ADSL verbinding weg

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Vraagje: Ik heb een adsl verbinding en een netwerk erachter. De adsl verbinding wordt tot stand gebracht met een Linux machine. Als ik een tijdje die machine niet actief op het net heb dan wordt de verbinding verbroken (kaart wordt inactief ofzo). Ik kan dan ook niet meer van buiten bij de machine.

Ik gebruik RedHat. Iemand een idee hoe ik de verbinding actief kan houden zodat als ik op een andere locatie ben ik nog steeds bij de server kan komen?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Cronjob om de 5 minuten met een ping erin ?

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ook al aan gedacht maar is er niet een 'nettere' manier? Instelling van kaart ofzo... niet uitgaan aanvinken :?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Tot dusver werkt die cronjob met een ping, maar het is volgens mij toch niet de beste manier, wel?

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Helaas het pingen werkt niet :(
Het volgende is mij opgevallen. Als ik een verbinding heb zijn de volgende processen opgestart:
code:
1
2
3
root     909     1  0 09:12 pts/1    00:00:00 /usr/sbin/pppd /dev/ttya0 38400
root     911     1  0 09:12 pts/1    00:00:00 pptp: call manager for 10.0.0.138
root     912   909  0 09:12 pts/1    00:00:00 pptp: GRE-to-PPP gateway on /dev/ptya0

Ik start op alsvolgt:
code:
1
/usr/sbin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl &

Als ik geen verbinding meer heb is ook het process 912 (pptp: GRE-to-PPP verdwenen.

Iemand een idee waarom dit proces er niet meer is en of dit de boosdoener uberhaupt is?