Toon posts:

niet meer dan 65Mb geheugen per bank???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wat oudere pc staan (van Dostech :r ) met een Mobo met Intel i440LX chipset en een 233 MHz proc.

Dat ding heeft 4 geheugen bankjes, maar het lijkt r op dat er niet meer dan 64 MB aan geheugen per bank in kan :? . Ik kwam hier achter toe ik er wat extra geheugen bij wilde doen en hier voor eerst een reepje van 128 MB in deed. Tijdens het opstarten gaf de pc echter alleen aan dat er maar 64 MB inzat en niet 128. Het ligt niet aan de bank zelf en ook niet aan t geheugen, want bij verschillende reepjes van 128 mb en in verschillende banken geplaats bleef de teller toch maaar op 64 MB staan.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, want ik weet t verder niet.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik denk dat die chipset dan gelimiteerd is tot 64 mb ram per bankje, in totaal dus 256 mb. Klinkt nog vrij logisch ook.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het probleem van Single sided ram vs double sided denk ik zo. Is best veel over te vinden dmv de search lijkt mij.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[topic=316505]

slotje!

ff zoeken op "440lx geheugen" en wopla!

en nee er kan best meer op dan 64MB per module

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 11:03 schreef Da Joker het volgende:
Ik denk dat die chipset dan gelimiteerd is tot 64 mb ram per bankje, in totaal dus 256 mb. Klinkt nog vrij logisch ook.
Daar zat ik ook al aan te denken, waardeloos dus :(

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Op maandag 24 december 2001 11:00 schreef Verspuy het volgende:
Ik heb hier een wat oudere pc staan (van Dostech :r ) met een Mobo met Intel i440LX chipset en een 233 MHz proc.

Dat ding heeft 4 geheugen bankjes, maar het lijkt r op dat er niet meer dan 64 MB aan geheugen per bank in kan :? . Ik kwam hier achter toe ik er wat extra geheugen bij wilde doen en hier voor eerst een reepje van 128 MB in deed. Tijdens het opstarten gaf de pc echter alleen aan dat er maar 64 MB inzat en niet 128. Het ligt niet aan de bank zelf en ook niet aan t geheugen, want bij verschillende reepjes van 128 mb en in verschillende banken geplaats bleef de teller toch maaar op 64 MB staan.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, want ik weet t verder niet.
In die tijd waren er nog geen bankjes van >64 mb tevens was het ook niet nodig voor een workstation om meer dan 256 MB te hebben.

Daarbij komt dat de Intel LX-chipset ook niet meer kan aansturen, oftewel je kan maar max 256 mb er in stoppen. :) Maar succes met het systeem ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de LX kan wel meer aansturen |:( zie andere topic

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Als je er een doublesided 128MB reep in drukt zou de LX alle 128MB's moeten zien. Denk dat je nu een single-sided hebt. Een LX kan 512MB aan SDRAM aan sturen en zelfs 1GB aan registered EDO.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 11:07 schreef limoentje het volgende:
[topic=316505]

slotje!

ff zoeken op "440lx geheugen" en wopla!

en nee er kan best meer op dan 64MB per module
Bedankt voor de link, ben duidelijk te lui geweest :D

Maar hier beweren ze toch op zn minst dat er inn ieder geval 128 mb geheugen per bank in kan, ik plaats er echter 1 reepje van 128 mb in en het wordt alleen als 64 mB geteld. Vreemd en waardeloos dus.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 11:17 schreef Verspuy het volgende:
Vreemd en waardeloos dus.
BIOS updates doen ook vaak wonderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad abbadon er zit een single-sided 128 MB reep in, probleem verklaard dus.

Dank je
Pagina: 1