Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Ook al aan gedacht maar is er niet een 'nettere' manier? Instelling van kaart ofzo... niet uitgaan aanvinken
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Tot dusver werkt die cronjob met een ping, maar het is volgens mij toch niet de beste manier, wel?
Helaas het pingen werkt niet 
Het volgende is mij opgevallen. Als ik een verbinding heb zijn de volgende processen opgestart:
Ik start op alsvolgt:
Als ik geen verbinding meer heb is ook het process 912 (pptp: GRE-to-PPP verdwenen.
Iemand een idee waarom dit proces er niet meer is en of dit de boosdoener uberhaupt is?
Het volgende is mij opgevallen. Als ik een verbinding heb zijn de volgende processen opgestart:
code:
1
2
3
| root 909 1 0 09:12 pts/1 00:00:00 /usr/sbin/pppd /dev/ttya0 38400 root 911 1 0 09:12 pts/1 00:00:00 pptp: call manager for 10.0.0.138 root 912 909 0 09:12 pts/1 00:00:00 pptp: GRE-to-PPP gateway on /dev/ptya0 |
Ik start op alsvolgt:
code:
1
| /usr/sbin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl & |
Als ik geen verbinding meer heb is ook het process 912 (pptp: GRE-to-PPP verdwenen.
Iemand een idee waarom dit proces er niet meer is en of dit de boosdoener uberhaupt is?