monster 3d accelator dat is wel keigaaf alleen jameer dat 3dfx gekapt is / overgenomen door nvidia nu komen er geen drivers meer :( of is mijn post kei off topic :( *D

Serve The Humanity , Be Server

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ja, ik heb er ook nog 1 in m`n tweede pc zitten,
Draaid wel fijn voor die simple spelltje`s (games)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 22:36 schreef YoudontKnow het volgende:
De vraag was eigenlijk of je 2 VERSCHILLENDE merken voodoo2 12mb in SLI kunt zetten?
Nee, eigenlijk niet.... maar er zijn drivers gehackt voor "mismatched SLI"

http://www.google.com/search?hl=en&q=voodoo2+mismatched+sli+

• B_FORCE
  • Niet online
sterket nog ik heb hier nog een voodoo 1 liggen 4mb >:)
werkt momenteel niet,, ik zoek nog een tweede systeempje, maar ik had die voodoo 1 lekker zwaar overgeklokt.
Zit er btw een bios op zo'n voodoo 1

One World Concepts

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nee, d8 van niet. Het is een add-on kaart, dus heb je er geen nodig

misschien heb ik het fout, maar ik denk toch meer dat ik gelijk heb

• darkrain
  • Laatst online: 22:43

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Ik heb nog een werkende Voodoo Rush en een niet werkende Voodoo 3 wegens het gebrek aan een agp poort in mijn oude pc is ie werkloos.

Tweakers Discord

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Oh yeah, dat was de tijd :)

GTA, NFS2SE, Quake2 enz. liep allemaal vloeiend op m'n P100@133 door dat voodoo1 kaartje dat erin zat.. Er zat (zit nogsteeds btw) ook een S3 Trio V64+ 1MB kaartje in, die is echt traaaaaaag vergeleken met dat 3dfx monster :P

#

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik ga er 1 kopen en 1 lenen :)
1 voor in m'n toekomstige server/gastcomp en als reservervideokaart en 1 voor in m'n main comp :)

Specs

Verwijderd

Ik heb een GF2mx en een VooDoo 2 en idd de opengl en glide van de v2 roelz!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb naast mijn huidige videokaart ook nog een Voodoo2 8MB kaartje liggen..draait in mijn server..lekker handig die ding, vroeger draaide ik zo alle nieuwste spellen mee soepel..de goede oude tijden.. :P

• djenzen
  • Laatst online: 12-05-2023
yup... een 12 mb versie als addon voor een crappie diamond speedstar a50 8 mb.... in mijn 2e bakkie.....

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 11:02 schreef ommeh01 het volgende:
Al die belevenissen met Unreal, Turk, Carmageddon en niet te vergeten Incoming en Forsaken.
Dude, das waar ook. Turok. die was toen echt :9~
ik weet nog dat ik en een maat van mij hele dagen dat spel speelden.
/me wordt weer sentimenteel ;(

-edit-
alleen aan doom heb ik nog betere game-herinneringen
-edit-

Verwijderd

ik had ereen draaien samen met me tnt2 riva maare nu heb ik winxp en nu dus niet meer meer want er zijn geen drivers voor bij mijn wetuh, toch?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

ik heb nog een Voodoo 1 :P is ook een goeie kaart :P
maar een vriend van me heeft ook een Voodoo 2 en die zit in een AMD K6 450, op Windows2000Pro, en die voodoo doet daar goed zijn best in Unreal Tournament :P :9~

* zyberteq is geen verwend nest met een 500MHz en hoger proc. :P
:'( ;(

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

trouwens GTA die ziet er op de diamond speedstar in me server beter uit dan op mijn GF2MX, omdat die GF2MX niet ondersteund wordt door GTA

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 27 december 2001 14:29 schreef markvt het volgende:
trouwens GTA die ziet er op de diamond speedstar in me server beter uit dan op mijn GF2MX, omdat die GF2MX niet ondersteund wordt door GTA
Ja, klopt...is hier ook het geval, met Glide zijn de graphics van GTA stukken beter.. Je kunt wel een Glide wrapper (soort emulator voor glide) downen, dan heb je met je Geforce ook (beperkte) Glide ondersteuning..

#

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb hier nog een bak staan met een AMD K6-2+ 550 op een P5a met een Ati Rage 4MB en twee Voodoo II 12MB in SLI.
Wat waren die dingen gaaf!!
Wat een beeld!
Ik had ook al een Voodoo Rush gehad maar die SLI combo was echt te gek.
Dat waren mooie tijden...

[MarZialE]8-)

• MaxxBass
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op dinsdag 25 december 2001 17:47 schreef YoudontKnow het volgende:
Heb hier ook nog 2x voodoo2 12 mb liggen

Heb wel hier nog een vraagje over..

Heb hier nog een pc staan die als server draait voor internetsharing(kabel). Daar zin een TNT2 kaartje in, is het mogelijk om deze 2 Voodoo 2's in SLI te hangen in deze machine?(w2k als OS)

Het zijn wel 2 verschillende merken(1 keer creative en 1 onbekend(white label) merk, wel alle 2 12 mb uitvoering.

Zou dit werken?
Jawel...moet kunnen .... maar je moet wel speciale drivers hebben voor SLI met 2 verschillende merken...maar of die er voor W2K zijn?? Voor W9x wel...

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12
jazeker, ik heb in mijn opbergmod nog een Xemplaar zitten :)

deze dus :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Jazeker, overgeklokt, heet en still running smooth... ;)

• misstickjoint
  • Laatst online: 08-02 10:55
tja heb hier ook nog ergens in mijn opberg hok mijn voodoo2 12mb liggen.. :)
had er eerst twee ..maar heb al een verkocht

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Verwijderd

Nou, ik heb 3 voodoo II kaartjes :9~ 2 van Diamond en 1 van Dragon. SLI kabel heb ik gewoon van een afgeknipte floppy kabel gemaakt en verder benodigde onderdelen van school ingepikt :Z
Werkt als een zonnetje :Y)

Ik gebruikt nog 1 voodookaart zodat ik Superbike 2001 & NFS IV kan spelen op een systeem waar een GeForceII GTS in zit (ja, ik begrijp NIET waarom hij NIET daarop werkt :() Maar met een VoodooKaartje erbij kan ik nu zeker weten ALLE spellen spelen :9

Verwijderd

Ik heb

3 Voodoo 1 kaartjes (4 MB)
4 Voodoo 2 kaarten (alle vier Guillemot/hercules)
2 Voodoo 3 2000 kaarten
1 Voodoo 3 3000 AGP

Zo genoeg? :)

De meeste doen hun werk in PC's die in het hele huis staan, de voodoo1's zijn non-actief gesteld, die zijn met pensioen :)

Mooie kaarten..zeker

Verwijderd

Ik heb een Voodoo2 12MB kaart liggen mét Stealth Cooler zodat de MHz'jes nog wat meer opgekrikt kunnen worden :)

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Yep still active

Verwijderd

Voodoo 2 3000 kaartje (16 MB) still rocking strong 8-) maar voor mijn meest gebruikte systeem wel vervangen door een nvidia plankje.

Verwijderd

Zucht..... sli voodoo2 12 mb wat een sprong vooruit was dat zeg.. kan je tegenwoordig niet echt meer zeggen als je je vid kaart upgrade.

Verwijderd

SLI Voodoo2 Diamond Monster 3D II 12mb gebruik alleen voor UT
Pagina: 1